A ’80-as évek autós plakátjaitól még ma is feláll a…

...szőr a karunkon

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 13.45

Tigrisminta, derékig erő sportautók, lézer és szexi idomok – ezt tudta a nyolcvanas évek reklámipara, de ezt rendesen ki is maxolták.

A Vector névre keresztelt sportkocsi, amit az amerikai izomautók és az európai szupersportok ellen küldtek volna harcba, talán a világ legnagyobb autóipari bukása volt, de mégis legendássá vált, részben a sok szerencsétlenkedésnek köszönhetően, ami a modell körül zajlott.
Mielőtt rátérnénk az autóra, egy valamit le kell szögezni: a marketingosztály mindent beleadott, hogy sikerre vigyék az autó. A korszakhoz megfelelő stílusban próbálták meg felkelteni a vásárlók figyelmét, amit ki is maxoltak, csak egyetlen probléma volt, méghozzá az, hogy az első modell, a Vector W2, igazából soha nem készült el, vagyis csak egyetlen példány, amit folyamatosan reszeltek.
Így még akkor is nehéz lett volna eladni, ha maga Pamela Anderson térdel anyaszült meztelenül az autó mellett, és a felnit nyalogatja.
Gerald Wiegert 1971-ben alapította a Vector vállalatot, Kaliforniában (USA). Álma az volt, hogy egyedülálló, villámgyors szupersportautót gyártson. Az egyediség sikerült, hiszen kevesebb mint 50 autó gurult ki a Vector-gyárból, és a gyorsasággal sem lett volna probléma, de az autó soha nem állt össze igazán.
Az 1980-as Vector W2 tanulmány volt a gyártó első modellje, amit duplaturbós, 5,7-es V8-as motor mozgatott, 600 lóerővel és bő 800 Nm nyomatékkal. Teljesen soha nem készült el, mert Wiegert folyton hozzápiszkált, javított rajta és volt, hogy összetörte.
Az egyetlen létező W2-ben durván 160-180 ezer km van, és állítólag a mai napig teljesen működőképes. A sajtó neves képviselői egyébként imádták a különös sportautót, elsősorban formája és ereje miatt. A 330 km/h végsebességet azonban senki sem merte kipróbálni…
A W2-t a Vector W8 követte 1989-ben, és 1993-ig összesen 17 db készült belőle. A W8 Chevy V8-as blokkot kapott, két turbófeltöltővel, így 625 lóerőre és több mint 850 Nm leadására volt képes. Sőt, volt rajta egy “boost” gomb is, mellyel néhány másodperc erejéig 700 lóerőre lehetett emelni a teljesítményt. 
Kattints bármelyik képre és galéria nyílik, ahol nem csupán a Vector W2 vár, hanem még számos modell a nyolcvanas évek környékről, amiket hasonlóan darált be a marketinggépezet.

Kommentek

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.