Egy időben szokás volt – egyesek talán még ma sem tartják cikinek – autókulccsal vadászni a lányokra: lazán kidobod magad elé a bárpultra, és várod a kapást. Tudjuk, hogy te ennél kifinomultabb lélek vagy, mégis, van egy kulcs, amivel nem kocsmában, nem is diszkóban, hanem operabálon és zártkörű luxusbulikban is bárki, bármikor a tiéd lehetne, feltétel és kérdések nélkül.
Na de kezdjük az elején.
A Koenigsegg Agera alapára durván másfél millió euró (450 millió Ft), és onnan fölfelé azt teszel még rá, amit nem szégyellsz – és egy olyan autónál, aminél csak a fényezésre 200 órát fordítanak, igazán nem kell szégyenkezned. Csakhogy azért, mert valakinek akad pénze, még nem biztos, hogy fantáziája is van, ezért a Koenigsegg (mint minden űberluxusautó-gyártó) új és új ötletekkel igyekszik elébe menni ügyfelei igényeinek és hitelkártyájának.
Az Agera gyújtáskulcsa alaphelyzetben ezüstből készül (igen, ezüstből, miért, a tiéd miből van?), ami a nemesfémek között nem számít valami nagy dobásnak. Ezért építettek egy olyan kulcsot, ami valamivel drágább anyagokból épül fel. Házát platinából formálták meg, aminek a jelenlegi ára (durván 10 400 Ft/gramm) épp csak elmarad az aranyé mögött, és mint ilyen, durván hetvenszer drágább, mint az ezüst. Ez azonban csak a kezdet volt: a kulcs szélét ugyanis körös-körül gyémántokkal rakatták ki. Összesen 40 karát, azaz 8 gramm gyémánt került a jeladó nemesfém tokjára – mielőtt ezt lebecsmérled, nem árt tudni, hogy egy 3 mm átmérőjű kő súlya 0,1 karát.
És hogy mindez mennyibe kerülne? Mivel nem rendelhető opcióról, hanem prototípusról van szó, a Koenigsegg diszkréten hallgat a költségekről, szakértők szerint azonban nagyságrendileg negyedmilliót érhet a kulcs. Mármint dollárban. 
Ez pedig 68 millió forint. Ha ennél többet ér az otthonod, elnézést kérünk, hogy ilyen csúnyán megvezettünk a cikk címével. Akkor mondjuk úgy, annyit ér, mint egy (kifutó) Ferrari 458 Italia. Ami azért elég kemény.


A végére egy jó hír azoknak, akiknek bejön a kulcs, de hánynak a Koenigsegg Agerától: a kulcsot valójában nem a svédek építették, hanem egy New York-i ékszertervező stúdió, az Optimal Innovative Solutions. 
Ők két éve azzal nyűgözték le a betegesen gazdagok világát, hogy gyémánttal rakták ki a Rolls-Royce Emily-jét, és vélhetően bárkinek szívesen dolgoznak, ha megvan rá a fedezet.
Forrás: Boldride