105 éves az Alfa Romeo, ünnepeljük 10 különlegességgel

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.06.24. 10.15

Az Alfa 105 év alatt olyan járműveket tett le az asztalra, amik szinte egytől egyig megdobbantják az autóbuzik szívét.

Ha alfás vagy, hívő vagy. Csak néhány olyan autómárka van, amihez ilyen összetartó közösség tartozna. Mert van egy mondás, miszerint nem vagy igazi benzinvérű, amíg nem volt Alfa Romeód. Bátran jöhet kommentben a vérszívás, de azt senki nem tagadhatja, hogy az Alfa 105 év alatt olyan járműveket tett le az asztalra, amik szinte egytől egyig megdobbantják az autóbuzik szívét, és van az a szívásmennyiség, amit beáldoz az ember, ha Alfát vezet.
A legendás vállalat 1910-ben kezdte meg működését, mikor Ugo Stella megvásárolta a Societa Italiana Automobili Darraq részvényeit, egy francia autógyártó cég olasz gyáregységét. Az első gyár a Milánó észak-nyugati részén található Strada del Portello 95. szám alatt kezdte meg működését, a cég neve pedig Anonima Lombarda Fabbrica Automobili volt, innen ered az A.L.F.A. rövidítés. 

Alfa 24 HP - Az első modellből 300 db készült. Giuseppe Merosi tervezte és az autónak az akkori korhoz képest modern jellemzői voltak, mint pl. a monoblokk motor és az egytengelyes váltó. 1911-ben versenycélokra fejlesztette ki Merosi a 15 HP Corsa modellt, melynek teljesítménye 45 Le volt.

Ahogy már fentebb is említettem, ennek immár 105 éve, ami nem kerek évforduló ugyan, de nem mehetünk el mellette szó nélkül: 10 különleges Alfa Romeo prototípussal ünneplejük az olasz gyártót, aki manapság pengeélen táncol az életben maradásért folytatott harcban, de reméljük az új Giulia kihúzza őket a bajból.

Alfa Romeo B.A.T. 5

Alfa Romeo 2000 Sportiva Coupé

Alfa Romeo Scarabeo

Alfa Romeo Carabo

Alfa Romeo Navajo

Alfa Romeo Scighera

Ide kevés a kép, kell egy videó is:


Alfa Romeo Centauri Spider

Alfa Romeo Vola

Alfa Romeo Pandion

Alfa Romeo Zagato TZ3 Corsa

(Forrás: Wikipédia, AlfaAmore, Alfa Romeo)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Srácok ez a cikk nagy marhaság lett. “Ha alfás vagy, hívő vagy.” Ez baromság. Időről időre igen jó autókat gyártottak, aki 147est, 156ost vagy 159-est vett ott nem kellett “hívőnek” lenni. legfeljebb kellett némi bizalom a sok negatív előítélet ellenére, amit persze a konkrét autó vagy meghálált vagy nem. A mi esetünkben a 3 alfa a legmegbízhatóbb autóink voltak, ami mondjuk a Volvók mellett nem olyan nehéz, de speciel a családi Mitsubishink vagy az Audink se dicsekedhet jobb előélettel.

    Az anonima pedig nem névtelen (!!!!!!!!), hanem egyszerűen vállalat. Névtelen annyiban, hogy nem személyhez kötött hanem korlátolt felelősségű, tehát KFT.

  • zoldfulu2000

    Aztán a konkrét tanulmányok is elég furák, ott a Nouvola, Dardo, Visconti, csak a közelmúltból. Aztán ott a megvalósult 8C, Zagato S.Z, Brera concept (ami sokkal jobb volt mint a végleges modell).

  • szuszu.x

    Ezen az Anonima fordításon sírok :’DD

  • Krisszi07

    “Bátran jöhet kommentben a vérszívás…” – sokáig nem kellett várni :D :D
    Megtaláltátok a cikkben a lényeget srácok. Jár a keksz!

  • Vérmacy

    Az Alfa Romeo nem a koncepciautókról szól, hanem a szériáról. Gyertek el az idei Alfacityre és megláthatjátok. Ez a márak közösséget kovácsol és nem a miatt, hogy a szervizben van idő beszélgetni ;)

    http://www.alfacity.hu/hu/

  • Vérmacy

    márka…

  • Fogash73

    “Bátran jöhet kommentben a vérszívás…”

    Szerintem formatervező irodák műveit nem célszerű a gyárhoz sorolni. Ráadásul az Alfának ott a Centro Stile, illetve a szériába fordult Bertone, Pininfarina modellek, amikkel lehet büszkélkedni.

    A 105 éves történelemben pedig akad bőven büszkélkedni való, akár az első széria VR- (szűk hengerszögű) motor 1913-ban, akár az ikergyújtásos Twinsparkok, akár a 90es évek elején már szériában tolt változó vezérlésű TS-16V motorok, akár a transaxle-elrendezésű 75-ös…

    Ja, és a “33-as sorozat” nem összekeverendő a Tipo-33 Stradale-val: az egyik egy 5ajtós családi autó a 90es évekből, a másik pedig a Ferrari 250GTO-ra hasonlító telivér versenyautó a 60as évekből. A képen szereplő műanyagdoboz szerintem ez utóbbiból készült.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.