Esélyed nincs a rendőrség új traffizási módszere ellen

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.05.28. 09.45

A rendőrautó jól elbújik, a háromlábú pedig szépen beleolvad a környezetbe. Csak akkor veszed észre, amikor már késő.

A szupertraffipaxok megjelenésével a ravasz rendőrök új módszert dolgoztak ki, hogy tuti elkapják a grabancod, ha gyorsabban hajtottál a megengedettnél. Eddig legalább már jó messziről ki lehetett szúrni a rendőrautót, és akinek kellett, az mérsékelte a sebességet, de ennek vége.
A rend őrei ügyesen elbújnak az autóval, az életben nem veszed őket észre, a háromlábút pedig kirakják az út szélére, ami ügyesen beleolvad a környezetbe, és mikor kiszúrod, már rég késő. 
Ezt a felvételt a 37-es úton rögzítették. (forrás: boon.hu)


Hasonlóval találkoztam néhány hete az M7-esen, ott a bokrok és a szalagkorlát közé volt beszúrva a traffi, de rendőrautót sehol nem láttam. Nem sok esély van ellene.

Frissítés: Nem a traffipax ellen vagyunk, de azt szeretnénk, ha a rendőrség ott mérné a sebességet, ahol a gyorshajtás valóban balesetet okoz. Kattints a linkre és tudd meg ott mérnek-e a rendőrök, ahol sok a baleset.

Kommentek

  • öregszem

    Szolgálunk és mindig büntetünk !!!!

  • Notalab

    Mondjuk trafi miatt még nem sokan haltak meg, szemben a köcsög gyorshajtókkal (szabálytalankodókkal). Volna még pár száz hely, ahová minden nap ki lehetne rakni a trafit.

  • pqowieurzt

    “Nem sok esély van ellene.”

    érdekes, az meg sem fordul a T szerző fejében, hogy be lehet ám tartani a szabályokat is…

  • janó

    Ne ítélkezzünk elhamarkodottan! Az adott útszakaszon biztosan van egy “kinnfelejtett30astábla”. Úgyhogy ez csak jogos felháborodás, nem öncélú hangulatnkeltés…

  • Rockwell

    Kedves Notalab!
    Alapvetően nem a traffizással van a baj, hanem azzal, hogy oda helyezik el, ahol több pénz jön be és nem pedig oda, ahol a balesetek történnek.
    Viszont ezzel, hogy kirakják az út szélére valaki élelmesebb elemelhetné.
    Én már látom magam előtt hogy a kertemben szaladgálok előtte. :)

  • diego

    Én Szlovákiában láttam hasonlót. Poprádon a járda mellett volt egy hatalmas fenyőfa. A fa ága közé ügyesen be volt téve a traffi, tőle pár méterre meg két rendőr fütyörészve állt. Se járőrkocsi, se semmi.

  • DTF

    Csak a nagyon hulyek es naivak nem latjak h semmi koze a trafiknak itthon a balesetmegelozeshez. 100% penzbeszedes az egesz.
    Mondjuk azt nem ertem h h nincs egy ember sem a rendorsegnel, aki felelelne szavat ez ellen vagy mondjuk mashol trafizna. Napokban lattam vhol: 110 vegig egy autouton, 2 savos, aztan jon egy jobb kanyar, ahol vmiert kiraktak a 90-et, pedig a kanyar szoge egyaltalan nem indokolja. Es mi van 90 feloldo elott? Hat trafi rendorautoval. Ne modja nekem senki h nem azert tettek oda a 90-es tablat, mert nem akarnak penzt.
    Szentenderi ut, csillaghey: kint van a munkavegzes tabla es 40-es korlatozo. Mar 5 naoja nem dolgozik konkretan ott senki, csak joval beljebbb. Na ha ott kapnek csekket (70 ott a megengedett max, szarok a 40-re) azt tuti megtamadnam…

  • somebody

    janó –
    Hagyjuk már ezt az állandó kint felejtett 30as tábla kezdetű marhaságot. Nem mondom, hogy nem fordult elő még a történelemben, hogy ilyen helyen mértek, de az esetek legalább 95%-ában ott ellenőrzik a sebességet, ahol nincs korlátozás. Országúton, mint jelen esetben is nyugodtan el lehet menni mellette óra szerint kb 110 km/h sebességgel (valós 100-105 km/h körül) és nem kapsz csekket. Úgy gondolom ez teljesen korrekt, aki ennél gyorsabban akar menni, annak irány az autópálya. Aki pedig 20 km/h órányi ráhagyással is csekket kap, az vállalja a felelősséget. Valahogy a sok birkának az sohasem megy, csak az óbégatás. Szomorú, hogy egy autós magazinban is ezt sugallják, ahelyett, hogy a biztonságos közlekedés mellett kampányolnának.

  • janó

    somebody

    Én ugyan erre utaltam, csak ironikusan. Sajnálom, ha nem ment át.

  • hova

    De van esélyem, az, ami eddig is meg volt!! Betartom a szabályt! Valóban feltűnően sértő, hogy egy autós magazin a ” bódulat, szédület, rohanás, gyorsulás száguldás” ízével tüzeli fel az olvasót. Érdekes, hogy a lopás elleni törvény ellen még senki sem ágált, hogy töröljük a törvények közül…………….

  • nilsholgersson

    DTF: Ez a csekkes dolog csak annak szól, aki fizetni akar. Nem kötelező gyorsabban menni, mint amennyi ki van írva. Ha éjjel 2-kor 30-as tábla van kitéve, menj annyival, és 2 perccel később érsz haza. Neked nem ér meg 30 ezrest? Ha mindig egy helyen mérnének, mindenki csak ott menne lassan. Mivel nem tudni, hol vannak, mindenki (legalábbis akinek van annyi esze) megy szépen annyival, amennyivel lehet, és így van ez jól. A maradék meg eltartja a rendőrséget, fizet a közösbe, és jól is van ez így. Ezeknek egy része ha vétett, hallgat inkább, a legalja meg még fórumokon írkál, hogy akkor is neki van igaza, ha gyorsabban ment is, akkor is. Na őket már keményen ki szoktam nevetni.

  • Gianniz

    Pálya: 145-el mutató szerint, és még gázelvétel se kell sehol. Ráadásul ezzel a tempóval a belsőben lehet előzni a sok csigát. Magyar országút, az szopó, szerencsére ritkán megyek rá.

  • szaboata

    nilsholgersson

    milyen jólfésült, undorító dumád van.

  • vargagixxxer

    Ez új??? Kecskemét – Kiskunfélegyháza között hosszú-hosszú évek óta így mérnek, de máshol is rengetegszer láttam már árva háromlábút. Hol új ez a módszer? Bár egy újszülöttnek minden vicc új…

  • CoIie

    “Pálya: 160-el mutató szerint, és még gázelvétel se kell sehol. Ráadásul ezzel a tempóval a belsőben lehet előzni” a 145-el haladókat is… ;)

  • hajo49

    Arra még senki sem gondolt: Mi baja lehet annak, aki betartja a szabályokat?

  • sipircz

    Eddig se a nyíltságáról volt híres a közlekedésrendészet, én eddig legtöbbször civil autóban láttam trafit, a sunyiság náluk alapkövetelmény. Nem a megelőzés a cél, gondolom.

  • CoIie

    hajo49: úgy emlékszem egyszer már gondoltam rá. Ja mégsem, az más volt! ;)

    Egyébként Murphy szerint az szokott történni, hogy aki betartja a szabályokat azt könnyen ‘letaglózhatják’ azok akik éppen nem tartják be! Szinte mindig a vétlen szenvedi el a nagyobb sérülést egy balesetnél! Ha meg nincs baleset, akkor mit számít, ha valaki nem tartotta be azt a szabályt?! Semmit!

  • janó

    Colie

    Ezen az elven haladva tehát a notorius gyorshajtók nem figyelmetlenségből, rossz beidegződésből, vagy (valamilyen torz “erkölcsi” motivációval megtámogatott “polgári engedetlenséggel” magyarázva) a társadalmi szabályok szándékos lesz@rása okán teszik amit tesznek, hanem egyszerű önvédelemből?

    Mesélj még kérlek!

  • Pokol

    Össze kell szedni és be vinni a rendőrségre ,avval az ürüggyel,hogy elvesztették és mint jog követő állampolgár beszolgáltattad. Na persze előtte ki kell venni a kártyát vagy amire a felvételek rögzülnek.

  • CoIie

    janó: a ‘kissé’ gyorshajtók biztosan megmenekülnek attól, hogy pl. folyamatosan előzgessék őket, mert pontosan a táblával jelzett sebességre állítják a műszer mutatóját. Ami ugye tudjuk, hogy 5-10%-al alacsonyabb ténylegesen a megengedettnél! Ráadásul mindenkinél kissé más és tényleg bosszantó 47-el menni, mert az előttem haladónak 50-et mutat a sajátja – és hű de nagyon be akarja tartani… A ‘betartás’ más értelemben ilyenkor sikerül is!

  • hova

    Tempó,tempó, tempó-gyerünk, elhagyunk és lehagyunk mindent és mindenkit, rendőrt, háromlábút, 140-t és 160-t is ha kell, mert aki nem elöl megy, az nem menő, az rongy ember, az egy senki……….Majd egyszer álljatok meg egy helyen nagymenők, gáznyomók és nézzétek meg, mi van a fekete zsákban, v zsákokban az út mellett a szép zöld füvön! Nem kell a nagy duma, a tisztességes közlekedés, az viszont nagyon kellene!!

  • menőmanó

    Gianniz: “Magyar országút, az szopó, szerencsére ritkán megyek rá.”

    Látszik, hogy ritkán jársz országúton.
    Szerintem tök jól lehet rajta haladni (130-140km/h) és nem olyan monoton mit az autópálya.

  • szaboata

    A tisztességes közlekedés nem azt jelenti,amit te itt le írsz,nagy pátosszal.ha jobban figyelünk,és nem a telot buzeráljuk,hanem a forgalmat sasoljuk,mindegy,hogy 50 helyett 70-el,akkor nem történik baj.És a 30-as táblánál 60-70,akkor sem.És van ahol 50 helyett 30-al haladok,mert úgy érzem biztonságosnak.Lehetnek önálló gondolataim is,nem kell mások meg mondják a tutit.Ja,és persze,utak is lehetnek,ahol közlekedni tudunk.Mint az EU-ban.

  • szaboata

    hova-nak írtam

  • Heidt

    Erkölcsös, mint oly’ sok minden ebben a rendőrállamban. :(

  • hova

    SZABOATA!

    Nem írtam olyat, hogy jobban figyeljünk és azt sem, hogy a “telóval” mit csináljunk!! Csak TISZTESÉGES közlekedésről beszéltem, a tisztességbe pedig beletartozik a szabályok betartása, mert a közlekedők normális -nagyobbik- fele arra számít, arra kell számítania, ezt te is jól tudod. Nem te döntöd el, hogy mennyivel lépheted túl a sebességet, mert az még “jó”, mert ha egy 50-s korlátozásnál 70-l surransz, elűtsz egy úttesten átfutó gyalogost és okos az iü. műszaki szakértő, elmeszel a bíróság és akkor mondogathatod, hogy biztonságosnak tűnt!

  • hova

    MENŐMANO.
    Így igaz, rengeteget mentem-megyek autópályán, hihetetlenül unalmas, de van azért pár 2-3-v 4 számjegyű út, ahol élvezetes és nem unalmas vezetni, mármont MO-n, mert a hazai utakról beszélünk.

  • szaboata

    A lényege az volt,annak amit írtam,hogy a balesetek többsége figyelmetlenségből adódik,nem a sebesség túllépésből.Aki durván túllépi,az ezután is megteszi,a trafizás nem csökkenti a balesetek számát.
    Az átfutó gyalogost pedig leginkább olyan szűk utcákban lehet elütni,ahol 30-al szoktam haladni,mert az 50 életveszély,pedig engedélyezett.Falvak elején,ahol házak sincsenek még,csak belátható széles út,de a vadászó trafi
    büntet,Elütni nem lehet senkit.Remélem érzed az életszerüségét a dolognak,mert,ha nem,akkor paragrafusok szerint vezetsz,és nem uralod a helyzetet,az autót.

    Egyébként jobban örülnék a gyakoribb szondáztatásnak és a piások kiszűrését,mert sokkal nagyobb a balesetveszély ittasan,mint az ugynevezett gyorshajtásnak.

  • hova

    Továbbra is azt tartom normális emberi értéknek, aki a többmilliós közlekedési játszmában tisztességesen játszik! Ehhez fel kell nőni, tisztelni a másikat, az emberi életet! Játszogatni lehet a szavakkal, lehet kibúvókat keresni, de a lényeg változatlan számomra és sokak számára:A-ból B-be eljutni kényelmesen, biztonságosan, ahogy azt a szabályok megengedik!

  • keresztesbaratom

    Már megint a tünetet kezeljük milliárdokért.
    Egyszer lássam már, hogy megbüntetnek egy külföldi rendszámos kocsit gyorshajtásért! Nem is foglalkoznak vele, mert annak nem tudnak csekket küldeni. Autópályán külső sávban 130-cal megyek, belül meg megy a dulakodás, kakaskodás. Céges Mondeo 150-160, mögötte három centire román BH rendszámú X5, de feltűnik egy harmadik versenyző, aki levillogja őket, egy szlovák rendszámú paleoétrendes S6-os, de megy a szivatás, mert senki nem akar alőle kitérni, így nem tudja kihasználni a 250-es leszabályzást. Ha meg kimegy eléjük valami szerencsétlen család egy Punto-val, akkor megy a magyarázkodás, hogy ki mikor ivott és amúgy is nem úgy volt.
    Kedves sün urak! Tessenek már egyszer kimenni az agglomerációba is szétnézni, hány rendszám nélküli Porsche, Ferrari és Lambo szaladgál. Azokat hogyan mérik be? Nyugodtan nézzenek szét Budakeszitől Maglódig, Dunaharasztitól Fótligetig. A kapuzárás előtt álló luxusnagypapák és 500 eurós pincsis prostik nem a szabályok betartásáról híresek.
    Aki meg bérből vette a kocsit és zsebből fizeti a tankolást, az úgyis betartja a szabályokat, mert egy büntetés lehet, hogy a gyerek nyári táborát húzza át.

  • Karkade

    Kedves kersztesbaratom!

    Megnyugodhatsz, a külföldi rendszámra is kiküldik a büntetést, tavaly március óta adatcsere van az EU országok között. Több ismerősöm is itt Ausztriában kapott Mo-i büntit. Még autópálya matrica hiánya miatt is. Ja, ha Ausztriába küldik, akkor 2x annyi a bünti a “feldolgozási díj” miatt. Egy matrica hiány MO-on kb 14.000-be fáj, ha ide kiküldik 30.000-be.

    És lehet itt hisztizni, az osztrák rendőr még eldugottabban mér. Az A12 autópályán olyan mobil trafik vannak, ami teljesen beleolvad a szalagkorlátba. Az életbe nem jössz rá, hogy mikor hol mértek be.

    Amúgy meg nem hőbörögni kell, hanem betartani a sebességhatárokat. Ha meg túlléped, szépen csendben fizetni.

  • bero

    teljesen mindegy , hogy itt észere veszed -e mert ezek a hosszú egyenes esetén majd 2 km-re elmér akkor meg már ba…tod !

  • Bárki

    Ha elöl nincs rendszám, az 15000 Ft büntetést von maga után. Ha kétszázzal végigdöngetek a sztrádán, akkor 150000 Ft a bírság. Hát akkor inkább lerúgom a rendszámot és ráfogom, hogy a parkolóban lelopták a csibészek. A radar, úgy is szól, hogy bemértek. Van időm lassítani, mert szemből mérnek. Igaz az én autóm, nem megy kétszázat és nincs radarom a zsebem sem engedi meg az extra fogyasztást. Viszont irritál, amikor az új gazdagok a csikk zsebükből kifizetik a büntetést és letolnak még a kapaszkodó sávból is!

  • sforisek

    Heidt, es öregszem: Ha betartjatok a szabalyokat, nem bant a rendorbacsi. Es tovabb is élsz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.