Idegen szívvel szerelt mozilegendák

Érdekes DeLorean motorcserék

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.05.25. 07.30

A DeLorean hatalmas, és megbocsájthatatlan hibája, ami részben a bukását is kiváltotta a gyenge, erőtlen, karaktert nélkülöző motor.

DeLorean. A nagybetűs, bukott legenda, ami mégis örök bérletet nyert minden autórajongó szívébe.  Nem csak azért, mert a mozivásznon elérve a 88 mérföld/órás sebességet képes volt kiszakadni térből és időből. Ezernyi részlet és finomság adja, hogy látványa úgy hat ránk, mint csengő Pavlov kutyájára. 
Viszont van egy hatalmas, és megbocsájthatatlan hibája, ami részben a bukását is kiváltotta. A gyenge, erőtlen, karaktert nélkülöző motor. Ebből kifolyólag nem egy Delorean kapott már más blokkot az eredeti helyére, összeszedtük a legérdekesebb darabokat. 
Corvette LS1 V8 – Nem túl futurisztikus darab, de annál erőteljesebb. Az 5,7 literes V8-as blokk az amerikai izomautók hamisítatlan gurgulázását adja hozzá az időgép dizájnhoz. Ja és még 425 lóerőt. 
Mazda Wankel – Hiba azt hinni, hogy John Z. DeLorean elsőszámú terve a 130 lóerős, punnyadt V6-os motor beszerzése volt. A Renult-Peugeot-Volvo hármas által fejlesztett egység helyett eredetileg egy rizikós, de annál csábítóbb konstrukció repítette volna a DMC-12-est. A Citroen által fejlesztett bolygódugattyús, vagyis Wankel-motor. 
Ha így történt volna, lehet, ezt a lépést átkoznánk ma, hiszen kemény, és kitartó küzdelem után a Mazda is lemondott a különleges technológia további életben tartásáról. 
De vannak, akik szembementek a történelem tanulságaival, és megalkották a kétliteres, három rotoros , 300 lóerős Mazda motorral szerelt DMC-12-est. Ehhez hatsebességes kézi váltó, és mechanikus, önzáró differenciálmű kapcsolódott, a Porsche 911-ből kiemelve. Ezzel a hajtáslánccal már 4,5 másodperc körül sikerült a 0-100 km/órás gyorsulás, ami Marty-nak is nagyon jól jött volna, amikor nekirugaszkodott a villámfogással egybekötött időugrásnak.
 
Toyota Supra 2JZ – Eddie Ghesquier sem volt elégedett az eredeti megoldással, ésradikális beavatkozás,  a szívátültetés mellett döntött. A japán donorból származó motor szintén kultikus darab, egy igazi lóerőbánya, a  Toyota 2JZ-GTE sorhatosa, turbóval töltve. 
400 lóerőt lazán lead a kikezdhetetlen strapabírásáról híres blokk, ehhez kötelező kuplung-váltó-differenciálmű cserével sikerült elérni, hogy az autó 12 másodperc körül zúzzon végig negyed mérföldön, ami egész tiszteletet parancsoló érték. 
DMC-12 EV – Kézenfekvő ötlet. Jövő=villanyautó, tehát a DeLorean szinte üvölt azért, hogy a V6-os benzines helyén egy néma, alig zümmögő elektromos motor pörögjön. 
Már 2011-ben elindult egy projekt, a DMCEV-12, ami maga a cég (vagyis annak utóda) által épített villanyverzió lesz, ha valaha elkészül. Akkor 2013-at ígértek indulásnak, de a hivatalos oldalon nincs semmi új információ, csak pletykák arról, hogy egyszer majd, talán idén. 
Pedig igény lenne rá, garantáltan akad pár gazdag őrült, akit csábít a 260 lóerős teljesítmény, és 4,9 másodperces százas gyorsulás, valamint nem riasztja el a 100 000 dolláros vételár.

Kommentek

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.