Az autókulcs, ami drágább, mint a lakásod

Gyémánt és platina

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.05. 07.45

Azt gondolnád, egy Koenigsegg árába minden elképzelhető extra belefér szériában. És bele is fér – kivéve az elképzelhetetlent. Azért fizetni kell, sokat.

Egy időben szokás volt – egyesek talán még ma sem tartják cikinek – autókulccsal vadászni a lányokra: lazán kidobod magad elé a bárpultra, és várod a kapást. Tudjuk, hogy te ennél kifinomultabb lélek vagy, mégis, van egy kulcs, amivel nem kocsmában, nem is diszkóban, hanem operabálon és zártkörű luxusbulikban is bárki, bármikor a tiéd lehetne, feltétel és kérdések nélkül.
Na de kezdjük az elején.
A Koenigsegg Agera alapára durván másfél millió euró (450 millió Ft), és onnan fölfelé azt teszel még rá, amit nem szégyellsz – és egy olyan autónál, aminél csak a fényezésre 200 órát fordítanak, igazán nem kell szégyenkezned. Csakhogy azért, mert valakinek akad pénze, még nem biztos, hogy fantáziája is van, ezért a Koenigsegg (mint minden űberluxusautó-gyártó) új és új ötletekkel igyekszik elébe menni ügyfelei igényeinek és hitelkártyájának.
Az Agera gyújtáskulcsa alaphelyzetben ezüstből készül (igen, ezüstből, miért, a tiéd miből van?), ami a nemesfémek között nem számít valami nagy dobásnak. Ezért építettek egy olyan kulcsot, ami valamivel drágább anyagokból épül fel. Házát platinából formálták meg, aminek a jelenlegi ára (durván 10 400 Ft/gramm) épp csak elmarad az aranyé mögött, és mint ilyen, durván hetvenszer drágább, mint az ezüst. Ez azonban csak a kezdet volt: a kulcs szélét ugyanis körös-körül gyémántokkal rakatták ki. Összesen 40 karát, azaz 8 gramm gyémánt került a jeladó nemesfém tokjára – mielőtt ezt lebecsmérled, nem árt tudni, hogy egy 3 mm átmérőjű kő súlya 0,1 karát.
És hogy mindez mennyibe kerülne? Mivel nem rendelhető opcióról, hanem prototípusról van szó, a Koenigsegg diszkréten hallgat a költségekről, szakértők szerint azonban nagyságrendileg negyedmilliót érhet a kulcs. Mármint dollárban. 
Ez pedig 68 millió forint. Ha ennél többet ér az otthonod, elnézést kérünk, hogy ilyen csúnyán megvezettünk a cikk címével. Akkor mondjuk úgy, annyit ér, mint egy (kifutó) Ferrari 458 Italia. Ami azért elég kemény.


A végére egy jó hír azoknak, akiknek bejön a kulcs, de hánynak a Koenigsegg Agerától: a kulcsot valójában nem a svédek építették, hanem egy New York-i ékszertervező stúdió, az Optimal Innovative Solutions. 
Ők két éve azzal nyűgözték le a betegesen gazdagok világát, hogy gyémánttal rakták ki a Rolls-Royce Emily-jét, és vélhetően bárkinek szívesen dolgoznak, ha megvan rá a fedezet.
Forrás: Boldride

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.