6 tipikus helyzet, amitől minden autótulaj frászt kap

Főleg aki szereti az autóját

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.06.25. 19.00

Ha értékként, sőt családtagként tekintesz az autódra, ezt érteni fogod.

Amikor rengeteg munkaóra, pénz odaadás, törődés áll a jó műszaki-esztétikai állapot mögött, jogosan szólsz a figyelmetlen embereknek, vegyék észre magukat. Ráadásul ezekhez a helyzetekhez el sem kell indulni, elég ha csak óvatlanul otthagyod a géped valahol.
6 tipikus helyzet, amitől minden autótulaj frászt kap 1

1. A haver haverja ráül. Bográcsozás, pár sör után már rogynak a lábak, a két kempingszék pedig kevés tizenkét főre. Fűre meg mégsem ülnek, marad az autó, és a szegecses övek, fém óraszíjak, gyöngyökkel kivert miniszoknyák jól fizetű munkát adnak a fényezőnek.
2. Nem budiajtó! Ismerős mondat, ismerős érzés. Amikor a kiszálló utas úgy lendíti meg az ajtót, mintha diszkoszvetéshez készülne. Súlyosbított verzió, ha nem sikerül helyére rakni a biztonsági övet, és a suhintás vége záródás helyett csak fájdalmas csattanás. Az ajtócsapkodási kényszer kifejezetten irritáló, pedig csak egy kis odafigyeléssel megoldható lenne a probléma.
6 tipikus helyzet, amitől minden autótulaj frászt kap 2
3. Miért vettél ilyen szart? Az én Suzukim négy litert eszik százon! Először leállsz vitázni, majd belátod, hogy a legjobb három szóval elintézni a kérdést: Légy vele boldog.
6 tipikus helyzet, amitől minden autótulaj frászt kap 3

4. Csak elugrok a boltba vele, jó? Nem, tesó, nem jó. Menj bringával, vagy csattogj le a vietnámi papucsodban. Mert tudom, hogy ez csak ürügy arra, hogy végre ellépdt a gépnek, amíg senki sem lát. Nekem meg a pattogó kipufogó, meg a kuplungszag árulja el, hogy mekkora tahó voltál. 
6 tipikus helyzet, amitől minden autótulaj frászt kap 4

5. Az utas aki mindent jobban tud. A legrosszabb élet, és balesetveszélyes fajta. Megjegyzéseivel maximális szintre tolja a stresszhormonok szintjét, tipikusan mindent utólag, vezeklést várva dörgöl az orrunk alá. Miért nem váltassz fel hamarabb? Itt el kellett volna fordulni, tudok egy rövidebb utat. Hát igen, KELLETT VOLNA!
6 tipikus helyzet, amitől minden autótulaj frászt kap 5

6. Amikor valaki a közeledben őrül meg. Állsz a ház előtt, erre jön egy barom, és 120-al lő kavicsokat szét az utcában. Leparkolsz az autóstalin, nyugodt helyen, messze a dühöngőtől, erre pont melletted kezd parkrendezésbe egy közönségsikerre vágyó kamasz az 1,4-es fűnyírójával. Az ilyen helyzetben érzed, hogy a garázson kívül a verdád számára nincs biztonságos hely. 
BÓNUSZ – Facebook csoporttagok véleménye a kérdésben. 
Lilla bő lére eresztett hozzászolása: “Tökölés, bambaság, lámpánál festimagát-tükörbengyönyörködikmagában, körforgalomban 3x indexel, biztos ami fix, tetvészkedés, életképtelenség, a másik autója tiszteletben nem tartása, pl rányitja az ajtót(!), nekitehénkedik, rátenyerel… Ha még farmerben rá is ülne, nem tenné zsebre, amit kapna…

Belepofázás hál’Istennek nincs, akinek nem tetszik,nem ül mellém (a többség élvezi a feelinget, amit lehet ésszel is művelni, meg anélkül is – sajnos van, aki az utóbbi kategóriába tartozik). Ami pedig még a halálom, mikor a jellemzően német autó tulaj ,,csakazéris” olyan szinten a s*ggembe mászik, hogy ha bármi miatt egy kisebb fékezésre kényszerülnék, belém jönne…

Én, ha nem tudok előzni, megtartom a tisztes távolságot az előttem lévőtől és csak akkor közeledek hozzá, ha már alkalmas a forgalom egy biztonságos előzése, de a birkája, hiába jön szembe egy komplett sor, úgy belém mászik, hogy a talicskája elejét nem látni! Na olyankor féklámpa villantás, aztán vagy megtanul kulturáltan viselkedni (nem fog) vagy megvárja, míg az Isten nem bottal ver… 

Napi szintű autósként, félelmetes látni, hány olyan ember van, aki vagy túl keménynek érzi magát, mint a fent említett állat, akarom mondani, embertípus, és hány olyan, aki éppen csak megtanul vezetni, de érzéke soha nem lesz hozzá – ebből kifolyólag csak túlél, mikor a-ból b-be eljut… És bizony, nemtől függetlenül vannak veszélyes egyedek. (Elismerem, a bambák java része nő, de a másik nemet sem kell néha félteni)”

Ákos az ajtócsapkodás mellett a morzsákat sem tolerálja: “Amikor végighúzza a lábát a műanyag küszöbön beszálláskor,belemorzsál a kocsiba és becsapja az ajtót izomból.”

Kommentek

  • aopasc

    Kimaradt, hogy a gyerkőceink jelenléte az autóban milyen kellemetlenségeket okozhat….Nálam a gyári CD nyílásba dobtak némi aprót, és elindították-(alaplap csere 20e). Napi takarítás utánuk,-ülések hátul leöntve szörppel, millió morzsa, zsebkendő a gyerekülés és a szőnyeg alatt, hátsó ablak fólia feltépkedve, összekarcolva, játékarzenál a vezető ülés alatt, műszerfal összecsokizva, utastéri és egyéb világítás bekapcsolva hagyása, kívül a kasztni összekarcolgatása stb… Mindezt 1-2 percnyi felnőtt figyelem kihagyás alatt :D

  • traylor

    Nálam a reggeli meglepetések okozzák a legnagyobb vérnyomásemelkedést, amikor a parkolóban letett autómon keletkeznek rejtélyes károk.
    – az első rendszámtábla behorpadt, valószínűleg valaki rátolatott vonóhoroggal
    – jobb hátsó ajtón horpadás és festékhiány, kerékpár pedál lehetett
    – a visszapillantó tükrök néha maguktól behajolnak, a bal első külső felületén karcolások is vannak, szintén kerékpár lehetett
    – valaki rendszeresen az autómon sétáltatja a kutyáját, már kb ötször találtam kutyalábnyomokat végig a motorházon, az autó tetején, végül elrugaszkodva a hátsó ablaktörlőről
    – jobb hátsó kerék mögött szintén festékhiány alakult ki, valakinek sikerült meghúznia

    Mindez egy év alatt a lakótelepi parkolóban. F*szom.

  • v_johny

    traylor – 2015.06.25 21:30

    Az inkább nyest vagy macska lesz… Esténként a nyest imád a parkoló autók tetejéről körbenézni. Télen a macskák lesik az érkező autókat, alatta jól tud melegedni, vagy a langyos motorháztetőn szárítkozni.
    Hát, marad a garázs… Igaz, akkor majd máshol (pl bevásárló központ, munkahelyi parkoló) zúzzák le. Kevés ember van aki megbecsüli másét és figyel rá. Sőt, sokan még a magukét sem vigyázzák, ezektől mégis mit várunk?

  • traylor

    v_johny – 2015.06.25 22:20

    Lehet, hogy igazad van, és nyest volt, mert láttam már a környéken éjszakánként szaladgálni őket, de úgy emlékszem nagyobb lábnyomok voltak, közepes testű kutyát tippeltem amikor láttam őket. Legközelebb jobban megnézem. A motortér egy zugában találtam már macskaszőrt (vagy más állaté?), az kevésbé zavart. Melegedjen ha jól esik neki.

    Garázsra nincs pénz, de mindig kiakadok, hogy mennyire tesznek rá, ha kárt okoznak más tulajdonában az autós és kerékpáros kollégák.

  • Joskabacsi

    Nekem attol lessz agyhugykovem mikor anyosulesen utazo illeto felteszi a labat a muszerfalra.

  • v_johny

    traylor – 2015.06.25 23:53

    Macska nem igen mászik be a motortérbe, ellenben a nyest igen és meg is csócsál ezt-azt. 2013-ban cseréltünk autót, alig egy évet tartottuk parkolóban (ahol nem zúzták meg, de nyest és macska jövés-menés megvolt), 2014-nem úgy alakult hogy családi házba költöztünk (garázsos lett az autó). Erre a munkahelyi parkolóban nyitották bele az oldalába a Transit ajtaját. Biztosító fizetett, abból nem kell tisztességen rendbe hozatni… Ezért is írtam, hogy a garázs sem védi ha csak nem éjjel-nappal ott tartod és bringázol vagy tömeg-közlekedsz.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.