Gyönyörű ahogy újraéled egy veterán F1-es Maserati

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.05.04. 09.55

Miért sírjuk vissza a régi korokat, az évtizedeket, amiket sosem láttunk? Az ilyen pillanatok miatt!

Almát a körtéhez, tudom. Sosem lesz már olyan mint húsz, harminc, vagy akár hatvan éve, és ez jó. A technika ne fejlődjön vissza, az viszont, hogy az ember egyre kisebb szeletet képvisel a történetben, na az a szomorú. 
Erre ékes példa a goodwoodi veteránbulin készült felvétel. Ez a milliárdosok játszótere, ahol a bátrak pályán tehetik kockára felbecsülhetetlen értékű veteránjaik bőrét. Magyarán versenyeznek, és komolyan is veszik. 
Simon Diffey túlvállalt egy kanyart, kicsúszott, és lefulladt alatta a Maserati 250F. Ezzel vége a versenynek? Nem! Az emberi faktor, a kreativitás egy ilyen öreg szivarnál még esélyt ad a folytatásra. Bent ülve, a hátsó kereket forgatva sikerült akkora lendületet nyerni, hogy a lejtőn meglódulva beröffenjen a soros hathengeres motor. Aminek a hangja még most is eszméletlen brutál.

A Maserati 250F nem mellesleg az ötvenes évek egyik legjobb konstrukciója, nem kisebb nevek, mint Juan Manuel Fangio és Stirling Moss ültek a malomkerék méretű volán mögött, előbbi két világbajnoki címet is szerzett a géppel. 
Egy ekkora legendának pedig komoly ára van, és hogy pontosan mennyi, az csak az árveréseken derül ki, 2014-ben egy 1956-os példány 4,6 milliós áron kelt el. Dollárban (1,25 MILLIÁRD forint).
Nem csoda, hogy még Jeremy Clarkson fenekébe sem fért zabszem, amikor esőben, reptéren hajtott meg egy ilyen vörös ördögöt.
 

Kommentek

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.