Halálos iramban 7: a film, ami miatt mindent megbocsátunk

Kritika

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.04.09. 10.00

Ne gondolj bele, csak hagyd, hogy sodorjon a lendület, a végén pedig leszegett fejjel távozz a moziból, ne lássa a csajod, hogy sírtál.

Az egész egy tonhalas szendviccsel kezdődött 15 éve. A Halálos iramban első része olyan gyorsan formálta át az autós szubkultúrát, hogy mire kijött DVD-n a film, már neon villant az autók alatt, a sportkipufogó miatt szorgosan fűrészeltük a lökhárítót, és ezrek gubbasztottak a monitor előtt a dinitrogén-oxid befecskendezés működési elvét böngészve.
Amikor bejelentették, hogy 2015-ben érkezik a sorozat hetedik része, még a fanatikus rajongók keze is a homlokukon csattant, hiszen mindenki érezte, hogy kezd kifáradni a dolog, habár az iram egyre halálosabb volt. Viszont 2013. november 30. után már tudtuk: valami olyasmi fog vászonra kerülni, amit soha nem felejtünk el.

Sodródj az árral

Ha még nem láttad a filmet, azt javaslom ürítsd ki az agyad, mielőtt beülsz a moziba, dobj el mindent, amit fizikaórán tanultál, vedd elő a Mátrixban látott “nincs kanál”-elméletet és hagyd, hogy sodorjon az ár, ami garantáltan cunamiként fog elragadni. Pörgős, látványos akciókért ezúttal sem kell a szomszédban kopogtatnia a filmnek. Ne gondolkozz a jeleneteken, ez nem az a produkció, amin napokig agyalni fogsz.
A hetedik résszel pont kerül a történet végére, minden összefonódik kronológiailag, így a Tokiói hajszára is magyarázatot kapunk, amit néhány résszel ezelőtt szépen visszacsempésztek a franchise-ba. Így még azt a bődületesen elpuskázott részt is megbocsátjuk, a romantikus drifttel és a bő 30 éves középiskolás főszereplővel együtt.

Paul Walker halott, de ezt senki nem hiszi el

A 40 évesen elhunyt Paul Walker a forgatás kellős közepén szenvedett autóbalesetet, de ez nem akadályozta meg a készítőket abban, hogy befejezzék a filmet. Számítógépes animáció és testvérei léptek Brian O’Conner szerepébe, amiből a néző az égegyadta világon semmit nem vesz észre. 
A CGI-Walker félelmetesen élethűre sikeredett, ami felveti a kérdést, hogy vajon meddig lesz még szüksége Hollywoodnak hús-vér színészekre? A Halálos iramban-sorozatot soha nem az Oscar-gyanús alakítások miatt szerettük – bár ebben a részben Vin Diesel magához képest brillírozik -, és most bebizonyosodott, hogy az egyszerűbb szerepeket egy számítógép is el tudja játszani, némi rásegítéssel. Nekem nem hiszed el? Majd a szemednek el fogod!

Csodaautók, csodaautók mindenhol

Természetesen a hetedik részben is komoly szerepet kapnak az autók, a történet kulcsjelenetét pedig egy igazi különlegesség adja, a Lykan Hypersport, vagyis annak replikája, ugyanis a libanoni sportautóból mindössze 7 példány készült, és átszámítva durván 750 millió forintba kerül darabja. A Dominic Torettót alakító Vin Diesel rendesen le is nullázza a vasat, kár lett volna egy eredeti példánnyal átugratni három épületen…de többet nem árulok el.
Az ikerturbóval és az azokhoz párosított egy-egy intercoolerrel megbolondított 3,8 literes Porsche boxer 7100/percnél adja le 750 lóerőt, a forgatónyomaték 960 Nm 4000/percnél. Százra 2,8, kétszázra 9,4 másodperc alatt gyorsul a fenevad, a végsebesség 390 km/óra. A lámpatest LED-csíkjait tartó titánkarokba összesen 420 darab 15 karátos gyémántot ültetnek – ezek kívánságra, illetve a választott fényezéstől függően rubinra, smaragdra vagy zafírra cserélhetők. Szóval igazán méltó járgányt kapott a film, a temérdek amerikai és japán izomautóról nem is beszélve. De még egy citromsárga Ferrari 458 Italia és egy Bugatti Veyron is a tiszteletét teszi.
Soha nem voltam megszállott rajongója a sorozatnak, a Furious 7 az első rész, amit moziban néztem meg, de emiatt mindent megbocsáthatunk, amit halálosan elbaltáztak az előző epizódokban, és amiért sokszor a fejünket vertük a falba. Nem arról van szó, hogy a film ne tenne tízezer méteres magasságból a gravitációra és a logikára, sőt, már-már sci-fiket megszégyenítő jelenetekkel dolgozik, de jól van az így.
Az operatőri munkát külön kiemelném, hatalmas pacsi jár a stábnak, ügyesen húzzák be a nézőt a jelenetekbe, és 3D sem kell hozzá.

A marcona tuningőrültek is bőgni fognak

A Halálos iramban 7 az a film, amire mindenki úgy fog emlékezni, mint Paul Walker utolsó mozijára, a rendező James Wan pedig mindent megtett annak érdekében, hogy ezt soha ne is felejtsük el. 
Az utolsó öt percben megvillan az, amiben Hollywood mindig is verhetetlen volt, úgy szorítja a gombócot a néző torkába, hogy még a marcona tuningőrültek szemébe is könny szökik, a terem elcsendesül, nem szürcsöli senki a kólát, nem zörög a kukorica, egy fehér Supra vágtat el a naplementében, aztán stáblista. Azt tanácsolom, hogy leszegett fejjel hagyd el a mozit, ne lássa a csajod, hogy sírtál. 
Paul Walker, köszönjük…

Kommentek

  • Hanyes

    Köszönjük Paul Walker. Egyébként szerintem a Tokyo Drift nem rossz, még ha nem is volt egyenesági folytatás, a főszereplő pedig 24 éves volt a forgatás idején, nem bő 30, ami bőven belefér a főiskolás korosztályba.

  • Krisszi07

    Csak az a gond, hogy középiskolást alakított…

  • Hanyes

    Krisszi07: ezt én is tudom, a vezess.hu nem tudja, ők írtak főiskolást. Nálunk mától megy a moziban, hétvégén megnézem, aztán majd DVD-ről még sokszor, ahogy az előző részeket is.

  • Krisszi07

    Középiskolást írtak ők is :)

  • ballac_86

    Mit lehet ezen a foson egynél többször megnézni? :O
    Én is moziban láttam, tévén nem tudnám végignézni annyira kínosak az akciók közötti részek.

  • Hanyes

    Krisszi07: délelőtt még főiskolást írtak, azóta lejavították, mert rájöttek.

  • Kempelen

    He?

  • Kempelen

    Egy film 10 éveseknek, hogy aztán gátlások nélkül telefo…..ák az autós honlapokat a hülyeségeikkel….
    Katasztrófa. Az autós közízlés legalja, óvodás kissrácok emberkedéseinek alapja.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.