Hogyan légy instant lúzer egy Corvette-tel?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.05.27. 10.45

Tanulságos 15 másodperc következik, egy vadonatúj Covette Z06-ossal és egy pórul járt sofőrrel a főszerepben.

Tanulságos 15 másodperc következik, egy vadonatúj Covette Z06-ossal és egy pórul járt sofőrrel a főszerepben. Emberünkön kifogott a pokoli erős amerikai gép, amikor a kettest szúrta, sikerült annyi nyomatékot a hátsó tengelyre zúdítani, ami a kerekek kipörgéséhez, és ezzel fájdalmas zakóhoz vezetett. 

A pörgő kerék alapjában véve nem baj, ha reagálunk a jelenségre, de vélhetően a tapasztalathiány miatt semmi sem történt, és a Corvette egyenesen az út széli bokrok között landolt. 
Természetesen magyarázat mindig van, a vertikális videó készítője így nyilatkozott az eset után: “Z07-es csomaggal szerelt gép, manuális hétsebességes váltóval. A balesetet a rajtprogram rossz értelmezése okozta. A vezető először használta a funkciót, és az automatika egyes fokozatban padlógázon maga szabályozta a teljesítményt, kettesben viszont nem avatkozott be az elektronika. Ez meglepetésként érte a sofőrt, aki ugyanúgy padlózta, és ezért nem reagált megfelelően. A tulajnak már van egy előző generációs Z06-osa, így van tapasztalata az erős amerikai izomautókkal.” 
Hiába, egy 650 lóerős 6,2 literes V8-as motorral szerelt erőgépet minden pillanatban alázattal, tisztelettel, odafigyeléssel kell terelgetni, különben ez lesz a végeredmény. A felvételen szereplő verzió nem mellesleg a Z07-es sportcsomaggal ellátott, egyik legvadabb kivitel, szinte slick Michelin Sport Cup abroncsokkal, fejlett aerodinamikai kiegészítőkkel és karbon-kerámia féktárcsákkal. 
Nem az első eset, hogy a felfoghatatlan, kamion kalberű 880 Nm nyomaték túljárt a sofőr eszén. Ezt kézben tartani a hétsebességes kézi váltóval komoly felkészültséget igényel, amivel sok esetben nem rendelkeznek a Corvette-vásárlók. 

Kommentek

  • vizesszaki

    Milyen kamion nyomatékról beszél a tisztelt újságíró???? A néphülyítő fostalicskák között lehet, hogy jelentős nyomaték az a 880 Nm, de a kamionok világában igen csak hátul kullogna. Valamikor talán az Edék tudtak ennyit. Manapság inkább már a 2000 Nm feletti a jellemző. Pl Scania R 730 rendelkezik 3500 Nm- rel, Renault Premium ( Volvo DXi 11 motor) 2200 Nm.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.