Audi R8-ból építettek Škodát, és piszkosul jól sikerült

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.04.17. 15.15

A legenbdás Škoda 130 RS előtt tiszteleg Petr Novák formatervező, aki régi álmát valósította meg ezzel különleges hibriddel.

A legendás Škoda 130 RS előtt tiszteleg Petr Novák dizájner ezzel az Audi R8-ból faragott Škodával. A legdurvább nem az, ahogy kinéz, hanem az, hogy ha lesz rá elég érdeklődő, akkor egy 30 darabos szériát készítenek belőle. Ez már döfi!
Novák régi álma volt, hogy a mai szupersportautók alapjaira építse meg a klasszikus Škodát, a 130 RS raliautót. Két évvel ezelőtt még csak rajzlapon létezett a projekt, de már akkor látni lehetett, hogy bizony a különleges autó alapja az Audi R8 lesz, akkor azonban még senki nem vette komolyan az ötletet. Kivéve Marek Hoffmannt, a Bentleyvel, a Volkswagennel és a Volvóval is kapcsolatban álló Metal Hoffmann beszállítócég vezetőjét, aki látott fantáziát a rajzokban.
A karosszéria teljesen alumíniumból készült, az R8-as vázhoz egy ujjal sem nyúltak hozzá, az utasteret azonban leegyszerűsítették, amit nagyon jól tettek. Az erőforráshoz sem piszkáltak a készítők: maradt a 4,2 literes, 420 lóerős V8-as motor, de természetesen a V10-es változattal is elérhető lesz, ha megéri a sorozatgyártást a modell.
Kattints a képre és galéria nyílik
Gyorsulást és végsebességet egyelőre nem közöltek, de nagyon valószínű, hogy a donorautó tulajdonságaival bír az épített Škoda. Ha elég megrendelés fut be rá, akkor harmincdarabos széria készül a sportautóból, és minden egyes darabot kézzel raknak össze. Most pedig szíveskedjenek megkapaszkodni: az alapárat 255 ezer euróra lőtték be. Igen, az átszámítva 76,6 millió forint.
Na, hasonlít az eredeti 130 RS-re?

Kommentek

  • keeperbk

    Az R8 amúgy is egy bohócautó, sokat nem rontott rajta ez az átalakítás.

  • Fel_x

    Bóhócautó.
    Ja. Az F Astrád vagy az ócska Corollád meg nem bohócautó mi?
    Bírlak nagyon.

  • Frigyi

    Szép az autó, és biztosan jó is lesz. A régi klasszikus forma is felvillan benne. De nekem mégis a régi tetszik jobban. Egy pár évig volt is egy a birtokomban. Igaz nem 130-as, hanem csak 110-es, de akkoriban megfordúltak utána, na meg a zöldnél a hátulját is megcsodálhatták még a ladákból is.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.