Halálközeli élmény Siófok környékén

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.06.15. 18.15

Olyan baleset történt hétvégén a Balaton környékén, amiről garantáltan lesz véleményed. Ámokfutó őrült, későn fékező, és mögötte koccanók.

Olyan baleset történt hétvégén a Balaton környékén, amiről garantáltan lesz véleményed. 

Három autó haladt egymás mögött, szemben busz közeledett, amikor hátulról ezerrel kezdett előzésbe egy Vin Diesel imitátor, és mázlival, de éppen befért a fékező busz elé. Erre a kamerával felszerelt autó vészfékezett, a mögötte haladó kettő pedig egymásba csúszott.
A felvételt látva sokan úgy vélik, későn, és feleslegesen fékezett a Passat sofőrje, és ezzel a reakcióval áttételesen ő a baleset okozója. Nyilván akkor teljes a kép, ha az ő véleményét is közöljük, a videó alatt ezeket a gondolatokat fűzte az esethez: “Mögöttem lévő autós betartotta a követési távolságot, ő meg tudott állni, de a csattanást hallva először azt hittem belénk jöttek, fel sem fogtam, hogy nem éreztem lökést. A harmadik autó viszont bele ment a mögöttem haladóba. Az egyiknek az eleje szarrá tört, a másik hátulja nem volt “annyira” vészes… 

Lehet itt magyarázni, hogy kellett e fékeznem, vagy nem, hogy beférjen. Egy ilyen helyzetben életek a tét! A követési távolságot be kell tartani, és akkor nincs baj! Léphetett volna ki elém egy őz, vagy dőlhetett volna ki elém egy részeg biciklis is, amiért én úgy döntök, hogy majdnem állóra fékezem az autót!!! Mögöttem úgy kell jönni, hogy meg tudjanak állni! Mögöttem amúgy úgy is jöttek, az utána haladó autó nem jött úgy! A GPS Km/h óra számlálóból ne akarja senki mp-re pontosan kiszámolni, mikor fékeztem, mert az mindig késik 1-2 mp, a valóshoz képest! Meg mindegy is! 

Mert nekem jogom van úgy döntenem, hogy fékezek vmiért, hogy elkerüljek vmi lehetséges nagyobbat! A másik meg az, hogy ha valakinek egy 60-as tempónál igy csikorog, és csúszik az autója, ott lehet a gumival is baj van! De egyébként a másik két autós is úgy érezte, hogy fékeznünk kellett, szóval fel sem merült, hogy tötyörögtünk, vagy épp, hogy minek fékeztünk című sztori!!!”

Kommentek

  • CoIie

    Biztosan nem kellett volna fékeznie!!

  • Nyesamu

    Persze hogy fékezned kellett!
    Nyomni egy padlót!

    Ti vagytok az utak szégyenei!

  • PassatB5

    Köszönöm a korrekt cikket a videómról! ;)
    Azóta sokszor visszanéztem a videót! Hogy mikor fékeztem, mert mindenki a GPS-t nézni mennyinél jár! A motor ház tetőm bólintását, és felemelkedését kell nézni! Az örült autós még mellettem volt amikor már bólint a motorháztetőm, és amikor beér elém emelkedik fel! A fék csikorgás nem az enyém, hanem a mögöttem kettővel jövő autóé! A GPS-es kamerám meg kicsit mindig késik! Sőt van, hogy egy helyben állok, és még azt mutatja, hogy 5 Km/h-val megyek! Azért ez nem egy traffi -fax! :) És szerintem az a lényeg, hogy senki nem halt meg, úgy mint 1 hete pont ott! Négyen! :-S

  • Fapcsi

    Szerintem teljesen jogosan fékezett. A videón tisztán látszik, hogy akkor kezdett el fékezni, amikor az autó mellette volt. Utólag lehet okos az ember, hogy “minek fékeztél”, és lehet hogy milliméterjátékkal, de befért volna elé az autó, de amikor ott ül melletted a barátnőd, vagy bárki aki fontos neked, nem azt fogod számolgatni, hogy “én vagyok a Schumacher, és nem kell fékeznem”, hanem magadat is, és másokat az autódban ülőket is véded, és nem utolsó sorban az autódat is. Az az autós, aki pedig nem tart megfelelő követési távolságot, az így jár. És végszónak pedig ne a legyen leszólva, aki “megijed” és fékez, hogy ne legyen esetleges életeket is követelhető baleset, hanem inkább annak a rokonairól emlékezzünk meg, aki ilyen előzést hajt végre.

  • Guevara

    Nem kellett volna (ekkorát) fékeznie. Elhiszem hogy rémisztő egy ilyen barom akciója, de így túlreagálni rutintalanságra vall. Az pedig önmagában is veszélyes.

  • Szőrős

    Nem kell itt magyarázni semmit, mindig a hátulról jövő a hibás! Be kell tartani a követési távolságot és kész! Tök mindegy hogy ki és miért fékezi állóra a kocsiját, meg KELL tudni állni mögötte!

  • menőmanó

    Teljesen rutintalan mazsola a videózó. Sajnos nem egyedi eset az úton.
    Nem tehet róla, hogy tehetségtelen, de az már komoly probléma, hogy másokat is veszélybe sodor az indokolatlan fékezésével.
    A szomorú az, hogy meg is magyarázza.
    Az igaz, hogy a követési távolságot be kell tartani és a hátsó hibázott, de azért az ilyen “passatosokat” ki kéne vonni a forgalomból. Főleg azért, mert még utólag sem látja be, hogy köze nem volt az előzés befolyásolásához.

  • Atka Utu

    Hogyne kellett volna fékeznie? Nem azért fékezett hogy a másik beférjen, hanem azért, hogyha a marhának nem adja ki, és elé pattan a szembejövőről, akkor ő legalább meg tudjon állni…

  • holvagyok

    A Passatosnak igaza van. Az, hogy a mögötte jövők összeszaladtak, a követési távolság hiánya miatt volt. A felvétel alapján, hogy miért kellet így a fékre ugrania, valószínűleg az Ő titka marad örökre.

  • Devil

    Azért a teljességhez hozzátartozik, hogy a kedves autóvezető töltött fel másik saját videókat is, amin körülbelül 60szor szabálytalankodik.száguldozik, azért erről is lehetne cikket írni https://www.youtube.com/watch?v=EHP_k6sH-mY https://www.youtube.com/watch?v=WAbMFH-Yuww egyik pillanatban Schumachernek képzeli magát, a másikban meg előadja a nagy halált.
    Fapcsi neked kimondottan ajánlom a másik két videóját, kíváncsi lennék utána mit gondolsz róla.Az necces előzéshez még annyit, hogy az a sofőr, még indexelt is, szóval eléggé ráért. Az ő előzései meg órágig tartanak, a Halálos iramban az utakon 1.rész címűben pl jönnek is szembe igaz nem ilyen necces de sort előz, utána a kis puntot már záróvonalon kezdi előzni, minek. a 2-részben meg folytatja 140nel sort előzni, úgy hogy már a faluban szól a gps hogy gyorsan megy, utána ismét sor előzés 148km/h, tána egy busz előzés következik 133mal de azért jó sokáig tart, de a kedvencem faluban 80nal, a kedvencem busz előz kisbuszt falutáblán belül, és a következő busz is kirakja az indexét de ő ezt már leszarja mert 87km/h-val előzi és ha már ott van akkor a kisbusz és a másik bus is mehet 140ig, jelzem közben hagyják el a falutáblát.és utána mégegy busz előz(kerül) buszt de ő már mögötte.kurvára belátta hogy a busz ami előz mi jön szembe. tényleg faxa gyerek vagy, gratulálok.és te nem előzöl beláthatatlanul.meg kurvára betartod a kreszt, 140ek meg stb.

  • Iceman.

    Mondhatnánk, hogy mazsola, de igazából csak megijedt és azért fékezte majdnem állóra az autót. Valszeg lövése sem volt arról, hogy jön mellette az előzésben lévő autó, csak akkor amikor már bevillant a tükörbe a fénye és hallotta a hangját. Több másodperccel volt lemaradva az eseményekről. Aki előzött az is egy barom volt, mert azért olyan kurvára nem volt távol az a busz, pláne, hogy az is fékezett. A magyarázkodása meg béna és gáz. Az előző egy pöcs volt, a Passatos túlreagálta, mögötte meg az egyik elaludt. Mindennapos sztori lenne a videó nélkül…

  • Iceman.

    Egyébként ez milyen út? Indokolta bármi a 60-at?

  • nilsholgersson

    Esetleg szentté ne avassuk a Passatost? Nos, én megnéztem a többi videóját is, amit feltöltött a youtube-ra, azok alapján még a jogosítványát is elvenném tőle….. A vezetési stílusa undorító és balesetveszélyes…. Erről ennyit.

  • Tibi 64

    Elnézve a videót,elég lett volna egy gázelvétel is. Az előző jármű oly messze került el, hogy jobban veszélyeztette önmagát és a buszt. A szükségtelen és aránytalan fékezéseddel veszélybe sodortad a mögötted haladókat.

  • toncsika59

    Ez egy hülye…..mi a tökömnek kellett ekkorát fékezni…tipikus beszarós vezető, aki a beszarásával veszélyeztet…érzéke se sok van, az asszony világosítja fel, hogy “nem belénk jöttek”…de azért megáll megnézni, hátha….D….a 60 meg minek??…ideálisak voltak a viszonyok…nyugdíjasok realisztikusabban vezetnek…D….bazmeg, belénk jöttek…D

  • belepes

    PassatB5,még nagyon sokat kellene gyakorolnod,rutintalan,döntésképtelen,gyenge sofőr vagy.Ahogy lereagáltad a helyzeted,az alapján borítékolható számodra egy komoly baleset.A videóid miatt,mivel felkapta az internet,a jogsid tuti ugrik,okos dolog volt feltöltögetni…

  • JoGo

    Nem ertem hogy a sok okoskodo miert nem a sajat fa@@@t veri a csalanbokorba?
    Mi van ha a Passatos egy ovodascsoportot szallit, “Schumacher”-nek pedig nem jon ki a lepes, lekoccolja a buszt, megpordul, arokba csapodik… a video helyett pedig egy gyaszjelentes jelenik meg. Akkor is ekkora a szatok?
    A Passatos akkor es akkorat fekez, amikor es amekkorat biztonsagosnak itel. Legyunk akkora bizalommal egymas irant hogy rabizzuk a dontest hogy neki mi es mikor biztonsagos. Ha mindenkeppen utni szeretnetek, ussetek a szaguldozot, es a kovetesi tavolsagot be nem tartot.

  • csz

    Kedves (okos és rutinos)Hozzászólók!
    A passatosnak teljesen igaza volt, hogy fékezett! A KRESZ-ben ráadásul 1 paragrafusban benne van, amin itt mindenki vitatkozik:
    27. § Követési távolság: http://kresz.info/kovetesi_tavolsag.php

    Ezek alapján, ha úgy ítélem meg, hogy a körülmények megfelelnek a 3-as pontban leírtaknak, akkor úgy fékezek ahogy akarok, mivel az 1-es pont alapján azt feltételezem, hogy a mögöttem haladó is meg fog tudni állni.
    Nekem még azt tanították annak idején, hogy, ha veszélyhelyzetet érzékelek azonnal a fékre a lábam, és mit mondjak 15 éven keresztül ez mindig bevált.
    Másrészt, ilyen helyzetben van kb. 1 másodperc dönteni (nincs), Ti pedig fél óráig gondolkoztok a szituáción, visszanézitek a videót nyolcszor, és fikáztok! A lehető legjobban döntött, mert tegyük fel, az kocsi ami előz nem fér be (mivel barátunk is nyomja tövig, ahogy szerintetek kellett volna), hány autó is tört volna? Számításaim szerint 4 és egy busz. (igaz nem így alakult, de ki tudta ezt előre!)

  • menőmanó

    A hozzászólásokból is kitűnik, hogy mennyire nem vagyunk egyformák, mennyire nem tudják sokan felmérni az úton történő eseményeket.
    Sok a rutintalan okoskodó, aki évente levezet kb. 8.000km-t az úton lődörögve és idejön az észt osztani, hogy jól csinálta a passatos.
    Ők is hasonlóan reagáltak volna, hiszen hasonlóan nem érzik az autót és úgy közlekednek az úton, hogy néznek de nem látnak.

  • KovJ

    Nem hiszem el. a passatos ovodáscsoportot szállít meg a kis fszom, láttad a többi videóját ahól száguldozik, hol 140el hol 160al. szabálytalanul előzget, véditek amikor, egy ámokfutó. És itt nem azon vitatkozunk hogy jogos volt-e a fékezés, mert oké fékezzen, de rutintalanul tette, és ez mellett feltölt rengetek videót a szabálytalanságaíról.ilyen rutintalan sofőr ilyen előzéseket amiket ő csinál, kész életveszély.JoGO , csz, nézzétek meg a többi videóját, és majd utána alkossatok véleményt, hogy mekkora fsza csávó ez a passatos. szerintem ha megnézitek ti is csatlakoztok azokhoz akik szeretnék ha jogsi ugrana, hátha nem fog valakit megölni még a végén

  • PAlex

    Ezt is megéltem, hogy törlik az esti hozzászólásom. :)
    Pedig csak annyit írtam, hogy id..ta mazsola, aki későn, és rosszul reagált le egy dolgot, miután elalszik az úton.

  • oszkopeter

    A konkrét esetben tényleg legkevésbé ő volt a hunyó.

    De az hogy a többi videóján mit művel az kriminális, ráadásul mindezt névvel és rendszámmal fel is tölti az internetre, hát ehhez csak gratulálni tudok…

  • dodosch

    Én az indokolatlanul lassan haladókat büntetném, akik feltartják maguk mögött a forgalmat, felduzzasztva ezzel jónéhány autót akik ezáltal h 60 nal kell tötyögniük felidegesednek és olyan előzésekbe mennek bele amibe amúgy nem kéne… Ráadásul úgy összesűrüsödik mögötte a kocsisor h egy egy bátrabb előzőnek nehéz is visszasorolni ha nem nem tudja egybe megelőzni az egész kocsisort, na ilyenkor is vannak gyökerek akik rányomogatják h azért se férjen be igez h közbe szembe meg jönnek….
    Szerintem ez sokkal veszélyesebb, mint az ha valaki 90 helyett 100-110-120 al lendületesen halad. mert legtöbbször legtöbb helyen ez még bőven az ésszerűség határain belül van.

  • Iceman.

    Ja és nyilván mivel 60-nal kóricált ezen a feltehetőleg lakott területen kívül összetorlódott mögötte a sor. Ez nem mentség a hátulról jövő harmadiknak, de azért mindannyian mindennap kreálunk magunknak olyan helyzeteket, hogy egy ilyen váratlan vészfékezést nem biztos, hogy le tudunk követni.

  • dstr

    Nekem a “szabálytalan előzések” sorozat és a “200 Km/h elgurult a gyógyszer…” videók tetszenek leginkább. Mindezt arccal, névvel és rendszámmal feltölteni nyilvános csatornára?!? Nem lenne nehéz dolga a nyomozó hatóságnak.

  • demagóg

    A múltkoriban volt egy esetem: egy velem szembejövő autós az én sávomban közelített felém, beletapostam a fékbe és gyorsan áttértem a külső sávba, így a nem sokkal lemaradva engem a külső sávban követő autós majdnem belém jött.
    Indokolt volt-e fékeznem? Lehet, hogy elég lett volna kisebbet, de akkor, ott úgy gondoltam, hogy ezt kell tennem, minél jobban lelassulni, hátha az elmebeteg szembejövő nem véletlenül jön rossz sávban…
    Szóval, az adott pillanatban hirtelen kell cselekedni, mondjuk az is igaz, hogy sokszor az a jó, ha nem teszünk semmi különöset, csak túlesünk a helyzeten…

  • v_gabe

    Akinek van (és nekem van) fedélzeti kamerája az tudja, hogy ez a fékezés NEM VOLT INDOKOLATLAN. A nagylátószög ugyanis csal: ez valójában nagyon-nagyon közel volt!

  • v_gabe

    Iceman: kérlek vedd át egy még egyszer, nézd meg a videot még vagy 50x, mert nem nagyon vágod, hogy mi, miért és hogyan történt. Ahogy a fénykéve beleért a képbe, a kamerás autó már bólintva vészfékez, a GPS hatalmas késéssel vette a jelet mert a filmen már látszott az azonnali, szinte állóra fékezés, miközben még bőven 50 km/h feletti érték látszott rajta. A busz a kamerástól kb. 20-25 méterre lehetett (két jelzőoszlop között 25 méter a távolság, amin már belülre ért a kamerás az előzési ponton), az előző pedig legalább kb. 120 km/h-val közlekedett a kijelzett sebességből és a mozgás gyorsaságának különbségéből ítélve. A 20-25 méter a kamerán a nagylátó miatt sokkal többnek látszik, de a képek alapján (járművek oszlophoz mért helyzete) ez nyilván nem lehetett több ennél. Ami pedig ekkora tempónál visszatérni nemhogy kevés, hanem halálosan kevés. Háromszori megtekintés után hevenyészve ennyi.

  • menőmanó

    v_gabe: “ez valójában nagyon-nagyon közel volt!”

    Egyértelműen nem volt az.
    Mondjuk azon is lehet vitatkozni, hogy kinek mi a a közel. Ez egy normális (nem beszari mazsola) sofőrnek a passátos szempontjából nem volt az. :)

  • Iceman.

    v_gabe: Gyönyörű érvelés, csak az egyik alapadat rossz. A két jelzőoszlop távolsága nem 25, minimum 40m legalábbis az időből és a sebességből számítva.

  • v_gabe

    Ha nem 25, akkor 50. A lényegen sokat nem változtat. Mint azt tegnap máshol olvastam nem 120, hanem 150 km/h volt az előző sebessége. Ugyanott vagyunk.

  • Shaperd67

    Úgy látszik, kicsit beszart PassatB5/Führinger Balázska.
    A száguldozós videóit törölte a youtube-ról, a többinél pedig letiltotta a hozzászólásokat. Pedig tegnap még olyan szép megnyilvánulásokat lehetett ott olvasni arról, hogy milyen balfék és nem tud vezetni.

  • PassatB5

    Azóta sokszor visszanéztem a videót! Hogy mikor fékeztem, mert mindenki a GPS-t nézni mennyinél jár! A motor ház tetőm bólintását, és felemelkedését kell nézni! Az örült autós még mellettem volt amikor már bólint a motorháztetőm, és amikor beér elém emelkedik fel! A fék csikorgás NEM az enyém, hanem a mögöttem kettővel jövő autóé! A GPS-es kamerám meg kicsit mindig késik! Sőt van, hogy egy helyben állok, és még azt mutatja, hogy 5 Km/h-val megyek! Azért ez nem egy traffi -fax! :) És szerintem az a lényeg, hogy senki nem halt meg, úgy mint 1 hete pont ott! Négyen! :-S

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.