Ne kezdj háborút nélküle!

Conquest Knight XV

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.05.19. 11.15

Kanadában gyártják, 220 millióba kerül, és rusnya, mint egy ekcémás rinocérosz. Újabb taggal gyarapodott a paranoiás diktátoroknak szánt páncél-luxusautók sora.

Ha azt hitted, csak a Baltikumban működő Dartz képes elképesztően arrogáns, felfoghatatlanul drága és értelmetlenül biztonságos behemótokat gyártani, tévedtél: a kanadai Conquest zászlóshajója – pardon:zászlós tankja – fedélzetéről koktélozva irthatod ellenfeleidet.

Az autó lényege, hogy nem egy luxusautót páncéloztak utólag, hanem fordítva: a Terradyne nevű cég Gurkha harci járművét szerelték fel rengeteg kényelmi extrával. A gépkocsi alaphelyzetben ellenáll az RPG lövedékeknek, környezetét kamerákkal figyeli, de ha az utasoknak nincs kedve potenciális merénylők után kutatni, a fedélzeten beépített Playstationnel, iPadekkel játszhatnak, kényelmesen elhelyezkedve a bőrfotelekben.

Az autó hajtásáról alaphelyzetben egy biodízel-elektromos hibrid hajtáslánc gondoskodik, de ha a 6,7 literes V8-as dízelen alapuló erőforrás 300 lóerejét és közel 900 Nm nyomatékát kevésnek találnánk, Kanadában örömmel beépítenek egy 6,8 literes V10-es benzinmotort, 326 lóerővel és 557 Nm-rel. A 238 literes üzemanyagtartály alighanem több száz kilométerre elegendő.

A Knight XV nem új fejlesztés, már írtunk is róla pár éve, most azonban felbukkant a használtautó-piacon egy példány: a Miamiban átvehető autó dízelmotoros, mindössze 11 ezer kilométert futott, ránézésre állapota tökéletes. Persze megkérik az árát: a közel 9 tonnás, 5,5 méteres, 216 centi magas tankért 50 dollár híján 800 ezret kérnek el, ami jelenlegi árfolyamon majdnem 220 millió forint.

De megnéznénk, ahogy megpróbálnak rá feltenni egy kerékbilincset!

 

Kommentek

  • Hanyes

    Az alap Gurkha a Halálos Iramban 5. részében jól mutatott, illett a Sziklához.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.