A vad motort mindig kötözd le, mielőtt indítod

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.07.03. 17.45

Egy meztelen motor beindítása mindig ünnep. Tűz és füst, fülsüketítő csattogás, amit nem árt kordában tartani.

Amikor műhelyek mögött, gyártelepek sarkában rozsdásodó motorblokkra bukkansz, egyből felvetődik a kérdés: vajon beindul? Ez a kíváncsiság mindenkiben megvan, és sokan tesznek is egy próbát. 

Mert piszok jó élmény amikor egy halálra ítélt, roncsnak kikiáltott gép újra életre kel, vagy a rengeteg időt felemésztő felújítás a végéhez ér. Ezt a pillanatot pedig sokan siettetik. Mint a videón látható szakik, akik egy kétütemű dízel stabilmotort bírtak rá a csattogásra. 
Picit táncoltatták, de végül sikerült megzabolázni.
Ezen a vonalon indulva érdekes videókra bukkanunk. Itt orosz mérnökök röffentenek be egy V12-es, gigantikus dízelt. Szépen szól.
Itt pedig tényleg meleg lett a pite, teljesen nyitott állásban akadt fel a pillangószelep, ezért a V8-as dízel őrült pörgésbe kezdett, a srác csak az ujjledarálás kockázatával tudta leállítani.
Az izgalom, rengeteg kiömlött benzin, és pár szikrázó kábel kombinációja. A 23 éves srác egy Mazda MX-5-be szerelt V8-as blokkot, és annyira rá volt gerjedve az indításra, hogy nem vette észre a szivárgó üzemanyagot, amihez már csak egy kövér szikra kellett.

Kommentek

  • crazykid83

    “Itt pedig tényleg meleg lett a pite, teljesen nyitott állásban akadt fel a pillangószelep, ezért a V8-as dízel őrült pörgésbe kezdett, a srác csak az ujjledarálás kockázatával tudta leállítani.”

    Érdekes, én úgy tudtam a dízelben nincs pillangószelep.
    De biztos én tévedek…

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.