105 éves az Alfa Romeo, ünnepeljük 10 különlegességgel

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.06.24. 10.15

Az Alfa 105 év alatt olyan járműveket tett le az asztalra, amik szinte egytől egyig megdobbantják az autóbuzik szívét.

Ha alfás vagy, hívő vagy. Csak néhány olyan autómárka van, amihez ilyen összetartó közösség tartozna. Mert van egy mondás, miszerint nem vagy igazi benzinvérű, amíg nem volt Alfa Romeód. Bátran jöhet kommentben a vérszívás, de azt senki nem tagadhatja, hogy az Alfa 105 év alatt olyan járműveket tett le az asztalra, amik szinte egytől egyig megdobbantják az autóbuzik szívét, és van az a szívásmennyiség, amit beáldoz az ember, ha Alfát vezet.
A legendás vállalat 1910-ben kezdte meg működését, mikor Ugo Stella megvásárolta a Societa Italiana Automobili Darraq részvényeit, egy francia autógyártó cég olasz gyáregységét. Az első gyár a Milánó észak-nyugati részén található Strada del Portello 95. szám alatt kezdte meg működését, a cég neve pedig Anonima Lombarda Fabbrica Automobili volt, innen ered az A.L.F.A. rövidítés. 

Alfa 24 HP - Az első modellből 300 db készült. Giuseppe Merosi tervezte és az autónak az akkori korhoz képest modern jellemzői voltak, mint pl. a monoblokk motor és az egytengelyes váltó. 1911-ben versenycélokra fejlesztette ki Merosi a 15 HP Corsa modellt, melynek teljesítménye 45 Le volt.

Ahogy már fentebb is említettem, ennek immár 105 éve, ami nem kerek évforduló ugyan, de nem mehetünk el mellette szó nélkül: 10 különleges Alfa Romeo prototípussal ünneplejük az olasz gyártót, aki manapság pengeélen táncol az életben maradásért folytatott harcban, de reméljük az új Giulia kihúzza őket a bajból.

Alfa Romeo B.A.T. 5

Alfa Romeo 2000 Sportiva Coupé

Alfa Romeo Scarabeo

Alfa Romeo Carabo

Alfa Romeo Navajo

Alfa Romeo Scighera

Ide kevés a kép, kell egy videó is:


Alfa Romeo Centauri Spider

Alfa Romeo Vola

Alfa Romeo Pandion

Alfa Romeo Zagato TZ3 Corsa

(Forrás: Wikipédia, AlfaAmore, Alfa Romeo)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Srácok ez a cikk nagy marhaság lett. “Ha alfás vagy, hívő vagy.” Ez baromság. Időről időre igen jó autókat gyártottak, aki 147est, 156ost vagy 159-est vett ott nem kellett “hívőnek” lenni. legfeljebb kellett némi bizalom a sok negatív előítélet ellenére, amit persze a konkrét autó vagy meghálált vagy nem. A mi esetünkben a 3 alfa a legmegbízhatóbb autóink voltak, ami mondjuk a Volvók mellett nem olyan nehéz, de speciel a családi Mitsubishink vagy az Audink se dicsekedhet jobb előélettel.

    Az anonima pedig nem névtelen (!!!!!!!!), hanem egyszerűen vállalat. Névtelen annyiban, hogy nem személyhez kötött hanem korlátolt felelősségű, tehát KFT.

  • zoldfulu2000

    Aztán a konkrét tanulmányok is elég furák, ott a Nouvola, Dardo, Visconti, csak a közelmúltból. Aztán ott a megvalósult 8C, Zagato S.Z, Brera concept (ami sokkal jobb volt mint a végleges modell).

  • szuszu.x

    Ezen az Anonima fordításon sírok :’DD

  • Krisszi07

    “Bátran jöhet kommentben a vérszívás…” – sokáig nem kellett várni :D :D
    Megtaláltátok a cikkben a lényeget srácok. Jár a keksz!

  • Vérmacy

    Az Alfa Romeo nem a koncepciautókról szól, hanem a szériáról. Gyertek el az idei Alfacityre és megláthatjátok. Ez a márak közösséget kovácsol és nem a miatt, hogy a szervizben van idő beszélgetni ;)

    http://www.alfacity.hu/hu/

  • Vérmacy

    márka…

  • Fogash73

    “Bátran jöhet kommentben a vérszívás…”

    Szerintem formatervező irodák műveit nem célszerű a gyárhoz sorolni. Ráadásul az Alfának ott a Centro Stile, illetve a szériába fordult Bertone, Pininfarina modellek, amikkel lehet büszkélkedni.

    A 105 éves történelemben pedig akad bőven büszkélkedni való, akár az első széria VR- (szűk hengerszögű) motor 1913-ban, akár az ikergyújtásos Twinsparkok, akár a 90es évek elején már szériában tolt változó vezérlésű TS-16V motorok, akár a transaxle-elrendezésű 75-ös…

    Ja, és a “33-as sorozat” nem összekeverendő a Tipo-33 Stradale-val: az egyik egy 5ajtós családi autó a 90es évekből, a másik pedig a Ferrari 250GTO-ra hasonlító telivér versenyautó a 60as évekből. A képen szereplő műanyagdoboz szerintem ez utóbbiból készült.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.