DeLorean. A nagybetűs, bukott legenda, ami mégis örök bérletet nyert minden autórajongó szívébe.  Nem csak azért, mert a mozivásznon elérve a 88 mérföld/órás sebességet képes volt kiszakadni térből és időből. Ezernyi részlet és finomság adja, hogy látványa úgy hat ránk, mint csengő Pavlov kutyájára. 
Viszont van egy hatalmas, és megbocsájthatatlan hibája, ami részben a bukását is kiváltotta. A gyenge, erőtlen, karaktert nélkülöző motor. Ebből kifolyólag nem egy Delorean kapott már más blokkot az eredeti helyére, összeszedtük a legérdekesebb darabokat. 
Corvette LS1 V8 – Nem túl futurisztikus darab, de annál erőteljesebb. Az 5,7 literes V8-as blokk az amerikai izomautók hamisítatlan gurgulázását adja hozzá az időgép dizájnhoz. Ja és még 425 lóerőt. 
Mazda Wankel – Hiba azt hinni, hogy John Z. DeLorean elsőszámú terve a 130 lóerős, punnyadt V6-os motor beszerzése volt. A Renult-Peugeot-Volvo hármas által fejlesztett egység helyett eredetileg egy rizikós, de annál csábítóbb konstrukció repítette volna a DMC-12-est. A Citroen által fejlesztett bolygódugattyús, vagyis Wankel-motor. 
Ha így történt volna, lehet, ezt a lépést átkoznánk ma, hiszen kemény, és kitartó küzdelem után a Mazda is lemondott a különleges technológia további életben tartásáról. 
De vannak, akik szembementek a történelem tanulságaival, és megalkották a kétliteres, három rotoros , 300 lóerős Mazda motorral szerelt DMC-12-est. Ehhez hatsebességes kézi váltó, és mechanikus, önzáró differenciálmű kapcsolódott, a Porsche 911-ből kiemelve. Ezzel a hajtáslánccal már 4,5 másodperc körül sikerült a 0-100 km/órás gyorsulás, ami Marty-nak is nagyon jól jött volna, amikor nekirugaszkodott a villámfogással egybekötött időugrásnak.
 
Toyota Supra 2JZ – Eddie Ghesquier sem volt elégedett az eredeti megoldással, ésradikális beavatkozás,  a szívátültetés mellett döntött. A japán donorból származó motor szintén kultikus darab, egy igazi lóerőbánya, a  Toyota 2JZ-GTE sorhatosa, turbóval töltve. 
400 lóerőt lazán lead a kikezdhetetlen strapabírásáról híres blokk, ehhez kötelező kuplung-váltó-differenciálmű cserével sikerült elérni, hogy az autó 12 másodperc körül zúzzon végig negyed mérföldön, ami egész tiszteletet parancsoló érték. 
DMC-12 EV – Kézenfekvő ötlet. Jövő=villanyautó, tehát a DeLorean szinte üvölt azért, hogy a V6-os benzines helyén egy néma, alig zümmögő elektromos motor pörögjön. 
Már 2011-ben elindult egy projekt, a DMCEV-12, ami maga a cég (vagyis annak utóda) által épített villanyverzió lesz, ha valaha elkészül. Akkor 2013-at ígértek indulásnak, de a hivatalos oldalon nincs semmi új információ, csak pletykák arról, hogy egyszer majd, talán idén. 
Pedig igény lenne rá, garantáltan akad pár gazdag őrült, akit csábít a 260 lóerős teljesítmény, és 4,9 másodperces százas gyorsulás, valamint nem riasztja el a 100 000 dolláros vételár.