Ez a Golf I-es lazán alázza a sportmotorokat

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.03.21. 09.50

Persze nem egy 1,6 literes, 54 lóerős szívódízel csettegőről beszélünk. Az ismert forma alatt igazi bestia lapul, több mint ezer lóerővel!

Persze nem egy 1,6 literes, 54 lóerős szívódízel csettegőről beszélünk. Az ismert forma alatt igazi bestia lapul, több mint ezer lóerővel! Amikor a Volkswagen Golf I-es még friss, ropogós típusként csapatott a német autópályán, legfeljebb a turbós F1-esek tudtak ennyi lóerőt. 

Ma meg egy jól felkészült műhely képes arra, hogy összedobjon egy olyan, aránylag üzembiztos szörnyet, ami már a fizika határait feszegetve gyorsul, és kétliteres lökettérfogatból termel 1056 lóerőt. 
Tudjuk, szemétség motorkerékpárral összehasonlítani, hiszen egyértelmű, ki a tökösebb 300 km/óra környékén, de azért a videó kitűnően szemlélteti, mire képes a Bobáék által épített “népautó”. 
Ami azért, valljuk be, a felületes szemlélő számára nem árulja el, hogy Ferrarikat verő erő lapul az orrában. Vicces lehet, amikor a srácok találnak egy-egy pökhendi luxussportautós milliárdost a pályán, és a szokásos farokmérő gyorsulási versengésben megmutatják, ki az igazi király.
Gyorsulást tekintve még szemléletesebb a szintén általuk épített II-es Golf, ami 1150 lóerőt tud, de a digitális számlap helyett még a gyári kilométerórát csavarja a hajtáslánc. Alig hihető, hogy ez a valóság, de nincs okunk kételkedni, ez a gép tényleg így megy!

Kommentek

  • Benics

    elfogadnám mindkettő Golfot,bitang mindkettő.És esztétikailag is nagyon ott van.nem csicsás hanem letisztult!
    Dear Santa…:D

  • hova

    Csak arra alkalmas emberek és eszközök kellenek, mindent meg lehet csinálni.

  • menõmanó

    Ez akkor mutatna valamit, ha azonos teljesítményű és felépítésű autót hagyna ott.
    Mivel erre nem sok esélye van, így ennyit is ér a történet.
    Az autó használati értéke közelít a nullához, semmire nem jó.

  • bernardo7

    Kíváncsi lennék hány üzemórát bírnak ki ezek a végtelenségig kihegyezett motorok?!

  • freva

    1989-ben létezett már sima utcai autóból épített 1000le autó.
    Nem VW-volt,és még csak nem is Német!Tehát nem estem hanyatt,ettől a cikktől!
    De amikor,egy 1 személyes szénszálas Fiat 500-as bódét,két oldalról 20/20db darabonként 25le húzott láncfűrész motor hajt.S 420kg az egész cucc,az már az igazi “Agymenés”……Nem ez!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.