Így lehet majdnem meghalni egy Ferrariban

A reflexei rendben vannak a srácnak

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.06.15. 09.45

Ilyen lehet, amikor lepereg előtted az életed, aztán mégis túléled.

Bármit mondanék a videó előtt, csúnyán lelőném a poént, szóval inkább nézd meg, aztán lehet gondolkodni.

Ferrari F430 tesztvezetés, Maranello
Egy tízes skálán ez mennyire volt durva? Én 8 pontot adnék rá, a Ferrari instruktora pedig valószínűleg tízet, de nem csak a sofőr kiváló reflexei miatt, hanem mert örül, hogy túlélte. Persze, ha nem téptek volna ilyen gyorsan, akkor közelébe sem kerülnek az életveszélynek, de ezen felesleges agyalni.
A 2004-ben bemutatott F430 nem gyerekjáték, ahogy egy Ferrari sem. A 4,3 literes V8-as motor teljesítménye 450 lóerő, az olasz sportautó végsebessége pedig 315 km/óra. A 0-100-as sprintet 3,7 másodperc alatt teljesíti.

Kommentek

  • vaLacky

    Hülyén hajtott, a sebesség korlátozó táblánál is nyomta neki, mire számított? Idióta.

  • menőmanó

    A sebesség korlátozó tábla egy dolog. Sok teljesen értelmetlen, főleg az ideiglenesen kihelyezettek.
    Jelenleg a 8-as út felújításán is kilométereken át 40-es tábla van. Néhány balfék betartja, de vicc az egész, főleg amikor senki sem dolgozik ott.
    Simán mentem 130-cal a jól belátható kihalt úton.
    Itt sem az útszéli munkákkal összefüggésben került bajba, hanem egy hülye miatt, aki nem is néz kikanyarodás előtt, vagy néz de nem lát, mint sokan az úton.
    Nem azt mondom, hogy helyes ilyen sebességgel menni, főleg nem ilyen esetben, (kereszteződésben lévő autó előtt, ami kifordulhat elénk) de azért a “birkáknak” sem ártana jobban figyelni.

  • vaLacky

    Még ha értelmetlen is, ha ott van az a tábla, akkor is érdemes betartani a korlátozást. Ez az eset is bizonyítja, hogy nem véletlenül van ott. Oké, negyvenes táblánál menj hetvennel, az talán még belefér, de ha bemérnek, az már fájni fog. Te simán mész a negyvenes táblánál százharminccal, gratulálok. Nem az a birka, aki kikanyarodik, hanem aki így hajt. Az, aki kikanyarodik, arra van felkészülve valószínűleg, hogy normálisan közlekednek a többiek, ezért nem mérik fel jól a helyzetet, nem azért, mert vak, süket és idióta. Ezért hal meg a sok száguldozó motoros is, sokszor képtelenség megtippelni is, hogy mennyivel jön. Akinek nem inge, ne vegye magára, én is motorozom.

  • Guevara

    Ilyen teszteket miért nem lehet versenypályára szervezni? Közúton lehetetlen normálisan és minimális veszély mellett letesztelni egy Ferrarit. Hát mint ne mondjak nem lennék Ferrari-instruktor az ziher.

  • menőmanó

    vaLacky: “Ez az eset is bizonyítja, hogy nem véletlenül van ott.”

    A 30-as sebességkorlátozó tábla az útszéli munkák miatt van ott, semmi köze a kiforduló autóhoz.

  • vaLacky

    Manóka, teljesen igazad van, útépítés miatt van ott a tábla, de ott van, emberünk meg mehetett volna a börtönbe egy jó kis frontális, talán halált okozó baleset okozása miatt. Azt Te is látod, nem harminccal ment. Amúgy én inkább dicsérném meg a szemben érkező autóst, ügyesen lehúzódott, ha ezt nem teszi, biztosan ütköznek. Az a baj az ilyen esetekkel, hogy egész életedben üldözni fog ha esetleg így megölsz valakit, nem éri meg. Viszont a felkanyarodó autós tényleg lehetett volna figyelmesebb, nem jól mérte fel a Ferrari sebességét.

  • kiralya

    Ehhez én is csak gratulálni tudok. Így vezet egy igazi f…szkalap. Vajon, ha a felesége jött volna szembe a gyerekeivel a háta mögött, akkor is ilyen poénos lett volna ez a nagy mutatvány?! Mutogathatja az a nyomorék mitfahrer is a hüvelykujját, de ha a szemből érkező nem húzódik le, akkor biztosan nem röhögcséltek volna utána a gyökerek!

  • montsenior 10

    Reflexe valóban jó volt,de az autója gumifelületei //abroncsok// sem utolsók hogy nem pördült meg . Mintha ugy láttam volna erőssen törölgette a homlokát //valószinüleg leizzadt// attól hogy maga sem gondolta volna ezt a bravurt meg tudja csinálni.

  • Calogero

    Ezt a hozzaszolast azoknak szanom, akik lemajmozzak, illetve szidalmazzak a kikanyarodo autot. 36km/h az 10 m/s. A felvetelen halado Ferrari szerintem joindulattal csapatja vagy 180-nal. Nos, ha a kikanyarodo autos megallt a stop tablanal es eltekintett balra, meg lathatja a kb 1 km-re levo Ferrarit. A Ferrari 1000 m-t 20mp alatt teszi meg, 180 km/h sebesseggel haladva. Tehat ahhoz, hogy az auto a fenn szereplo esetet elkerulje, azt jelenti, hogy neki 20mp alatt fel kell mernie a tavolban levo aauto sebesseget ki kell kanyarodnia, es fel kell gyorsitania 180-ra, hogy a sportkocsinak ne kelljen kikerulnie. Az en autom gyari adatai szerint 10mp alatt van 100-on. Nos, ha az 1km-re levo auto 90-nel halad, akkor az 1km tavot 40 mp alatt teszi meg, akkor a kikanyarodo auto 20 mp alatt ugy ki tud kanyarodni, hogy az elsobbseggel rendelkezo jarmu meg 500m-re van tole. Szoval az a velemenyem, hogy az osszes felhaborodo gyorshajto, ezt vegye figyelembe.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.