Az Ariel Atom villámgyors, a reflexeid milyenek?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 09.45

Szerintem a BMW-s azt sem tudta hirtelen, hol van, mikor jobbról az Atom, balról pedig egy sportmotor előzte meg.

Az Ariel Atom alapváltozatában 300 lóerős Honda Civic Type R motor felelős azért, hogy a sofőr akár 2,9 másodperc alatt elérje a 100 km/órás sebességet, az utas agya pedig a koponya leghátsó szegletébe préselődjön. Avatatlan kézben halálos fegyverré válhat közúton az Atom, de szerencsére aki ilyet vásárol (vagy az erősebb változatokat), az általában tudja, mit csinál. 
Bizonyíték kell? Tessék!
A sportmotor és az őt kergető Atom kétségkívül túllépték a megengedett sebességet, a BMW-s pedig elég lassan haladt, így majdnem csúnya vége lett a mókának. Szerencsére mindkét vezető észnél volt, és rendben voltak a reflexeik.
Tudom, hogy ilyen autóval a fenék alatt nehéz megállni, hogy ne nyomja neki az ember, de az ilyen szituációkat tartogassuk inkább pályanapokra.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “BMW-s pedig az indokoltnál lassabban haladt,” Bakker, felvettétek menőmanót a stábba? :)

  • Lipi1945

    Indokolatlanul?
    Senkinek sem kell megindokolnia, hogy miért megy annyival amennyivel az objektív és relatív sebesség alatt.
    Ennyi erővel a két jóképességű megy indokolatlanul gyorsan. hiszen nem csak objektíve, de láthatóan relatíve is túl gyorsan mennek.
    Ja, tudom! Szülni viszik az asszonyt.:)

  • Fogash73

    mindig mondtam, hogy a baleseteket a túl LASSÚ autósok okozzák… Akár a filmen láthatóhoz hasonlóak, akár azok, akik 75-80nal battyognak az országúton, végtelen sort összegyűjtve maguk mögött. Aztán hátul valakinél elszakad a cérna, ráelőz a sorra, sok lesz, de a birkák nem engedik vissza (“nehogymáelémájjon!”) aztán kész a csatt. :(

    Mellesleg a motoros nem olyan nagy spiler, egyrészt farmerben nem jaszkarizunk, másrészt meg kanyarban + féktávokon egy ariel atom simán körbeautózza a sportmotorokat is, nemhogy egy ilyen naked bikét.

    Én a dízel-kombi-automata autómmal is jöttem LE úgy szerpentinen, hogy közben előzgettem a motorosokat…

  • Fogash73
  • menõmanó

    Ezek a béjemvések valóban gyakran útakadályt szoktak képezni. :)

  • G-Shock

    @Lipi1945 – 2015.03.11 11:33

    Ez nem igaz. Az is szabálytalan, ha valaki indokolatlanul lassan halad – egyes vizsgálatok szerint nagyobb rizikót jelent a gyorshajtásnál.

    KRESZ 3. § 1) c) pont, valamint 26. § 5) bek.

  • v_johny

    Nem értem az Ariel-es háborgását. Nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg a sebességét, nem tudna megállni semmilyen esetben, sőt, a közút nem versenypálya pedig ő és a motoros barátja éppen annak tekinti. Kíváncsi lennék, ha a motoros cimbije eldobná a vasat egy óvatlan pillanatban, akkor ő hogyan állna meg…

  • Lipi1945

    G-Shock – 2015.03.11 21:54

    Jogos. De ki dönti el, hogy mi indokolatlan és mi nem? Illetve, nagyon könnyű valós vagy akár valótlan indokkal megindokolni.

    “egyes vizsgálatok szerint nagyobb rizikót jelent a gyorshajtásnál.” Mert az előzés a legveszélyesebb manőver. De az előzésért, az előző felel. Jó persze az előzöttre is vonatkoznak szabályok, de a lassú lámák, jellemzően ezeket nem szokták megszegni.

    Fogash73 – 2015.03.11 13:44:

    “mindig mondtam, hogy a baleseteket a túl LASSÚ autósok okozzák”

    Jah aztán ha a kanyar után nem egy “túl LASSÚ autós” van hanem egy kidőlt fa, akkor meg az a rohadt fa okozza a balesetet. Még véletlenül sem az, aki úgy vezet, hogy nem tud megállni az általa belátott szakaszon.

  • DTF

    itt mindkét két fél hibás, de logikusan nagyobb mértékben az arilees. de a helyszín nem maygraország! nem emléskzem h ez az usaban vagn avgy sem, de ott nagyon sziforuan büntetik a lassú haladást. itthon nem is foglalkoznak vele, persig ha bekerülne asttisztkába, rögötn ki lehetne mutatni, hyg nrengete a baleset a lassan ahaldók miatt.

  • menõmanó

    Nagyon szeretek gyorsan autózni, de ami igaz az igaz.
    Itt csak a “versenyzők” a hibásak. Sajnos az úton BÁRMI (Nekem egyszer egy felborult utánfutós autó volt egy hajtűkanyar után.Nagyon necces volt a helyzet.) lehet, tehát csak olyan gyorsan szabad haladni, hogy a belátott szakaszon meg tudjunk állni.
    Egyébként a józan ész is ezt diktálja, de ha az embert elkapja a hév, akkor erről könnyen elfelejtkezhet. :)

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.