Egy BMW X5, amit csak őrült mérnökök készíthettek

700 lóerő, V12, ilyen már sosem lesz!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 20.15

Az autógyártás áldott pillanatai, amikor a vezetőség elengedi egy fejlesztőcsapat kezét. Srácok, csináljatok amit akartok. Így születhet olyan szörny, mint ez a BMW X5.

Az autógyártás áldott pillanatai, amikor a vezetőség elengedi egy fejlesztőcsapat kezét. Srácok, csináljatok amit akartok. Így születhet olyan szörny, mint ez a BMW X5.

 
Még csak messzi álom volt a BMW X5M, sőt az egész SUV sikersztori gyerekcipőben járt, amikor a bajorok olyan gép megalkotása mellett döntöttek, ami lájkvihart kavar, és megosztás cunamit gerjeszt. Pedig 1999-ben még nem léteztek közösségi oldalak, nem volt Facebook, de a lenyűgöző hatás a nyomtatott sajtó lapjain, és a tévéműsorokon keresztül is átjött.
A BMW X5 LM V12 Komplett, tiltásig pörgetett őrület, egy olyan vérengző masztodon, amit látva ma ezerszer vetnének keresztet az emissziós normákat imádó brüsszeli aktatologatók.
Az alapötlet pofonegyszerű. A fejlesztői gárda célja volt megmutatni az autó képességének maximumát, valódi határait. Ehhez adott volt a Le Mans győztes BMW V12 LMR 700 lóerős, 720 Nm leadására képes, hatliteres SZÍVÓ-benzines motorja, ezt kellett harmóniába hozni az X5 többi alkotóelemével.
Ehhez természetesen komoly átalakítások során esett át az egyedi konstrukció, 3 centiméterrel csökkent a hasmagasság, a gyári ülések helyére négy valódi kagylóülés került, rengeteg alumíniummal körítve, hogy az autószalonok bámészkodóinak is jusson némi vizuális csemege.
A 20 colos felnikre elöl 275/40, hátul 315/35-ös méretű abroncsok kerültek, de a karosszéria egyéb dimenziói nem változtak. 
Természetesen a Nürburgring rekord már az előző évezredben is fontos fegyverténynek számított, ezért addig űzték körbe a testes atlétát, amíg Hans-Joachim Stuck vaddisznó-szelídítő bement nyolc perc alá, és 7:50-es legjobb körideje elég volt ahhoz, hogy az autó rekorder! felirattal kerüljön a korabeli újságok címlapjára.

Kommentek

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.