Nyers karbonban ultraszexi az Enzo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.06.13. 08.00

Néhány dekával könnyebb, és nagyságrendekkel dögösebb az a Ferrari Enzo, amely fedetlenül mutogatja szénszálas paneljeit.

Bár mindössze két évig gyártották, az Enzo a Ferrari egyik legemlékezetesebb modellje: a Commendatore után elnevezett kupéból összesen talán négyszáz darab készült, amelyek mostanság vagyonokért kelnek el.

A vaskalapos felfogás szerint Ferrarit csak pirosban szabad venni, ám ha egy kicsit ellazulunk, a sötétszürke vagy a sárga is pont ugyanolyan jól tud mutatni. De minek is vesződnénk a fényezéssel, ha ilyen elképesztően jól tud kinézni az autó egyetlen vékony lakkréteggel?

Állítólag a képeken látható Enzo az egyetlen, amely festés nélkül járja a világot. Ha az autó maga nem is, élettörténete annál színesebb: állítólag hétköznapi modellként látta meg Maranello egét, ám később tulajdonosa elvitte a Ferrari egyik beszállítójához, a Carrozzeria Zanasihoz, ahol vázig bontották a karosszériát, majd minden elemet egyedi megrendelésre készített karbon panelekre cseréltek.

Ilyen esetekben a gyártó külön odafigyel arra, hogy a szénszálas szövet rostjai egy irányba fussanak, és az illesztéseknél minél harmonikusabb legyen az átmenet, úgyhogy ha néhány dekát meg is lehet spórolni egy ilyen beavatkozással, anyagilag jóval húzósabb az ügy, mint egy szimpla festés.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.