Nyers karbonban ultraszexi az Enzo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.13. 08.00

Néhány dekával könnyebb, és nagyságrendekkel dögösebb az a Ferrari Enzo, amely fedetlenül mutogatja szénszálas paneljeit.

Bár mindössze két évig gyártották, az Enzo a Ferrari egyik legemlékezetesebb modellje: a Commendatore után elnevezett kupéból összesen talán négyszáz darab készült, amelyek mostanság vagyonokért kelnek el.

A vaskalapos felfogás szerint Ferrarit csak pirosban szabad venni, ám ha egy kicsit ellazulunk, a sötétszürke vagy a sárga is pont ugyanolyan jól tud mutatni. De minek is vesződnénk a fényezéssel, ha ilyen elképesztően jól tud kinézni az autó egyetlen vékony lakkréteggel?

Állítólag a képeken látható Enzo az egyetlen, amely festés nélkül járja a világot. Ha az autó maga nem is, élettörténete annál színesebb: állítólag hétköznapi modellként látta meg Maranello egét, ám később tulajdonosa elvitte a Ferrari egyik beszállítójához, a Carrozzeria Zanasihoz, ahol vázig bontották a karosszériát, majd minden elemet egyedi megrendelésre készített karbon panelekre cseréltek.

Ilyen esetekben a gyártó külön odafigyel arra, hogy a szénszálas szövet rostjai egy irányba fussanak, és az illesztéseknél minél harmonikusabb legyen az átmenet, úgyhogy ha néhány dekát meg is lehet spórolni egy ilyen beavatkozással, anyagilag jóval húzósabb az ügy, mint egy szimpla festés.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.