Egy BMW X5, amit csak őrült mérnökök készíthettek

700 lóerő, V12, ilyen már sosem lesz!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 20.15

Az autógyártás áldott pillanatai, amikor a vezetőség elengedi egy fejlesztőcsapat kezét. Srácok, csináljatok amit akartok. Így születhet olyan szörny, mint ez a BMW X5.

Az autógyártás áldott pillanatai, amikor a vezetőség elengedi egy fejlesztőcsapat kezét. Srácok, csináljatok amit akartok. Így születhet olyan szörny, mint ez a BMW X5.

 
Még csak messzi álom volt a BMW X5M, sőt az egész SUV sikersztori gyerekcipőben járt, amikor a bajorok olyan gép megalkotása mellett döntöttek, ami lájkvihart kavar, és megosztás cunamit gerjeszt. Pedig 1999-ben még nem léteztek közösségi oldalak, nem volt Facebook, de a lenyűgöző hatás a nyomtatott sajtó lapjain, és a tévéműsorokon keresztül is átjött.
A BMW X5 LM V12 Komplett, tiltásig pörgetett őrület, egy olyan vérengző masztodon, amit látva ma ezerszer vetnének keresztet az emissziós normákat imádó brüsszeli aktatologatók.
Az alapötlet pofonegyszerű. A fejlesztői gárda célja volt megmutatni az autó képességének maximumát, valódi határait. Ehhez adott volt a Le Mans győztes BMW V12 LMR 700 lóerős, 720 Nm leadására képes, hatliteres SZÍVÓ-benzines motorja, ezt kellett harmóniába hozni az X5 többi alkotóelemével.
Ehhez természetesen komoly átalakítások során esett át az egyedi konstrukció, 3 centiméterrel csökkent a hasmagasság, a gyári ülések helyére négy valódi kagylóülés került, rengeteg alumíniummal körítve, hogy az autószalonok bámészkodóinak is jusson némi vizuális csemege.
A 20 colos felnikre elöl 275/40, hátul 315/35-ös méretű abroncsok kerültek, de a karosszéria egyéb dimenziói nem változtak. 
Természetesen a Nürburgring rekord már az előző évezredben is fontos fegyverténynek számított, ezért addig űzték körbe a testes atlétát, amíg Hans-Joachim Stuck vaddisznó-szelídítő bement nyolc perc alá, és 7:50-es legjobb körideje elég volt ahhoz, hogy az autó rekorder! felirattal kerüljön a korabeli újságok címlapjára.

Kommentek

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

Tényleg ördögtől való ez a BMW M3?

A hirdető azt mondja, igazi kuriózum, de vajon nem a márka meggyalázása, ha dízelmotort raknak a BMW M3-ba?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

F1: Hamilton dobta az edzőjét

Lewis Hamilton a 2017-es idényre megvált trénerétől, mostantól a saját elképzelései szerint edz, de motiváltabb, mint bármikor.

Fontos változás jön a rendszámoknál

Áprilistól nyílik lehetőség a közúti forgalomban a szürke rendszám­tábla kitételére azokra a gépjárművekre, amelyekre biciklitartó van felszerelve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.