A ’80-as évek autós plakátjaitól még ma is feláll a…

...szőr a karunkon

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 13.45

Tigrisminta, derékig erő sportautók, lézer és szexi idomok – ezt tudta a nyolcvanas évek reklámipara, de ezt rendesen ki is maxolták.

A Vector névre keresztelt sportkocsi, amit az amerikai izomautók és az európai szupersportok ellen küldtek volna harcba, talán a világ legnagyobb autóipari bukása volt, de mégis legendássá vált, részben a sok szerencsétlenkedésnek köszönhetően, ami a modell körül zajlott.
Mielőtt rátérnénk az autóra, egy valamit le kell szögezni: a marketingosztály mindent beleadott, hogy sikerre vigyék az autó. A korszakhoz megfelelő stílusban próbálták meg felkelteni a vásárlók figyelmét, amit ki is maxoltak, csak egyetlen probléma volt, méghozzá az, hogy az első modell, a Vector W2, igazából soha nem készült el, vagyis csak egyetlen példány, amit folyamatosan reszeltek.
Így még akkor is nehéz lett volna eladni, ha maga Pamela Anderson térdel anyaszült meztelenül az autó mellett, és a felnit nyalogatja.
Gerald Wiegert 1971-ben alapította a Vector vállalatot, Kaliforniában (USA). Álma az volt, hogy egyedülálló, villámgyors szupersportautót gyártson. Az egyediség sikerült, hiszen kevesebb mint 50 autó gurult ki a Vector-gyárból, és a gyorsasággal sem lett volna probléma, de az autó soha nem állt össze igazán.
Az 1980-as Vector W2 tanulmány volt a gyártó első modellje, amit duplaturbós, 5,7-es V8-as motor mozgatott, 600 lóerővel és bő 800 Nm nyomatékkal. Teljesen soha nem készült el, mert Wiegert folyton hozzápiszkált, javított rajta és volt, hogy összetörte.
Az egyetlen létező W2-ben durván 160-180 ezer km van, és állítólag a mai napig teljesen működőképes. A sajtó neves képviselői egyébként imádták a különös sportautót, elsősorban formája és ereje miatt. A 330 km/h végsebességet azonban senki sem merte kipróbálni…
A W2-t a Vector W8 követte 1989-ben, és 1993-ig összesen 17 db készült belőle. A W8 Chevy V8-as blokkot kapott, két turbófeltöltővel, így 625 lóerőre és több mint 850 Nm leadására volt képes. Sőt, volt rajta egy “boost” gomb is, mellyel néhány másodperc erejéig 700 lóerőre lehetett emelni a teljesítményt. 
Kattints bármelyik képre és galéria nyílik, ahol nem csupán a Vector W2 vár, hanem még számos modell a nyolcvanas évek környékről, amiket hasonlóan darált be a marketinggépezet.

Kommentek

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.