Egy eldurvult defekt története

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.06.04. 12.45

Egyik kollégánk osztotta meg velünk nem mindennapi defektje történetét. Az abroncs nem egyszerűen feladta a harcot, annál sokkal ijesztőbb módon halálozott el.

Egyik kollégánk osztotta meg velünk nem mindennapi defektje történetét. Az abroncs nem egyszerűen feladta a harcot, annál sokkal ijesztőbb módon halálozott el.

Szép hosszú hétvége után irány dolgozni Budapestre. Az eső épp elállt, kezdett kisütni a nap. Alig voltak az autópályán 1/2 10 körül az alsó szakaszon.. Igazi élmény autókázást reméltem Budapestig – még a városi forgalom előtt. 


Siófok után “kikerültem” egy kamiont, amikor éreztem, hogy valamin átmentem. Visszapillantóból láttam, hogy valami narancssárga repül az autóm mögött… (tuti valami törött lámpadarab) Elkezdtem figyelni az autó hangjára, nincs-e furcsa zaj, hátha kivágta a kereket… Úgy tűnt nincs gond, autókázást folytattam 130 km/h-val. Kormányt picit elengedtem, ok minden, autó nem húz semerre, megy szépen amerre kell, nincs gond. 

Aztán pár pillanat múlva furcsa hangok ütötték meg a fülem… Előttem utánam hál istennek senki és semmi, szépen elkezdtem lehúzódni, lassítani, a hang egyre rosszabb volt. Rájöttem, hogy ez bizony defekt lesz, meg kell állni, nincs mese.. Leállósáv – első körben, csak kicsit rángatott az autó, de nagyon szépen viselkedett, nem pördült meg. Mielőtt megálltam volna, olyan 30 km/h -nál egyszer csak elgurult mellettem a futófelület – tiszta F1, jutott eszembe, pedig nem is Pirelli van a gépen :-) Leálltam. Rájöttem, hogy a benzinkút be- és kijárata között állok – leállósáv nem biztonságos, ezt olvastam a Vezess.hu-n.

Nekiindultam, 5 km/h-val begurultam a benzinkút parkolójába elakadásjelzővel.. nem jött senki szembe – jól megnéztem, de inkább az, mint az út széle. A kutasok (94 km Budapest felé – Sóstói pihenő) nagyon kedvesek voltak, felajánlották, hogy segítenek kereket cserélni – ami elvileg nekem is menne, elvégre tanultam 15 éve, műszaki vizsgán azt is húztam. 

DE Mivel van assistance (myOpel) szolgáltatásom az autóhoz, inkább hívtam őket – nem voltam biztos, hogy a kb. 200 m gurulás 3,5 keréken (felnin) nem okozott e gondot a futóműben, nézzen rá szakember, fel szeretnék érni Budapestre, egyben. Illetve kíváncsi voltam mit kapok az éves díjért cserébe, már nem siettem, örültem hogy én is és a kocsi is egyben vagyunk. 

Assistance diszpécser kedves volt, garantálta, hogy 45 percen belül jön valaki “megmenteni”, kereket cserélni – jó esetben. Addig a benzinkúton várakoztam, szakadó esőben – mert persze újra esni kezdett, tovább rontva ezt a napot. Kaptam egy kávét a nagy ijedelemre. Csodák-csodája, autómentő 20 percen belül (!) ott is volt. Kerék kicserélve, nyomás ellenőrizve, papírok aláírva. Fizetni nem kellett, állja az assistance :-) És megérkeztem Bp-re 45 perc csúszással. Assistance – 10 pont! Örülök, hogy nem lett nagyobb baj(om), mint egy kis ijedelem.

Kommentek

  • kawaninja

    milyen autólámpa az, ami így elbánik egy gumiabronccsal?

  • holvagyok

    Valószínűleg, főleg, hogy “Siófok után”, hajólámpa lehetett. Gőzöm nincs egy ilyen lámpa milyen színű, de meglehetős éleslátásra vall, hogy 130 km/h-nál a visszapillantóban “tuti valami törött lámpadarab”-ként azonosították. Természetesen a műanyag darab az acél radiál gumiabroncs teljes futófelületét lemetszette. Szerencse, hogy az emberi butaságnál nagyobb baj nem történt.

  • vbela64

    tényleg…
    Mi van, ha csak defektjavító van a kocsiban???
    Még is csak jó a klasszikus rendes pótkerék, nem úgy mint a mai “csodákban”.
    Ha ez szombat délután, vagy vasárnap (tudom ez most az volt) akkor még gumit sem tud venni, és nincs aki felszerelje.

  • Zside

    Pontosan! Nekem ezért került egy defekt 40.000 forintba mert az autópályán sikerült össze szedni,csak a furcsa hangra lettem figyelmes ezért gyorsan félre álltam és láttam hogy defekt.Elővettem azt az értelmetlen vackot amit pótkerék helyett adnak elkezdtem belefújni aztán semmi változás nem történt a keréknyomásba és mivel nem akartam senkit csesztetni hétvégén éjszaka ezért hívtam egy autómentőt és szépen haza vitettem magunkat. :D
    Miután otthon leszedtem a kereket akkor láttam hogy a gumi belső oldalfalából nem maradt szinte semmi.Egyébként az a vicc mert direkt utána néztem hogy a Mercinél nem kerül többe a pótkerékkel kérni a kocsit de alapból a defektjavító jár a kocsihoz. Gondoltam rá hogy fogom és berakok egy pótkereket a csomagtartó alatti amúgy is kihasználatlan részbe de a W211-es E osztálynál ezt olyan szépen oldották meg hogy a pótkerék nélkül kért autóba máshova szerelik az akkumlátort így pont nem fér el tőle,tehát majd azt is át kell valahogy szerelni.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítmény-optimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.