Ez a Golf I-es lazán alázza a sportmotorokat

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.03.21. 09.50

Persze nem egy 1,6 literes, 54 lóerős szívódízel csettegőről beszélünk. Az ismert forma alatt igazi bestia lapul, több mint ezer lóerővel!

Persze nem egy 1,6 literes, 54 lóerős szívódízel csettegőről beszélünk. Az ismert forma alatt igazi bestia lapul, több mint ezer lóerővel! Amikor a Volkswagen Golf I-es még friss, ropogós típusként csapatott a német autópályán, legfeljebb a turbós F1-esek tudtak ennyi lóerőt. 

Ma meg egy jól felkészült műhely képes arra, hogy összedobjon egy olyan, aránylag üzembiztos szörnyet, ami már a fizika határait feszegetve gyorsul, és kétliteres lökettérfogatból termel 1056 lóerőt. 
Tudjuk, szemétség motorkerékpárral összehasonlítani, hiszen egyértelmű, ki a tökösebb 300 km/óra környékén, de azért a videó kitűnően szemlélteti, mire képes a Bobáék által épített “népautó”. 
Ami azért, valljuk be, a felületes szemlélő számára nem árulja el, hogy Ferrarikat verő erő lapul az orrában. Vicces lehet, amikor a srácok találnak egy-egy pökhendi luxussportautós milliárdost a pályán, és a szokásos farokmérő gyorsulási versengésben megmutatják, ki az igazi király.
Gyorsulást tekintve még szemléletesebb a szintén általuk épített II-es Golf, ami 1150 lóerőt tud, de a digitális számlap helyett még a gyári kilométerórát csavarja a hajtáslánc. Alig hihető, hogy ez a valóság, de nincs okunk kételkedni, ez a gép tényleg így megy!

Kommentek

  • Benics

    elfogadnám mindkettő Golfot,bitang mindkettő.És esztétikailag is nagyon ott van.nem csicsás hanem letisztult!
    Dear Santa…:D

  • hova

    Csak arra alkalmas emberek és eszközök kellenek, mindent meg lehet csinálni.

  • menõmanó

    Ez akkor mutatna valamit, ha azonos teljesítményű és felépítésű autót hagyna ott.
    Mivel erre nem sok esélye van, így ennyit is ér a történet.
    Az autó használati értéke közelít a nullához, semmire nem jó.

  • bernardo7

    Kíváncsi lennék hány üzemórát bírnak ki ezek a végtelenségig kihegyezett motorok?!

  • freva

    1989-ben létezett már sima utcai autóból épített 1000le autó.
    Nem VW-volt,és még csak nem is Német!Tehát nem estem hanyatt,ettől a cikktől!
    De amikor,egy 1 személyes szénszálas Fiat 500-as bódét,két oldalról 20/20db darabonként 25le húzott láncfűrész motor hajt.S 420kg az egész cucc,az már az igazi “Agymenés”……Nem ez!

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.