8 indokunk van, hogy miért jó a szupertraffipax

Szerző: Kovács Miklós levél küldés  Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.04.20. 09.15

Tudjuk mit mér és mit nem, tudjuk, hogy mennyire bírságolhatnak meg, de azt eddig nem tudtuk, hogy mindez miért jó nekünk.

Azt már tudjuk, hogy mennyit kell fizetnünk, ha elkap a szupertraffipax, azt is, hogy egyelőre még csak sebességet mér és azt is, hogy bő egy hete már élesben dolgozik vele a rendőrség. De eddig azt nem vettük számításba, hogy miért is “nagyon jó” nekünk az új rendszer és a szaporodó telepített ellenőrzőpontok.
Ne feledjétek, csak pozitívan.

1.- Nem fognak idegesíteni a hétvégi sofőrök, akik úgy szedik össze maguk mögött a sort, mint tyúkanyó a csibéit, hiszen mindenki be fogja tartani a megengedett sebességet. Hacsak nem akarja a fizetését szép kövér csekkekre költeni. Szóval vagy megszokod a megengedett tempót, vagy hamar beüt egy szívinfarktus.
8 indokunk van, hogy miért jó a szupertraffipax 1
2.- Lesz időd alaposan megnézni Magyarország csodálatos tájait miközben keresztülvágsz az országon. Hiszen ha nem autópályán mész, és betartod a sok 70-es és 80-as korlátozást, nem csupán elmosódott háttérkép lesz a Mátra vagy a Mecsek vonulata.
8 indokunk van, hogy miért jó a szupertraffipax 2
3.- Ha eddig nem voltál a spórolás bajnoka, és nem zavart, ha az autód 9-10 litert is benyel 100 kilométeren, akkor mostantól megtapasztalod az érzést, milyen mikor 5-6 litert mutat a műszer. Hidd el, nem olyan rossz az.
8 indokunk van, hogy miért jó a szupertraffipax 3
4.- Gyorshajtásod büntetése a közösbe megy. Ebből épül új stadi… akarom mondani kórház, és részben ebből fizetik ki a közalkalmazottak bérét. Szóval ha tanár vagy, és becsúszik egy gyorshajtás, akkor saját magadat fizetheted ki hónap végén.
8 indokunk van, hogy miért jó a szupertraffipax 4
5.- Feketén hajtod a vállalkozást? Annyi pénz pihen a zoknik alatt, hogy nem tudod mire költeni? Semmi gond, odalépsz kicsit az ML-nek, és 200 kilométeren akár 3-4 telepített traffiba is beleszaladhatsz. A csekkeket pedig szépen befizeted, és fogy a pénz a fiókból. Végül is ez olyan mintha leadóznád…
8 indokunk van, hogy miért jó a szupertraffipax 5
6.- Számos alkalmad nyílik a traffipaxokat jelző rendszerek alapos tesztelésére. Most végre nem kell rengeteget autózni, hogy kiderüljön megérte-e az árát a kínai piacon vásárolt radarblokkoló csodakészülék, vagy hogy mennyire jó a közösségi alapon működő telefonos alkalmazás. Szinte minden kilométeren bizonyíthatnak a kütyük.
8 indokunk van, hogy miért jó a szupertraffipax 6
7.- Leveszed a rendőrök válláról a terhet, mert könnyebben összetraffizzák azokat a milliárdokat, amit az épp aktuális kormány betervez a költségvetésbe. A radarozó rendőrök kevésbé hajszolt pálya után vonulhatnak nyugdíjba 45 évesen. 
8 indokunk van, hogy miért jó a szupertraffipax 7
8.- A cél nem a büntetés, hanem a balesetek csökkentése. “A rendőrség részben a mindent látó kamerák segítségével kívánja elérni, hogy 2020-ra – 2011-hez képest – a felére csökkenjen a halálos közlekedési balesetek és áldozatok száma. Ahhoz, hogy ez sikerüljön, minden összetevőnek rendben kell lennie, vagyis az utak állapota jelentősen nem romolhat, a járműveknek biztonságosabbá kell válniuk, és az ellenőrzéseknek is állandósulniuk kell.” – további részletek.

Kommentek

  • Barca

    1. Még jobban idegesíteni fognak a hétvégi sofőrök!
    Mindenki 30-ra lassít egy kamerát látva, vagy betartja az 50-et, amikor km óra csalása szerint még 45-el sem robog, az 50-es táblánál, ahol 65-től büntetnek…

    2. Magyarországon nincs szép táj, összes környező országban van hasonló, itt semmi extra nincs, legjobb átszáguldani rajta, minél előbb célba érni :D

    3. Pályán ha spórolni akartál, akkor eddig is 90-el toltad, a szabályos 130-nál is többet fogyaszt ehhez képest a kocsi, a városba pedig legjobb nem 30-40-el araszolni, tehát fogyasztást nem befolyásolja.

    4. Pont egész viccesre sikerült :), bár sajnos a pénz jelentős része államadósság rendezésére megy, az meg ki tudja anno kinek a zsebébe ment, amit felvettünk.

    5. Igen ez jó lesz, főleg a szerb rendszámos Audikon fognak sokat bevasalni :D akik kiskirályként pofádbaröhögve fognak 90-el elhúzni melletted a 30-as zónába mikor araszolsz.

    6. Eddig is sokan használták, bár akiknek nem elég 65 menni a városba meg is érdemlik a bírságot…

    7. Kifejezetten örömteli, hogy 150 rendőr traffizik majd, legalább ennyi alkalmazott pedig végzi a háttérmunkát (csekk, fotó, adminisztráció). Bele se gondolok, ha bűnüldözésre fordítanának ekkora erőket, mennyi lopott pénz kerülne meg és kellemetlenségtől kímélnék meg a lakosságot!

    8. A legutóbbi maraton alkalmával 360 ezer autót ellenőriztek, amiből 6000 hajtott gyorsan. 2% !! Persze összefügg a sebesség a balesetekkel, ha 10km/h-val gurulna mindenki senki sem halna meg, de azt is meg kéne különböztetni, hogy egy balesetnél a gyorshajtás kiváltó ok-e! Nem attól hal meg valaki, mert 50 helyett, 64-el ment, persze legtöbbször ez gyorshajtásból fakadó balesetnek minősül, hiszen ennyit tudnak megállapítani előzetes vizsgálat során, és ez is kerül be a statisztikákba, nem várják meg a vizsgálatok akár évekig elhúzódó eredményeit. Így hazánkba ez a vezető halál ok. Valóságban meg egész más, de az meg hagyjuk mert hosszú és állami szempontból nem jövedelmező.

    Értem, hogy a cikk vicces akart lenni, de egyelőre ezen a traffipax őrületen nem tudok nevetni, inkább szánalmas, de annyira hogy vicc tárgyát nálam nem képezi.

  • janó

    45 évesen nyugdíjba? Hol élsz te szerencsétlen? Jó lesz az 60-nak is.

  • tbiudrl

    Ehhez az irományhoz tényleg ketten kellettetek? :D

  • HakapesziM

    Ha levesszük belőlük az abszolút gyorshajtási eseteket, akkor kiderül, a gyorshajtás okozza a legkevesebb balesetet. De ez a legkönnyebben mérhető és ebből jön legegyszerűbben a pénz.

    Amúgy nem kell centire betartani ezután sem, városban 65 – ig nem fognak küldeni semmit, pályán 150 – ig.

    Spórolás? Az enyém 7.2 – 7.5 – öt eszik 150 – nél is.

  • koszta8

    A lassúhajtás is okoz balesetet! Aki 50 % al alullépi a megengedettet szintén balesetveszélyes – a fent említett szívinfarktust is előidézheti- szóval őket is büntetni kellene az is növelné a költségvetést!!

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.