A ’80-as évek autós plakátjaitól még ma is feláll a…

...szőr a karunkon

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 13.45

Tigrisminta, derékig erő sportautók, lézer és szexi idomok – ezt tudta a nyolcvanas évek reklámipara, de ezt rendesen ki is maxolták.

A Vector névre keresztelt sportkocsi, amit az amerikai izomautók és az európai szupersportok ellen küldtek volna harcba, talán a világ legnagyobb autóipari bukása volt, de mégis legendássá vált, részben a sok szerencsétlenkedésnek köszönhetően, ami a modell körül zajlott.
Mielőtt rátérnénk az autóra, egy valamit le kell szögezni: a marketingosztály mindent beleadott, hogy sikerre vigyék az autó. A korszakhoz megfelelő stílusban próbálták meg felkelteni a vásárlók figyelmét, amit ki is maxoltak, csak egyetlen probléma volt, méghozzá az, hogy az első modell, a Vector W2, igazából soha nem készült el, vagyis csak egyetlen példány, amit folyamatosan reszeltek.
Így még akkor is nehéz lett volna eladni, ha maga Pamela Anderson térdel anyaszült meztelenül az autó mellett, és a felnit nyalogatja.
Gerald Wiegert 1971-ben alapította a Vector vállalatot, Kaliforniában (USA). Álma az volt, hogy egyedülálló, villámgyors szupersportautót gyártson. Az egyediség sikerült, hiszen kevesebb mint 50 autó gurult ki a Vector-gyárból, és a gyorsasággal sem lett volna probléma, de az autó soha nem állt össze igazán.
Az 1980-as Vector W2 tanulmány volt a gyártó első modellje, amit duplaturbós, 5,7-es V8-as motor mozgatott, 600 lóerővel és bő 800 Nm nyomatékkal. Teljesen soha nem készült el, mert Wiegert folyton hozzápiszkált, javított rajta és volt, hogy összetörte.
Az egyetlen létező W2-ben durván 160-180 ezer km van, és állítólag a mai napig teljesen működőképes. A sajtó neves képviselői egyébként imádták a különös sportautót, elsősorban formája és ereje miatt. A 330 km/h végsebességet azonban senki sem merte kipróbálni…
A W2-t a Vector W8 követte 1989-ben, és 1993-ig összesen 17 db készült belőle. A W8 Chevy V8-as blokkot kapott, két turbófeltöltővel, így 625 lóerőre és több mint 850 Nm leadására volt képes. Sőt, volt rajta egy “boost” gomb is, mellyel néhány másodperc erejéig 700 lóerőre lehetett emelni a teljesítményt. 
Kattints bármelyik képre és galéria nyílik, ahol nem csupán a Vector W2 vár, hanem még számos modell a nyolcvanas évek környékről, amiket hasonlóan darált be a marketinggépezet.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.