Veszettül gyors az új V8-as Mustang

Nincs nála fürgébb Ford az európai piacon

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.04.27. 16.45

Minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Ford-modellje az európai piacon.

Az 5,0 literes V8-as motorral hajtott vadonatúj Ford Mustang 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órás sebességre: ez minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Ford-modellje az európai piacon. A 2,3 literes EcoBoost motorral szerelt kistestvérnek sem kell szégyenkeznie, ő 5,8 másodperc alatt tudja le a százas sprintet.
A vállalat azt is közzétette, hogy mióta az idei év elején a márkakereskedések elkezdték felvenni a megrendeléseket, több mint 2200 európai vásárló rendelt magának Ford Mustangot. 50 éves története során a Mustang most először kapható az európai piacokon. Az autót kétféle motor hajthatja: az egyik a Ford 5,0 literes V8-as blokkja 421 lóerővel és 530 Nm nyomatékkal, a másik pedig az alacsonyabb fogyasztású 2,3 literes EcoBoost erőforrás 317 lóerős teljesítménnyel és 432 Nm forgatónyomatékkal.
Az 5,0 literes V8-as, kézi váltóval szerelt modell álló helyből 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, vagyis jobban gyorsul, mint bármelyik, Európában forgalmazott Ford a 2005-ben bemutatott, kis szériában gyártott Ford GT megjelenése óta.
A választható üzemmódok segítségével a vezető mindig pillanatnyi hangulatához és az adott útviszonyokhoz igazíthatja autója teljesítményét, a közutakon kívül pedig a versenypálya alkalmazásokkal javíthatja menetdinamikáját. Ez utóbbira jó példa a rajtautomatika, ami versenykörülmények közt lehető legjobb startot ígéri. A Mustang-pilótára kanyarodás közben 0,97 G értékű centrifugális erő hat.
És amire még mindig tökéletes egy Mustang:
Beépítették a 2015-ös Mustang GT menetstabilizáló rendszerébe az úgynevezett “Line Lock” funkciót (csak a GT változatban alapfelszereltség), melyet aktiválva az első kerek automatikusan blokkolnak, a hátsókat pedig addig forgathatjuk míg akkora füstöt nem vágunk, hogy ránk hívják a tűzoltókat. Igazán kényelmes megoldás ez a vagánykodásra, csak senkinek ne mondjuk el, hogy gombnyomásra történik.

Kommentek

  • keeperbk

    Szép is, gyors is. Reméljük, hogy legalább az EcoBoost motoros verzió elvan 20 liter alatt.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.