8 mondat, amit már sosem hallasz új autókban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.04.04. 17.55

Az utóbbi húsz évben is annyit változott a világ, hogy komplett tevékenységek tűnnek el örökre, és ez alól az autózás világa sem kivétel.

8 mondat, amit már sosem hallasz új autókban 1

Az utóbbi húsz évben is annyit változott a világ, hogy komplett tevékenységek tűnnek el örökre, és ez alól az autózás világa sem kivétel. A fejlődés berögződött mondatokat, szokásokat tett feleslegessé. Már egy típusban sem kell bajlódni a szívatóval, izomból fékezve nem hagyunk százméteres gumicsíkot az aszfalton. Jó dolog a fejlődés, de azért, a szívünk mélyén hiányolunk pár macerás dolgot. 

8. Tekerd le az ablakot. Már a legtöbb tíz éves autóban is van klíma, tehát eleve okafogyott lehúzni az ablakot, pláne, hogy 80 km/óra felett terrorizálja fülünket a húzat. Ráadásul maga a tekerés is ritka, az elektromos ablak már a legolcsóbb kategóriában is mindenhol ott van. Vagyis pontosabban, ha nem is mindenhol, az első üléssorban mindenképp. 
7. Vedd elő a térképet. Ha nincs fedélzeti GPS, akkor ott a telefon. Ahány utas annyi lehetőség, Google, Waze, dugót, és traffipaxot kerülhetünk a segítségükkel. Ezt azért nehéz volt kivitelezni a lapozható Magyarország térképpel. Igaz utóbbi sosem merült le, és sokkal jobb a felbontása. 
6. Nyisd ki hátul is az ajtót. Beül a sofőr, utasai pedig várnak türelemmel, amíg átmozgató edzésként hátrahajol, és belülről, a jó öreg pöcköt felhúzva teszi lehetővé a bejutást. Ma már készpénznek vesszük, hogy a nyitás-zárás egyetlen mozdulat, pedig nem kell sokat visszamenni az időben, amikor még mindenki körbejárta az autóját, és minden kilincset felhúzott, hogy biztonságban tudja autóját. 
5. Várj, előveszem a slusszkulcsot. Ez még velünk marad egy darabig, de eltűnése szinte biztosra vehető. A zsebben hordott jeladók, és a kényelmes, gombbal történő indítás teljesen kiszorítják a klasszikus, combot szúró darabot. 
4. Megfordítod a kazettát? Már a CD is kiveszett, nem hogy a jó öreg, szalagos magnókazetták. Ott csörgött egy kupac a kesztyűtartóban, és nem két gombnyomásba került albumot, számot váltani, a kedvencekért küzdeni kellett.

3. Rajta hagytad a szívatót! Ez inkább harminc, mint húsz éves emlék. Amikor még a sofőr szerves része volt a motorindítás folyamatának, rituális mozdulatsor kellett az autó életre keltéséhez, és ennek elengedhetetlen része volt a benzin-levegő keverék arányát szabályzó “szívató” pöckölgetése. Amit az indulás felett érzett öröm miatt könnyű volt gazdagon hagyni.
2. Hamutartót kiürítetted? Se hamutartó, se szivargyújtó. Az autógyártók nem csak azzal vigyáznak egészségünkre, hogy biztonságosabb utascellát gyártanak, és körbebástyáznak légzsákokkal. A dohányzáshoz szükséges szett is kikopott már, szinte az összes típusban csak extraként rendelhető.
1. Lássam az izzókészletét! Ezt igazoltató rendőr nem fogja már soha ránk parancsolni, a xenon-LED-lézer lámpák korában okafogyottá vált a csomagtartóban kallódó készlet megléte.

Kommentek

  • HERCULES

    Egy valamit elfelejtett a cikk írója! Azt, hogy ezelőtt 20 évvel sokkal jobb autókat gyártottak, mint most! Megbízhatóbb, tartósabb vasakat! Nekem egy Chrysler 300 c CRD kombim van, de az asszony 24 éves (!!!) 605-ös Peugeotjához képest egy kalap szar!
    180 euróért (kb 54-55 ezer forint) tudtam bele venni 2 db Xenon Ds-1-es izzót..! A Merci motor 6 évesen és alig 170 ezer kilométerrel alig akar indulni, a füst hideg indításnál be jön az utastérbe, stb..! Az asszony autóján ilyesmi nem fordul elő! Ha azzal valami adódik, még Ő is megtudja csinálni, de ha ezzel van valami gond, akkor tréler..! Túl sok olyan szar van benne, ami csak a felárat növeli, de haszna nincs! Pl. programozható ülések, A lámpa kapcsolási lehetőségek beállítása a Bord komputeren, aminek felét sem tudom még 1 után sem, hogy micsoda?! Szóval.. nem kéne leírni a régi autókat! A klíma is jó dolog, de csak akkor, amikor az előírt 6,9 literes fogyasztás helyett, alapból nem 10 litert eszik az autó 110-120 km/ órás sebességnél autópályán! A valódi bőrként felárnak számolt műbőr ülések kitöredeznek..! A szerviz költségekről már nem is beszélve..! Erről ennyit!

  • apu0062

    “Ha hazaérünk, lezsírozom a függőcsapszegeket” Höhö…

  • SzPeti91

    Ismerősek a mondatok. Trabantom van. :)

    De a kazettát már 25 évvel ezelőtt sem kellett megfordítani. Burzsuj Sony fejegységünk volt a családi autóban. Az visszafelé is lejátszotta a kazit, miután az A oldal végére ért. :)

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.