Az autókulcs, ami drágább, mint a lakásod

Gyémánt és platina

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.05. 07.45

Azt gondolnád, egy Koenigsegg árába minden elképzelhető extra belefér szériában. És bele is fér – kivéve az elképzelhetetlent. Azért fizetni kell, sokat.

Egy időben szokás volt – egyesek talán még ma sem tartják cikinek – autókulccsal vadászni a lányokra: lazán kidobod magad elé a bárpultra, és várod a kapást. Tudjuk, hogy te ennél kifinomultabb lélek vagy, mégis, van egy kulcs, amivel nem kocsmában, nem is diszkóban, hanem operabálon és zártkörű luxusbulikban is bárki, bármikor a tiéd lehetne, feltétel és kérdések nélkül.
Na de kezdjük az elején.
A Koenigsegg Agera alapára durván másfél millió euró (450 millió Ft), és onnan fölfelé azt teszel még rá, amit nem szégyellsz – és egy olyan autónál, aminél csak a fényezésre 200 órát fordítanak, igazán nem kell szégyenkezned. Csakhogy azért, mert valakinek akad pénze, még nem biztos, hogy fantáziája is van, ezért a Koenigsegg (mint minden űberluxusautó-gyártó) új és új ötletekkel igyekszik elébe menni ügyfelei igényeinek és hitelkártyájának.
Az Agera gyújtáskulcsa alaphelyzetben ezüstből készül (igen, ezüstből, miért, a tiéd miből van?), ami a nemesfémek között nem számít valami nagy dobásnak. Ezért építettek egy olyan kulcsot, ami valamivel drágább anyagokból épül fel. Házát platinából formálták meg, aminek a jelenlegi ára (durván 10 400 Ft/gramm) épp csak elmarad az aranyé mögött, és mint ilyen, durván hetvenszer drágább, mint az ezüst. Ez azonban csak a kezdet volt: a kulcs szélét ugyanis körös-körül gyémántokkal rakatták ki. Összesen 40 karát, azaz 8 gramm gyémánt került a jeladó nemesfém tokjára – mielőtt ezt lebecsmérled, nem árt tudni, hogy egy 3 mm átmérőjű kő súlya 0,1 karát.
És hogy mindez mennyibe kerülne? Mivel nem rendelhető opcióról, hanem prototípusról van szó, a Koenigsegg diszkréten hallgat a költségekről, szakértők szerint azonban nagyságrendileg negyedmilliót érhet a kulcs. Mármint dollárban. 
Ez pedig 68 millió forint. Ha ennél többet ér az otthonod, elnézést kérünk, hogy ilyen csúnyán megvezettünk a cikk címével. Akkor mondjuk úgy, annyit ér, mint egy (kifutó) Ferrari 458 Italia. Ami azért elég kemény.


A végére egy jó hír azoknak, akiknek bejön a kulcs, de hánynak a Koenigsegg Agerától: a kulcsot valójában nem a svédek építették, hanem egy New York-i ékszertervező stúdió, az Optimal Innovative Solutions. 
Ők két éve azzal nyűgözték le a betegesen gazdagok világát, hogy gyémánttal rakták ki a Rolls-Royce Emily-jét, és vélhetően bárkinek szívesen dolgoznak, ha megvan rá a fedezet.
Forrás: Boldride

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.