Az autókulcs, ami drágább, mint a lakásod

Gyémánt és platina

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.04.05. 07.45

Azt gondolnád, egy Koenigsegg árába minden elképzelhető extra belefér szériában. És bele is fér – kivéve az elképzelhetetlent. Azért fizetni kell, sokat.

Egy időben szokás volt – egyesek talán még ma sem tartják cikinek – autókulccsal vadászni a lányokra: lazán kidobod magad elé a bárpultra, és várod a kapást. Tudjuk, hogy te ennél kifinomultabb lélek vagy, mégis, van egy kulcs, amivel nem kocsmában, nem is diszkóban, hanem operabálon és zártkörű luxusbulikban is bárki, bármikor a tiéd lehetne, feltétel és kérdések nélkül.
Na de kezdjük az elején.
A Koenigsegg Agera alapára durván másfél millió euró (450 millió Ft), és onnan fölfelé azt teszel még rá, amit nem szégyellsz – és egy olyan autónál, aminél csak a fényezésre 200 órát fordítanak, igazán nem kell szégyenkezned. Csakhogy azért, mert valakinek akad pénze, még nem biztos, hogy fantáziája is van, ezért a Koenigsegg (mint minden űberluxusautó-gyártó) új és új ötletekkel igyekszik elébe menni ügyfelei igényeinek és hitelkártyájának.
Az Agera gyújtáskulcsa alaphelyzetben ezüstből készül (igen, ezüstből, miért, a tiéd miből van?), ami a nemesfémek között nem számít valami nagy dobásnak. Ezért építettek egy olyan kulcsot, ami valamivel drágább anyagokból épül fel. Házát platinából formálták meg, aminek a jelenlegi ára (durván 10 400 Ft/gramm) épp csak elmarad az aranyé mögött, és mint ilyen, durván hetvenszer drágább, mint az ezüst. Ez azonban csak a kezdet volt: a kulcs szélét ugyanis körös-körül gyémántokkal rakatták ki. Összesen 40 karát, azaz 8 gramm gyémánt került a jeladó nemesfém tokjára – mielőtt ezt lebecsmérled, nem árt tudni, hogy egy 3 mm átmérőjű kő súlya 0,1 karát.
És hogy mindez mennyibe kerülne? Mivel nem rendelhető opcióról, hanem prototípusról van szó, a Koenigsegg diszkréten hallgat a költségekről, szakértők szerint azonban nagyságrendileg negyedmilliót érhet a kulcs. Mármint dollárban. 
Ez pedig 68 millió forint. Ha ennél többet ér az otthonod, elnézést kérünk, hogy ilyen csúnyán megvezettünk a cikk címével. Akkor mondjuk úgy, annyit ér, mint egy (kifutó) Ferrari 458 Italia. Ami azért elég kemény.


A végére egy jó hír azoknak, akiknek bejön a kulcs, de hánynak a Koenigsegg Agerától: a kulcsot valójában nem a svédek építették, hanem egy New York-i ékszertervező stúdió, az Optimal Innovative Solutions. 
Ők két éve azzal nyűgözték le a betegesen gazdagok világát, hogy gyémánttal rakták ki a Rolls-Royce Emily-jét, és vélhetően bárkinek szívesen dolgoznak, ha megvan rá a fedezet.
Forrás: Boldride

Kommentek

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.