Hogyan légy instant lúzer egy Corvette-tel?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.05.27. 10.45

Tanulságos 15 másodperc következik, egy vadonatúj Covette Z06-ossal és egy pórul járt sofőrrel a főszerepben.

Tanulságos 15 másodperc következik, egy vadonatúj Covette Z06-ossal és egy pórul járt sofőrrel a főszerepben. Emberünkön kifogott a pokoli erős amerikai gép, amikor a kettest szúrta, sikerült annyi nyomatékot a hátsó tengelyre zúdítani, ami a kerekek kipörgéséhez, és ezzel fájdalmas zakóhoz vezetett. 

A pörgő kerék alapjában véve nem baj, ha reagálunk a jelenségre, de vélhetően a tapasztalathiány miatt semmi sem történt, és a Corvette egyenesen az út széli bokrok között landolt. 
Természetesen magyarázat mindig van, a vertikális videó készítője így nyilatkozott az eset után: “Z07-es csomaggal szerelt gép, manuális hétsebességes váltóval. A balesetet a rajtprogram rossz értelmezése okozta. A vezető először használta a funkciót, és az automatika egyes fokozatban padlógázon maga szabályozta a teljesítményt, kettesben viszont nem avatkozott be az elektronika. Ez meglepetésként érte a sofőrt, aki ugyanúgy padlózta, és ezért nem reagált megfelelően. A tulajnak már van egy előző generációs Z06-osa, így van tapasztalata az erős amerikai izomautókkal.” 
Hiába, egy 650 lóerős 6,2 literes V8-as motorral szerelt erőgépet minden pillanatban alázattal, tisztelettel, odafigyeléssel kell terelgetni, különben ez lesz a végeredmény. A felvételen szereplő verzió nem mellesleg a Z07-es sportcsomaggal ellátott, egyik legvadabb kivitel, szinte slick Michelin Sport Cup abroncsokkal, fejlett aerodinamikai kiegészítőkkel és karbon-kerámia féktárcsákkal. 
Nem az első eset, hogy a felfoghatatlan, kamion kalberű 880 Nm nyomaték túljárt a sofőr eszén. Ezt kézben tartani a hétsebességes kézi váltóval komoly felkészültséget igényel, amivel sok esetben nem rendelkeznek a Corvette-vásárlók. 

Kommentek

  • vizesszaki

    Milyen kamion nyomatékról beszél a tisztelt újságíró???? A néphülyítő fostalicskák között lehet, hogy jelentős nyomaték az a 880 Nm, de a kamionok világában igen csak hátul kullogna. Valamikor talán az Edék tudtak ennyit. Manapság inkább már a 2000 Nm feletti a jellemző. Pl Scania R 730 rendelkezik 3500 Nm- rel, Renault Premium ( Volvo DXi 11 motor) 2200 Nm.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.