Gyönyörű ahogy újraéled egy veterán F1-es Maserati

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.05.04. 09.55

Miért sírjuk vissza a régi korokat, az évtizedeket, amiket sosem láttunk? Az ilyen pillanatok miatt!

Almát a körtéhez, tudom. Sosem lesz már olyan mint húsz, harminc, vagy akár hatvan éve, és ez jó. A technika ne fejlődjön vissza, az viszont, hogy az ember egyre kisebb szeletet képvisel a történetben, na az a szomorú. 
Erre ékes példa a goodwoodi veteránbulin készült felvétel. Ez a milliárdosok játszótere, ahol a bátrak pályán tehetik kockára felbecsülhetetlen értékű veteránjaik bőrét. Magyarán versenyeznek, és komolyan is veszik. 
Simon Diffey túlvállalt egy kanyart, kicsúszott, és lefulladt alatta a Maserati 250F. Ezzel vége a versenynek? Nem! Az emberi faktor, a kreativitás egy ilyen öreg szivarnál még esélyt ad a folytatásra. Bent ülve, a hátsó kereket forgatva sikerült akkora lendületet nyerni, hogy a lejtőn meglódulva beröffenjen a soros hathengeres motor. Aminek a hangja még most is eszméletlen brutál.

A Maserati 250F nem mellesleg az ötvenes évek egyik legjobb konstrukciója, nem kisebb nevek, mint Juan Manuel Fangio és Stirling Moss ültek a malomkerék méretű volán mögött, előbbi két világbajnoki címet is szerzett a géppel. 
Egy ekkora legendának pedig komoly ára van, és hogy pontosan mennyi, az csak az árveréseken derül ki, 2014-ben egy 1956-os példány 4,6 milliós áron kelt el. Dollárban (1,25 MILLIÁRD forint).
Nem csoda, hogy még Jeremy Clarkson fenekébe sem fért zabszem, amikor esőben, reptéren hajtott meg egy ilyen vörös ördögöt.
 

Kommentek

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.