A Vector névre keresztelt sportkocsi, amit az amerikai izomautók és az európai szupersportok ellen küldtek volna harcba, talán a világ legnagyobb autóipari bukása volt, de mégis legendássá vált, részben a sok szerencsétlenkedésnek köszönhetően, ami a modell körül zajlott.
Mielőtt rátérnénk az autóra, egy valamit le kell szögezni: a marketingosztály mindent beleadott, hogy sikerre vigyék az autó. A korszakhoz megfelelő stílusban próbálták meg felkelteni a vásárlók figyelmét, amit ki is maxoltak, csak egyetlen probléma volt, méghozzá az, hogy az első modell, a Vector W2, igazából soha nem készült el, vagyis csak egyetlen példány, amit folyamatosan reszeltek.
Így még akkor is nehéz lett volna eladni, ha maga Pamela Anderson térdel anyaszült meztelenül az autó mellett, és a felnit nyalogatja.
Gerald Wiegert 1971-ben alapította a Vector vállalatot, Kaliforniában (USA). Álma az volt, hogy egyedülálló, villámgyors szupersportautót gyártson. Az egyediség sikerült, hiszen kevesebb mint 50 autó gurult ki a Vector-gyárból, és a gyorsasággal sem lett volna probléma, de az autó soha nem állt össze igazán.
Az 1980-as Vector W2 tanulmány volt a gyártó első modellje, amit duplaturbós, 5,7-es V8-as motor mozgatott, 600 lóerővel és bő 800 Nm nyomatékkal. Teljesen soha nem készült el, mert Wiegert folyton hozzápiszkált, javított rajta és volt, hogy összetörte.
Az egyetlen létező W2-ben durván 160-180 ezer km van, és állítólag a mai napig teljesen működőképes. A sajtó neves képviselői egyébként imádták a különös sportautót, elsősorban formája és ereje miatt. A 330 km/h végsebességet azonban senki sem merte kipróbálni…
A W2-t a Vector W8 követte 1989-ben, és 1993-ig összesen 17 db készült belőle. A W8 Chevy V8-as blokkot kapott, két turbófeltöltővel, így 625 lóerőre és több mint 850 Nm leadására volt képes. Sőt, volt rajta egy “boost” gomb is, mellyel néhány másodperc erejéig 700 lóerőre lehetett emelni a teljesítményt. 
Kattints bármelyik képre és galéria nyílik, ahol nem csupán a Vector W2 vár, hanem még számos modell a nyolcvanas évek környékről, amiket hasonlóan darált be a marketinggépezet.