Ennél gyorsabban és egyszerűbben nem ismerheted meg a NASCAR-t

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.05.05. 07.45

Az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb autóverseny-sorozatáról most minden lényeges dolgot megtudhatsz, ami bármikor jól jöhet egy beszélgetés során.

Imádjuk az ilyen infografikákat, a most következő pedig a NASCAR legérdekesebb számait mutatja be, mindenki számára emészthető és a lehető legegyszerűbb formában.
Ennél gyorsabban és egyszerűbben nem ismerheted meg a NASCAR-t 1
Az első versenyt 1948-ban rendezték Daytona Beachen, a győztes Robert “Red” Byron volt, aki egy 1939-es Ford volánja mögött utasította maga mögé a mezőnyt. A legtöbb versenyt Richard Petty nyerte, aki 200 alkalommal állhatott fel a dobogó legfelső fokára, és összesen 7 bajnoki címet söpört be. A sebességi rekordot Bill Elliott tartja: 341,1 km/órával hasított 1987-ben, Talladegában.
Napjaink NASCAR-mezőnye 36 pályára látogat el egy idényben és 18 csapat 65 versenyzője méri össze az erejét hétről-hétre. A szponzorációkból 3 milliárd dollár folyik be évente, átszámítva 817 milliárd forint. A legjobban fizetett pilóta Dale Earnhardt Jr., aki 25,9 millió dollárt keres egy évben (7,1 milliárd forint).
A sorozatban használt versenyautók evolúcióját sem hagyhatjuk ki.
Ennél gyorsabban és egyszerűbben nem ismerheted meg a NASCAR-t 2

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.