530 lóerős Volkswagen, amitől többen lehidalnak

VW T1 Race Taxi

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.05.14. 13.45

Az eredeti 1192 köbcentis motor helyére egy picivel komolyabb erőforrás került, a Porsche 993-as léghűtéses blokkja, ami két turbófeltöltőt kapott.

Mindig is imádtam a VW T1 formáját, de a svéd származású Fred Bernhard karosszérialakatos mindent kihozott a hippi-ikonból, amit autóbuzi csak kívánhat. 
Az eredeti, 1192 köbcentis motor helyére egy picivel komolyabb erőforrás került, a Porsche 993-as léghűtéses blokkja, ami két turbófeltöltőt kapott, így a végeredmény 530 lóerő és 757 Nm nyomaték lett. 
Mindezt a 996 GT3 hatsebességes váltójával párosították, a kormánymű és fékrendszer szintén a 993-asból került át az 1962-es T1-be, a 285/30/18-as abroncsok pedig BBS versenyfelniken feszülnek.
A jórészt karbonból készült karosszériának köszönhetően a bivalyerős autó súlya mindössze 1500 kilogramm. Arra kérdése, hogy miért tartott hat évig elkészíteni a nem mindennapi kisbuszt, Bernhard csak ennyit válaszolt: “Maximalista vagyok, ez életem egyik legnagyobb kihívása, szerettem volna kihozni belőle mindent, amit csak lehet” – úgy érzem, ez sikerült. 

A VW T1 Race Taxi a 34. GTI-találkozón debütált, a Wörti-tó mellett, Reifnitzben, pontosan ezen a héten.
Így vernek át már a neten autóvásárláskor!
Kattints a képre
530 lóerős Volkswagen, amitől többen lehidalnak 1

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.