Gyönyörű ahogy újraéled egy veterán F1-es Maserati

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.05.04. 09.55

Miért sírjuk vissza a régi korokat, az évtizedeket, amiket sosem láttunk? Az ilyen pillanatok miatt!

Almát a körtéhez, tudom. Sosem lesz már olyan mint húsz, harminc, vagy akár hatvan éve, és ez jó. A technika ne fejlődjön vissza, az viszont, hogy az ember egyre kisebb szeletet képvisel a történetben, na az a szomorú. 
Erre ékes példa a goodwoodi veteránbulin készült felvétel. Ez a milliárdosok játszótere, ahol a bátrak pályán tehetik kockára felbecsülhetetlen értékű veteránjaik bőrét. Magyarán versenyeznek, és komolyan is veszik. 
Simon Diffey túlvállalt egy kanyart, kicsúszott, és lefulladt alatta a Maserati 250F. Ezzel vége a versenynek? Nem! Az emberi faktor, a kreativitás egy ilyen öreg szivarnál még esélyt ad a folytatásra. Bent ülve, a hátsó kereket forgatva sikerült akkora lendületet nyerni, hogy a lejtőn meglódulva beröffenjen a soros hathengeres motor. Aminek a hangja még most is eszméletlen brutál.

A Maserati 250F nem mellesleg az ötvenes évek egyik legjobb konstrukciója, nem kisebb nevek, mint Juan Manuel Fangio és Stirling Moss ültek a malomkerék méretű volán mögött, előbbi két világbajnoki címet is szerzett a géppel. 
Egy ekkora legendának pedig komoly ára van, és hogy pontosan mennyi, az csak az árveréseken derül ki, 2014-ben egy 1956-os példány 4,6 milliós áron kelt el. Dollárban (1,25 MILLIÁRD forint).
Nem csoda, hogy még Jeremy Clarkson fenekébe sem fért zabszem, amikor esőben, reptéren hajtott meg egy ilyen vörös ördögöt.
 

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.