Felturbózott akusztikai élmény, Porsche hangnemben

Vuss-vuss-vuss

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.07.03. 13.45

Csak egy kellemes belső kamerás felvétel péntek délutánra. A Pikes Peak-i kategóriagyőztes Jeff Zwart így kergette a hegytetőre a német gépet.

Ebbe a Porschébe nem turbót szereltek. Ez inkább térzsugorító varázslat, ami az aszfalt atomjait tömöríti össze, drámai hanghatással kísérve. Ennek köszönhetően végre demonstrálásra kerül az általunk is sokszor ellőtt “ölünkbe ugrott a horizont” kifejezés. Mert itt tényleg megtörténik.
Jó, nem rekord, sőt idén egy villanyautó verte a benzineseket, de amíg ilyen bitang, szuszogó, tüzet köpő szörnyek is ott vannak a hegyen, addig nem kell aggódni. 

Jeff Zwart nem mellesleg tudja, mit csinál. Eddig hét alkalommal nyerte meg kategóriáját a legendás hegyi felfutón, és mindig turbós Porschével utasította maga mögé a többieket. Tavaly is indult, de az üzemanyag-szivattyú meghibásodása miatt betegen szuszogó versenyautóval kellett teljesítenie a távot. A videó ettől függetlenül megéri a megtekintést. 
Idén viszont működött minden, a 3,8 literes blokk két turbóval, 700 lóerővel az egyre ritkább, oxigénszegényebb levegőből is kihozta a maximumot. 

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.