105 éves az Alfa Romeo, ünnepeljük 10 különlegességgel

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.06.24. 10.15

Az Alfa 105 év alatt olyan járműveket tett le az asztalra, amik szinte egytől egyig megdobbantják az autóbuzik szívét.

Ha alfás vagy, hívő vagy. Csak néhány olyan autómárka van, amihez ilyen összetartó közösség tartozna. Mert van egy mondás, miszerint nem vagy igazi benzinvérű, amíg nem volt Alfa Romeód. Bátran jöhet kommentben a vérszívás, de azt senki nem tagadhatja, hogy az Alfa 105 év alatt olyan járműveket tett le az asztalra, amik szinte egytől egyig megdobbantják az autóbuzik szívét, és van az a szívásmennyiség, amit beáldoz az ember, ha Alfát vezet.
A legendás vállalat 1910-ben kezdte meg működését, mikor Ugo Stella megvásárolta a Societa Italiana Automobili Darraq részvényeit, egy francia autógyártó cég olasz gyáregységét. Az első gyár a Milánó észak-nyugati részén található Strada del Portello 95. szám alatt kezdte meg működését, a cég neve pedig Anonima Lombarda Fabbrica Automobili volt, innen ered az A.L.F.A. rövidítés. 

Alfa 24 HP - Az első modellből 300 db készült. Giuseppe Merosi tervezte és az autónak az akkori korhoz képest modern jellemzői voltak, mint pl. a monoblokk motor és az egytengelyes váltó. 1911-ben versenycélokra fejlesztette ki Merosi a 15 HP Corsa modellt, melynek teljesítménye 45 Le volt.

Ahogy már fentebb is említettem, ennek immár 105 éve, ami nem kerek évforduló ugyan, de nem mehetünk el mellette szó nélkül: 10 különleges Alfa Romeo prototípussal ünneplejük az olasz gyártót, aki manapság pengeélen táncol az életben maradásért folytatott harcban, de reméljük az új Giulia kihúzza őket a bajból.

Alfa Romeo B.A.T. 5

Alfa Romeo 2000 Sportiva Coupé

Alfa Romeo Scarabeo

Alfa Romeo Carabo

Alfa Romeo Navajo

Alfa Romeo Scighera

Ide kevés a kép, kell egy videó is:


Alfa Romeo Centauri Spider

Alfa Romeo Vola

Alfa Romeo Pandion

Alfa Romeo Zagato TZ3 Corsa

(Forrás: Wikipédia, AlfaAmore, Alfa Romeo)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Srácok ez a cikk nagy marhaság lett. “Ha alfás vagy, hívő vagy.” Ez baromság. Időről időre igen jó autókat gyártottak, aki 147est, 156ost vagy 159-est vett ott nem kellett “hívőnek” lenni. legfeljebb kellett némi bizalom a sok negatív előítélet ellenére, amit persze a konkrét autó vagy meghálált vagy nem. A mi esetünkben a 3 alfa a legmegbízhatóbb autóink voltak, ami mondjuk a Volvók mellett nem olyan nehéz, de speciel a családi Mitsubishink vagy az Audink se dicsekedhet jobb előélettel.

    Az anonima pedig nem névtelen (!!!!!!!!), hanem egyszerűen vállalat. Névtelen annyiban, hogy nem személyhez kötött hanem korlátolt felelősségű, tehát KFT.

  • zoldfulu2000

    Aztán a konkrét tanulmányok is elég furák, ott a Nouvola, Dardo, Visconti, csak a közelmúltból. Aztán ott a megvalósult 8C, Zagato S.Z, Brera concept (ami sokkal jobb volt mint a végleges modell).

  • szuszu.x

    Ezen az Anonima fordításon sírok :’DD

  • Krisszi07

    “Bátran jöhet kommentben a vérszívás…” – sokáig nem kellett várni :D :D
    Megtaláltátok a cikkben a lényeget srácok. Jár a keksz!

  • Vérmacy

    Az Alfa Romeo nem a koncepciautókról szól, hanem a szériáról. Gyertek el az idei Alfacityre és megláthatjátok. Ez a márak közösséget kovácsol és nem a miatt, hogy a szervizben van idő beszélgetni ;)

    http://www.alfacity.hu/hu/

  • Vérmacy

    márka…

  • Fogash73

    “Bátran jöhet kommentben a vérszívás…”

    Szerintem formatervező irodák műveit nem célszerű a gyárhoz sorolni. Ráadásul az Alfának ott a Centro Stile, illetve a szériába fordult Bertone, Pininfarina modellek, amikkel lehet büszkélkedni.

    A 105 éves történelemben pedig akad bőven büszkélkedni való, akár az első széria VR- (szűk hengerszögű) motor 1913-ban, akár az ikergyújtásos Twinsparkok, akár a 90es évek elején már szériában tolt változó vezérlésű TS-16V motorok, akár a transaxle-elrendezésű 75-ös…

    Ja, és a “33-as sorozat” nem összekeverendő a Tipo-33 Stradale-val: az egyik egy 5ajtós családi autó a 90es évekből, a másik pedig a Ferrari 250GTO-ra hasonlító telivér versenyautó a 60as évekből. A képen szereplő műanyagdoboz szerintem ez utóbbiból készült.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.