Ez a Golf I-es lazán alázza a sportmotorokat

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.03.21. 09.50

Persze nem egy 1,6 literes, 54 lóerős szívódízel csettegőről beszélünk. Az ismert forma alatt igazi bestia lapul, több mint ezer lóerővel!

Persze nem egy 1,6 literes, 54 lóerős szívódízel csettegőről beszélünk. Az ismert forma alatt igazi bestia lapul, több mint ezer lóerővel! Amikor a Volkswagen Golf I-es még friss, ropogós típusként csapatott a német autópályán, legfeljebb a turbós F1-esek tudtak ennyi lóerőt. 

Ma meg egy jól felkészült műhely képes arra, hogy összedobjon egy olyan, aránylag üzembiztos szörnyet, ami már a fizika határait feszegetve gyorsul, és kétliteres lökettérfogatból termel 1056 lóerőt. 
Tudjuk, szemétség motorkerékpárral összehasonlítani, hiszen egyértelmű, ki a tökösebb 300 km/óra környékén, de azért a videó kitűnően szemlélteti, mire képes a Bobáék által épített “népautó”. 
Ami azért, valljuk be, a felületes szemlélő számára nem árulja el, hogy Ferrarikat verő erő lapul az orrában. Vicces lehet, amikor a srácok találnak egy-egy pökhendi luxussportautós milliárdost a pályán, és a szokásos farokmérő gyorsulási versengésben megmutatják, ki az igazi király.
Gyorsulást tekintve még szemléletesebb a szintén általuk épített II-es Golf, ami 1150 lóerőt tud, de a digitális számlap helyett még a gyári kilométerórát csavarja a hajtáslánc. Alig hihető, hogy ez a valóság, de nincs okunk kételkedni, ez a gép tényleg így megy!

Kommentek

  • Benics

    elfogadnám mindkettő Golfot,bitang mindkettő.És esztétikailag is nagyon ott van.nem csicsás hanem letisztult!
    Dear Santa…:D

  • hova

    Csak arra alkalmas emberek és eszközök kellenek, mindent meg lehet csinálni.

  • menõmanó

    Ez akkor mutatna valamit, ha azonos teljesítményű és felépítésű autót hagyna ott.
    Mivel erre nem sok esélye van, így ennyit is ér a történet.
    Az autó használati értéke közelít a nullához, semmire nem jó.

  • bernardo7

    Kíváncsi lennék hány üzemórát bírnak ki ezek a végtelenségig kihegyezett motorok?!

  • freva

    1989-ben létezett már sima utcai autóból épített 1000le autó.
    Nem VW-volt,és még csak nem is Német!Tehát nem estem hanyatt,ettől a cikktől!
    De amikor,egy 1 személyes szénszálas Fiat 500-as bódét,két oldalról 20/20db darabonként 25le húzott láncfűrész motor hajt.S 420kg az egész cucc,az már az igazi “Agymenés”……Nem ez!

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.