Biztonságban az utakon 125 éve

Allianz 1890-2015

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2015.05.05. 13.20

Európa egyik első számú biztosító társasága egyidős a mobilitás legnagyszerűbb találmányával. Nem véletlen, hogy az Allianz és az autózás története több szálon kötődik.

Az automobil evolúciója a modern kor talán legkedveltebb és leginkább közérthető viszonyítási alapjául szolgál, ha irányzatok, iparágak, cégbirodalmak fejlődését kell illusztrálni, érzékeltetni. Különösen érdekes a párhuzam azzal a gazdasági ágazattal, amelynek gyökerei az időszámításunk előtti harmadik évezredre, Babilonba vezethetők vissza, ám amelynek húzóágazata napjainkban éppen az emberiség egyik legfiatalabb és legnagyszerűbb találmányához, a gépkocsihoz köthető.

Autós jótanácsok az Allianztól, gyufásdobozokon

Autós jótanácsok az Allianztól, gyufásdobozokon


Amikor Carl von Thieme és Wilhelm von Finck 1890. február 5-én a berlini városi bíróságon bejegyeztette az Allianz biztosítótársaságot, a világ éppen fontos fordulópontnál járt. Bertha Benz eddigre már megtette történelmi kirándulását férje Patent Motorwagenjével, amit két további modellel együtt 1888 óta forgalmaztak is. Ekkortájt indultak az első kísérletek az automobil sorozatgyártására, létrejött a Panhard et Levassor, a világ első, kizárólag gépkocsik előállításával foglalkozó vállalata, Gottlieb Daimler motorját pedig licenszben gyártva elkezdték egyre több automobilba beépíteni.
A biztosítótársaságok számára a közlekedés, a szállítmányozás régről az üzletmenet szerves része volt, így talán ők fogadták a legnagyobb természetességgel a gépesített szekereket, amelyekhez bizony az autózás hőskorában még hozzá kellett szoknia a világnak. 
A korai biztosítási feljegyzésekben szerepel egy gazdálkodó kárigénye, akinek a lova állítólag szörnyet halt ijedtében, amikor megpillantott egy elhaladó automobilt, míg egy autós szépen kisuvickolt kocsiját egy kecskebak tette tönkre, amikor a fényezésen megcsillanó tükörképében egy rivális hímet vélt felfedezni. Olyan is előfordult, hogy valaki a sötétben gyufát gyújtott, hogy megtalálja az üzemanyag-szivárgás forrását, egy csalódott sofőr pedig néhány nappal a szerződéskötés után máris felbontotta biztosítását, mondván: autója motorja az első úton felrobbant, darabjai ott hevernek az országút mentén, ő a továbbiakban inkább lemond a modern technika vívmányairól, és marad a lovaknál.

1984. július 12.: egy gigantikus jégeső mintegy 200 000 autót rongált meg az Allianznak otthont adó Münchenben. A cég ideiglenes irodákat állított fel, villámtempóban bírálta el a kárigényeket, és egy hónap alatt 180 millió márkát fizetett ki a károsultaknak.

A fejlődést azonban nem lehetett megállítani. Az Allianz közvetlenül az első világháború után a Kaiserlicher Automobilclubbal közösen létrehozta kifejezetten gépjárművekre szakosodott ágazatát, és a húszas évekre már Németország legnagyobb autós biztosítójaként tartották számon. Nem sokkal később, már ez volt az Allianz legnagyobb üzletága, amely 1949-ben a cégcsoport bevételeinek 38 százalékát adta. Az 1950-ben 660 ezer darab szerződés 1960-ra meghaladta a két és félmilliót, 1970-re pedig a 4 milliót.

Igényelte is a piac a biztosítást: ekkortájt nagyságrendekkel nagyobb volt az egy autóra jutó balesetek száma, mint manapság, a biztonsági rendszerek hiánya miatt pedig mindennaposak voltak a súlyos sérülések. Aligha véletlen, hogy a felelősségbiztosítás műfaja is ekkor, a múlt század harmincas éveiben született meg. Egyre nagyobb szükség volt tehát egy megfelelő tapasztalattal rendelkező biztosítóra, amely megbízhatóan tudott gondoskodni ügyfelei nyugalmáról.
Az Allianz Európában a biztosítók között elsőként vásárolt mágnesdobos számítógépet; az 1956-ban leszállított IBM 650-es masina rendkívüli mértékben felgyorsította az adatfeldolgozást, ami olcsóbbá és életszerűbbé tette a biztosításokat. 
Különösen igaz volt ez a második világháborút követően, amikor immár gyeplő nélkül vett lendületet a fejlődés. A gazdasági talpra állással együtt megkezdődött a gépkocsi széles körű elterjedése. A hatvanas évek végére az Allianz forgalmának több mint felét adták az autós biztosítások, ami azonban nem csak a cég puszta jelenlétének – 1973-ra Európa első számú biztosítótársaságává nőtt a cég -, hanem proaktív, tudományos hozzáállásának is volt köszönhető. 
A harmincas évek elején létrehozták az Allianz Technológiai Központ elődjét, amely baleseti kutatásokkal és kockázatmegelőzéssel foglalkozott. Erőfeszítéseikkel ők is hozzájárultak a lenyűgöző fejlődéshez: míg a hetvenes években átlagosan 19 ezren haltak meg Németország útjain autóbalesetben, ez a szám mára 3400-ra csökkent. 
Az autógyártók által deklarált cél persze a nulla áldozat, és ez egyre kevésbé tűnik megvalósíthatatlannak. Autós biztosításra azonban alighanem akkor is szükség lesz, ha beköszönt az intelligens, önjáró gépkocsik kora: legfeljebb minket, embereket kihagyva, egymás között intézik el az ügyet az autók. A legkevésbé sem volnánk meglepve, ha erre is az Allianz nyújtana elsőként lehetőséget.

   
Az Allianz napjainkban is stabil hátteret, valamint korszerű és profi megoldásokat  nyújt ügyfeleinek.

Kommentek

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.