8 mondat, amit már sosem hallasz új autókban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.04.04. 17.55

Az utóbbi húsz évben is annyit változott a világ, hogy komplett tevékenységek tűnnek el örökre, és ez alól az autózás világa sem kivétel.

8 mondat, amit már sosem hallasz új autókban 1

Az utóbbi húsz évben is annyit változott a világ, hogy komplett tevékenységek tűnnek el örökre, és ez alól az autózás világa sem kivétel. A fejlődés berögződött mondatokat, szokásokat tett feleslegessé. Már egy típusban sem kell bajlódni a szívatóval, izomból fékezve nem hagyunk százméteres gumicsíkot az aszfalton. Jó dolog a fejlődés, de azért, a szívünk mélyén hiányolunk pár macerás dolgot. 

8. Tekerd le az ablakot. Már a legtöbb tíz éves autóban is van klíma, tehát eleve okafogyott lehúzni az ablakot, pláne, hogy 80 km/óra felett terrorizálja fülünket a húzat. Ráadásul maga a tekerés is ritka, az elektromos ablak már a legolcsóbb kategóriában is mindenhol ott van. Vagyis pontosabban, ha nem is mindenhol, az első üléssorban mindenképp. 
7. Vedd elő a térképet. Ha nincs fedélzeti GPS, akkor ott a telefon. Ahány utas annyi lehetőség, Google, Waze, dugót, és traffipaxot kerülhetünk a segítségükkel. Ezt azért nehéz volt kivitelezni a lapozható Magyarország térképpel. Igaz utóbbi sosem merült le, és sokkal jobb a felbontása. 
6. Nyisd ki hátul is az ajtót. Beül a sofőr, utasai pedig várnak türelemmel, amíg átmozgató edzésként hátrahajol, és belülről, a jó öreg pöcköt felhúzva teszi lehetővé a bejutást. Ma már készpénznek vesszük, hogy a nyitás-zárás egyetlen mozdulat, pedig nem kell sokat visszamenni az időben, amikor még mindenki körbejárta az autóját, és minden kilincset felhúzott, hogy biztonságban tudja autóját. 
5. Várj, előveszem a slusszkulcsot. Ez még velünk marad egy darabig, de eltűnése szinte biztosra vehető. A zsebben hordott jeladók, és a kényelmes, gombbal történő indítás teljesen kiszorítják a klasszikus, combot szúró darabot. 
4. Megfordítod a kazettát? Már a CD is kiveszett, nem hogy a jó öreg, szalagos magnókazetták. Ott csörgött egy kupac a kesztyűtartóban, és nem két gombnyomásba került albumot, számot váltani, a kedvencekért küzdeni kellett.

3. Rajta hagytad a szívatót! Ez inkább harminc, mint húsz éves emlék. Amikor még a sofőr szerves része volt a motorindítás folyamatának, rituális mozdulatsor kellett az autó életre keltéséhez, és ennek elengedhetetlen része volt a benzin-levegő keverék arányát szabályzó “szívató” pöckölgetése. Amit az indulás felett érzett öröm miatt könnyű volt gazdagon hagyni.
2. Hamutartót kiürítetted? Se hamutartó, se szivargyújtó. Az autógyártók nem csak azzal vigyáznak egészségünkre, hogy biztonságosabb utascellát gyártanak, és körbebástyáznak légzsákokkal. A dohányzáshoz szükséges szett is kikopott már, szinte az összes típusban csak extraként rendelhető.
1. Lássam az izzókészletét! Ezt igazoltató rendőr nem fogja már soha ránk parancsolni, a xenon-LED-lézer lámpák korában okafogyottá vált a csomagtartóban kallódó készlet megléte.

Kommentek

  • HERCULES

    Egy valamit elfelejtett a cikk írója! Azt, hogy ezelőtt 20 évvel sokkal jobb autókat gyártottak, mint most! Megbízhatóbb, tartósabb vasakat! Nekem egy Chrysler 300 c CRD kombim van, de az asszony 24 éves (!!!) 605-ös Peugeotjához képest egy kalap szar!
    180 euróért (kb 54-55 ezer forint) tudtam bele venni 2 db Xenon Ds-1-es izzót..! A Merci motor 6 évesen és alig 170 ezer kilométerrel alig akar indulni, a füst hideg indításnál be jön az utastérbe, stb..! Az asszony autóján ilyesmi nem fordul elő! Ha azzal valami adódik, még Ő is megtudja csinálni, de ha ezzel van valami gond, akkor tréler..! Túl sok olyan szar van benne, ami csak a felárat növeli, de haszna nincs! Pl. programozható ülések, A lámpa kapcsolási lehetőségek beállítása a Bord komputeren, aminek felét sem tudom még 1 után sem, hogy micsoda?! Szóval.. nem kéne leírni a régi autókat! A klíma is jó dolog, de csak akkor, amikor az előírt 6,9 literes fogyasztás helyett, alapból nem 10 litert eszik az autó 110-120 km/ órás sebességnél autópályán! A valódi bőrként felárnak számolt műbőr ülések kitöredeznek..! A szerviz költségekről már nem is beszélve..! Erről ennyit!

  • apu0062

    “Ha hazaérünk, lezsírozom a függőcsapszegeket” Höhö…

  • SzPeti91

    Ismerősek a mondatok. Trabantom van. :)

    De a kazettát már 25 évvel ezelőtt sem kellett megfordítani. Burzsuj Sony fejegységünk volt a családi autóban. Az visszafelé is lejátszotta a kazit, miután az A oldal végére ért. :)

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.