Az Ariel Atom villámgyors, a reflexeid milyenek?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 09.45

Szerintem a BMW-s azt sem tudta hirtelen, hol van, mikor jobbról az Atom, balról pedig egy sportmotor előzte meg.

Az Ariel Atom alapváltozatában 300 lóerős Honda Civic Type R motor felelős azért, hogy a sofőr akár 2,9 másodperc alatt elérje a 100 km/órás sebességet, az utas agya pedig a koponya leghátsó szegletébe préselődjön. Avatatlan kézben halálos fegyverré válhat közúton az Atom, de szerencsére aki ilyet vásárol (vagy az erősebb változatokat), az általában tudja, mit csinál. 
Bizonyíték kell? Tessék!
A sportmotor és az őt kergető Atom kétségkívül túllépték a megengedett sebességet, a BMW-s pedig elég lassan haladt, így majdnem csúnya vége lett a mókának. Szerencsére mindkét vezető észnél volt, és rendben voltak a reflexeik.
Tudom, hogy ilyen autóval a fenék alatt nehéz megállni, hogy ne nyomja neki az ember, de az ilyen szituációkat tartogassuk inkább pályanapokra.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “BMW-s pedig az indokoltnál lassabban haladt,” Bakker, felvettétek menőmanót a stábba? :)

  • Lipi1945

    Indokolatlanul?
    Senkinek sem kell megindokolnia, hogy miért megy annyival amennyivel az objektív és relatív sebesség alatt.
    Ennyi erővel a két jóképességű megy indokolatlanul gyorsan. hiszen nem csak objektíve, de láthatóan relatíve is túl gyorsan mennek.
    Ja, tudom! Szülni viszik az asszonyt.:)

  • Fogash73

    mindig mondtam, hogy a baleseteket a túl LASSÚ autósok okozzák… Akár a filmen láthatóhoz hasonlóak, akár azok, akik 75-80nal battyognak az országúton, végtelen sort összegyűjtve maguk mögött. Aztán hátul valakinél elszakad a cérna, ráelőz a sorra, sok lesz, de a birkák nem engedik vissza (“nehogymáelémájjon!”) aztán kész a csatt. :(

    Mellesleg a motoros nem olyan nagy spiler, egyrészt farmerben nem jaszkarizunk, másrészt meg kanyarban + féktávokon egy ariel atom simán körbeautózza a sportmotorokat is, nemhogy egy ilyen naked bikét.

    Én a dízel-kombi-automata autómmal is jöttem LE úgy szerpentinen, hogy közben előzgettem a motorosokat…

  • Fogash73
  • menõmanó

    Ezek a béjemvések valóban gyakran útakadályt szoktak képezni. :)

  • G-Shock

    @Lipi1945 – 2015.03.11 11:33

    Ez nem igaz. Az is szabálytalan, ha valaki indokolatlanul lassan halad – egyes vizsgálatok szerint nagyobb rizikót jelent a gyorshajtásnál.

    KRESZ 3. § 1) c) pont, valamint 26. § 5) bek.

  • v_johny

    Nem értem az Ariel-es háborgását. Nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg a sebességét, nem tudna megállni semmilyen esetben, sőt, a közút nem versenypálya pedig ő és a motoros barátja éppen annak tekinti. Kíváncsi lennék, ha a motoros cimbije eldobná a vasat egy óvatlan pillanatban, akkor ő hogyan állna meg…

  • Lipi1945

    G-Shock – 2015.03.11 21:54

    Jogos. De ki dönti el, hogy mi indokolatlan és mi nem? Illetve, nagyon könnyű valós vagy akár valótlan indokkal megindokolni.

    “egyes vizsgálatok szerint nagyobb rizikót jelent a gyorshajtásnál.” Mert az előzés a legveszélyesebb manőver. De az előzésért, az előző felel. Jó persze az előzöttre is vonatkoznak szabályok, de a lassú lámák, jellemzően ezeket nem szokták megszegni.

    Fogash73 – 2015.03.11 13:44:

    “mindig mondtam, hogy a baleseteket a túl LASSÚ autósok okozzák”

    Jah aztán ha a kanyar után nem egy “túl LASSÚ autós” van hanem egy kidőlt fa, akkor meg az a rohadt fa okozza a balesetet. Még véletlenül sem az, aki úgy vezet, hogy nem tud megállni az általa belátott szakaszon.

  • DTF

    itt mindkét két fél hibás, de logikusan nagyobb mértékben az arilees. de a helyszín nem maygraország! nem emléskzem h ez az usaban vagn avgy sem, de ott nagyon sziforuan büntetik a lassú haladást. itthon nem is foglalkoznak vele, persig ha bekerülne asttisztkába, rögötn ki lehetne mutatni, hyg nrengete a baleset a lassan ahaldók miatt.

  • menõmanó

    Nagyon szeretek gyorsan autózni, de ami igaz az igaz.
    Itt csak a “versenyzők” a hibásak. Sajnos az úton BÁRMI (Nekem egyszer egy felborult utánfutós autó volt egy hajtűkanyar után.Nagyon necces volt a helyzet.) lehet, tehát csak olyan gyorsan szabad haladni, hogy a belátott szakaszon meg tudjunk állni.
    Egyébként a józan ész is ezt diktálja, de ha az embert elkapja a hév, akkor erről könnyen elfelejtkezhet. :)

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.