Egy eldurvult defekt története

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.04. 12.45

Egyik kollégánk osztotta meg velünk nem mindennapi defektje történetét. Az abroncs nem egyszerűen feladta a harcot, annál sokkal ijesztőbb módon halálozott el.

Egyik kollégánk osztotta meg velünk nem mindennapi defektje történetét. Az abroncs nem egyszerűen feladta a harcot, annál sokkal ijesztőbb módon halálozott el.

Szép hosszú hétvége után irány dolgozni Budapestre. Az eső épp elállt, kezdett kisütni a nap. Alig voltak az autópályán 1/2 10 körül az alsó szakaszon.. Igazi élmény autókázást reméltem Budapestig – még a városi forgalom előtt. 


Siófok után “kikerültem” egy kamiont, amikor éreztem, hogy valamin átmentem. Visszapillantóból láttam, hogy valami narancssárga repül az autóm mögött… (tuti valami törött lámpadarab) Elkezdtem figyelni az autó hangjára, nincs-e furcsa zaj, hátha kivágta a kereket… Úgy tűnt nincs gond, autókázást folytattam 130 km/h-val. Kormányt picit elengedtem, ok minden, autó nem húz semerre, megy szépen amerre kell, nincs gond. 

Aztán pár pillanat múlva furcsa hangok ütötték meg a fülem… Előttem utánam hál istennek senki és semmi, szépen elkezdtem lehúzódni, lassítani, a hang egyre rosszabb volt. Rájöttem, hogy ez bizony defekt lesz, meg kell állni, nincs mese.. Leállósáv – első körben, csak kicsit rángatott az autó, de nagyon szépen viselkedett, nem pördült meg. Mielőtt megálltam volna, olyan 30 km/h -nál egyszer csak elgurult mellettem a futófelület – tiszta F1, jutott eszembe, pedig nem is Pirelli van a gépen :-) Leálltam. Rájöttem, hogy a benzinkút be- és kijárata között állok – leállósáv nem biztonságos, ezt olvastam a Vezess.hu-n.

Nekiindultam, 5 km/h-val begurultam a benzinkút parkolójába elakadásjelzővel.. nem jött senki szembe – jól megnéztem, de inkább az, mint az út széle. A kutasok (94 km Budapest felé – Sóstói pihenő) nagyon kedvesek voltak, felajánlották, hogy segítenek kereket cserélni – ami elvileg nekem is menne, elvégre tanultam 15 éve, műszaki vizsgán azt is húztam. 

DE Mivel van assistance (myOpel) szolgáltatásom az autóhoz, inkább hívtam őket – nem voltam biztos, hogy a kb. 200 m gurulás 3,5 keréken (felnin) nem okozott e gondot a futóműben, nézzen rá szakember, fel szeretnék érni Budapestre, egyben. Illetve kíváncsi voltam mit kapok az éves díjért cserébe, már nem siettem, örültem hogy én is és a kocsi is egyben vagyunk. 

Assistance diszpécser kedves volt, garantálta, hogy 45 percen belül jön valaki “megmenteni”, kereket cserélni – jó esetben. Addig a benzinkúton várakoztam, szakadó esőben – mert persze újra esni kezdett, tovább rontva ezt a napot. Kaptam egy kávét a nagy ijedelemre. Csodák-csodája, autómentő 20 percen belül (!) ott is volt. Kerék kicserélve, nyomás ellenőrizve, papírok aláírva. Fizetni nem kellett, állja az assistance :-) És megérkeztem Bp-re 45 perc csúszással. Assistance – 10 pont! Örülök, hogy nem lett nagyobb baj(om), mint egy kis ijedelem.

Kommentek

  • kawaninja

    milyen autólámpa az, ami így elbánik egy gumiabronccsal?

  • holvagyok

    Valószínűleg, főleg, hogy “Siófok után”, hajólámpa lehetett. Gőzöm nincs egy ilyen lámpa milyen színű, de meglehetős éleslátásra vall, hogy 130 km/h-nál a visszapillantóban “tuti valami törött lámpadarab”-ként azonosították. Természetesen a műanyag darab az acél radiál gumiabroncs teljes futófelületét lemetszette. Szerencse, hogy az emberi butaságnál nagyobb baj nem történt.

  • vbela64

    tényleg…
    Mi van, ha csak defektjavító van a kocsiban???
    Még is csak jó a klasszikus rendes pótkerék, nem úgy mint a mai “csodákban”.
    Ha ez szombat délután, vagy vasárnap (tudom ez most az volt) akkor még gumit sem tud venni, és nincs aki felszerelje.

  • Zside

    Pontosan! Nekem ezért került egy defekt 40.000 forintba mert az autópályán sikerült össze szedni,csak a furcsa hangra lettem figyelmes ezért gyorsan félre álltam és láttam hogy defekt.Elővettem azt az értelmetlen vackot amit pótkerék helyett adnak elkezdtem belefújni aztán semmi változás nem történt a keréknyomásba és mivel nem akartam senkit csesztetni hétvégén éjszaka ezért hívtam egy autómentőt és szépen haza vitettem magunkat. :D
    Miután otthon leszedtem a kereket akkor láttam hogy a gumi belső oldalfalából nem maradt szinte semmi.Egyébként az a vicc mert direkt utána néztem hogy a Mercinél nem kerül többe a pótkerékkel kérni a kocsit de alapból a defektjavító jár a kocsihoz. Gondoltam rá hogy fogom és berakok egy pótkereket a csomagtartó alatti amúgy is kihasználatlan részbe de a W211-es E osztálynál ezt olyan szépen oldották meg hogy a pótkerék nélkül kért autóba máshova szerelik az akkumlátort így pont nem fér el tőle,tehát majd azt is át kell valahogy szerelni.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.