Ezek a kilométerórák meghazudtolják a fizikát

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.03.24. 11.15

Ezekkel a videókkal az ablakon bekukucskálás érzését próbáljuk megfogni. Azt, amikor tenyérrel árnyékolva lestük meg a legdurvábbnak vélt gépek műszerfalát.

Most időutazunk. Ha felnőtt fejjel kattintottál, engedd szabadon a benned élő kölyköt, ha pedig még kölyök vagy, akkor örülj a szerencsédnek, nem fog sokáig tartani. Ezekkel a videókkal az ablakon bekukucskálás érzését próbáljuk megfogni. Azt, amikor tenyérrel árnyékolva lestük meg a legdurvábbnak vélt gépek műszerfalát. Mennyi van beleírva? Kétszáz, kétszázötven? Vajon leforogja? És igen, elképzeltük. Mindannyian, lelki szemeink előtt láttuk a remegő mutatót, ahogy belekarcol az utolsó értékbe. 
Ezek a gépek nem belekarcolnak, hanem röhögve lehagyják.
1. VOLVO S60 – Ha ez a videó nem kamu, akkor innen küldünk meleg baráti ölelést az építést végző brigádnak! Egy Volvo S60-ból Ferrarikat lepipáló szörnyet kreálni olyan küldetés, amiért csak rajongani lehet. Kár, hogy összesen egy videót leltünk fel a neten a 383 km/órás végsebességre képes svéd acélgolyóról. Ezen is csak a műszerfalat figyelhetjük, de amit ott látunk, az több mint meggyőző, 800+ lóerő, összkerékhajtás, és egy őrületbe tekert sebességmutató!
2. Mitsubishi Lancer EVO IX GTX55 – Lehet, hogy nem fogsz hinni a szemednek, pedig a videóban nincs trükk. Ez a Mitsubishi Lancer EVO IX GTX55 már a teszt kezdetén 1240 lóerőt teljesített, és a videó feltöltésének idején az 1890 lóerős határ elérése volt a cél.
3. Volkswagen Golf 2 4Motion 2.0L 16V Turbo – Bobáék birtokában vannak a boszorkányos tudásnak, hogyan lehet az öreg Golf bőre alá egy vérengző bestiát rejteni. A felvételen látható gép 1150 lóerővel marja maga alatt az aszfaltot, és tekeri ezzel szürreális módon a kilométerórát.
4. Toyota Supra – Kihagyhatatlan egy ilyen gyűjtésből. Supra, 1250 lóerővel, igazi japán ékkő.
5. Nissan GT-R – 1500 lóerővel Godzilla már 300 km/órával tép, amikor neked még az állad se esett le. 
A trükk, az illúzió megfejtése egyszerű. Gyári, normál autókban megszokott számlapot látunk, és a kamaszkorból örökölt tapasztalatokra építő agyunk ehhez mérten lövi be a gyorsulást. Amit már ezerszer, milliószor figyeltünk gyerekként, utasként, majd a jogosítványt megszerezve a vezetőülésből. A 240-ig skálázott órán naná, hogy agydurrantó a jelenség, de ha megnézzük az egyik legkomolyabb, átépített Porschét ugyanebből a szemszögből, 400-ig, már más a helyzet.
A valós értéket mutatják a műszerek? Nem. Biztos csalnak, de az autóbuzéria sem laborban tenyésztett kór. Amíg egy ilyen, csak a műszerfalat, motorhangot tartalmazó videó láttán érzed a bizsergést, és hajlandó vagy szenvedélyesen vitázni róla, mi, mikor mennyit bír, lehetetlen, vagy sem, akkor minden a legnagyobb rendben, bármi is legyen a valódi adat.

Kommentek

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.