10 fájdalmas példa az alulkormányzottságra

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.05.18. 16.15

Tíz bizonyíték, hogy ha az autó hátulja kitör, azt könnyebb kontrollálni, mintha az orra mászik le az ívről. Ezért jó, ha az autónk hátul hajt.

Az alulkormányzottság a  járművek egyik jellegzetes ívmeneti viselkedése. Ilyen esetben az autó első kerekeinél nagyobb az oldalkúszási szög, mint a hátsóknál, vagyis az autó orra az ívről kifelé igyekszik. A vezető szemszögéből nézve ez azt jelenti, hogy az ív tartásához nagyobb kormányelfordításra van szükség, mint amekkora a kanyarodási sugár alapján elméletileg elegendő lenne.
Az alulkormányzott viselkedés viszonylag egyszerűen, gázelvétellel és a kormányszög csökkentésével korrigálható, viszont ezt könnyebb leírni, mint vészhelyzetben prezentálni. Egy átlagos sofőr sokkal jobban tudja kezelni, ha az autó hátulja tör ki, mint mikor az eleje, bár az utóbbit nehezebb előidézni hétköznapi körülmények között, feltéve ha nem hajtunk, mint egy bolond.
1. Mint mondjuk ez a bolond, aki azt hitte, hogy az M3-as BMW volánja mögött minden papsajt.
2. Audi RS4 versenypályán
3. Eddie Griffin az emberiség ellen követett el bűntettet, amikor falhoz vágott egy Ferrari Enzót.
4. Igen, nedves aszfalton hamarabb megúszik az autó orra.
5. Az olajfolt is sokat segít az alulkormányzottság előidézésében.
6. Tökéletes példa az alul- és túlkormányzottság bemutatására. Ezért mondom én, hogy az autó hátul hajt…
7. Mi kérünk elnézést! Ez a szenvedés annyira kellemetlen, hogy a mi fejünk ég a monitor előtt.
8. Bizony néha a drifter is orral csúszik le az ívről.
9. Ez fájdalmas lesz!
10. Végül pedig a hang, ami általában azt jelzi, hogy ha még egy hajszállal túltolod, akkor komoly bajban leszel.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.