10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.09. 14.45

Mindegy, hogy családi kirándulás, munka, vagy kiruccanás a haverokkal, a sofőr szív a legjobban. Mutatjuk, min mész keresztül ilyenkor.

1.- A cél messze van, jó lenne időben odaérni, ezért korán kelsz, nagyon korán. Az álmából felébresztett ösztönlény ilyenkor szinte azonnal lánccal megy az ébresztőórára, telefonra vagy bármilyen csipogó marhaságra, amit előző este beállított.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 1
2.- Ha mást még nem is vesz be a gyomrod hajnalban, de a kötelező koffeinadag lecsúszik.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 2
3.- Az első néhány óra gyorsan eltelik…
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 3
4.- Aztán beleszaladsz egy araszoló kocsisorba, ami ráébreszt, hogy hiába keltél fel olyan korán, ez most elb@ssza az idődet. Ilyen esetben mindig kalkulálj előre, hiszen bármikor bedugulhat még az autópálya is, például baleset vagy útkarbantartás miatt.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 4
5.- Túl vagy a torlódáson, hasítasz tovább, amikor hirtelen rádöbbensz, hogy piszkosul unatkozol.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 5
6.- Elkezded nézegetni a többi autót, és mikor egy-egy különlegesebb példánnyal találkozol, percekig elvagy vele. Megpróbálsz a legértelmetlenebb rendszámokból is mozaikszavakat gyártani, és elképzeled, miről dumálhatnak az utasok.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 6
7.- Vészesen fáradsz, valami gyorsító kell, de gyorsan. A reggeli koffeinbombát már rég elégette a szervezet, pótolni kell. De vigyázz! Ha túl sok kávét vagy energiaitalt tolsz be rövid idő alatt, annak nem lesz jó vége.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 7
8.- Kezded unni a banánt, kiütközik rajtad a frusztráció. Na ilyenkor kell megállni 10-15 percre, és kiszállni az autóból.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 8
9.- De ahogy egyre közelebb a cél, ismét felpörögsz.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 9
10.- Megérkezel, és úgy érzed, te vagy a világ ura!

Kommentek

  • subtotal

    A 12 érzésből pedig 2 tuti kiesik a fejedből, mire elérsz a célodig :)

  • zoldfulu2000

    Évente 6-8-szor csinálunk egy 1500km-es utat két kis gyerekkel. Többnyire egyedül végigvezetve. És nem, nem ismerősek ezek a szituk. Na jó, a négyes kicsit. Normális autó kell normális szórakoztató-elektronika, és megfelelően szoktatott porontyok :). Meg egy közepesen autóőrült pár :)

  • Krisszi07

    Igen ám, de ha egyedül nyomod le az 1500-at? Úgy már annyira nem mókás…sorban ezek a tünetek jelentkeznek. :)

  • vargagixxxer

    Nálam ennek kb. a fele jelentkezik, pedig általában 3-4 hetente letolok egy nyugateu.-magyaro. oda-visszát. A legtöbb, amit egyedül levezettem, az egy Svéd-Magyar etap volt, laza 3000 km. Sokban függ ám attól is, hogy mikor, mennyire kipihenten, milyen időjárásban, nappal-vagy éjjel vezet az ember. Sokszor a legkisebb fáradtság nélkül megvan az út, máskor meg már az osztrákokig is alig bírom nyitva tartani a szemem. A legjobb recept: jól beebédelni, lefeküdni “delelni” – késő estig, aztán éjjel menni, akkor nincs forgalom, nyugi van. Persze unalmasabb, de inkább az unalom, mint a dugókba megőrülés. Esti órákban volt, hogy 9 óra alatt kölnben voltam, de volt olyan is, hogy du. 2-kor indultam frankfurtból és este 10-kor még az osztrák-német határon sem voltam… :S Erős 30-as átlag az autópályán.

  • zoldfulu2000

    Krisszi: volt hogy vizsonlyag gyakran egyedül nyomtam, akkor tudtam variálni az időzítéssel de a van pár dolog amin érdemes időben túllenni vagy borul az egész. Pl hétköznap Nyugat-Európának vágva hasznos túllenni Bécsen a reggeli csúcs előtt, de van még pár ilyen aranyszabályom.

    Mostanában már családdal megyek és nem mindegy hogy mennyit nyomorgunk a dugóban.

    Speciel én is máshogy viszonyulok a fáradság-, sáv- és holdtérfigyelő-rendszerekhez, talán ezért is…

  • Zside

    Én az 1900km+kis kerülő dél olaszországba vezető utamon gondoltam már mindenre… :D :D pedig dvd lejátszó is van a kocsiba,mondjuk az jól jött a két órás dugóba ülés közbe… Nápolyig pikk-pakk leértem de onnan csak egy sávos autpálya illetve akkor épült ezért valamikor a hegyekbe is tereltek és még minden észak olasz tartott délre nyaralni ezért a maradék kb 700km úgy nézett ki hogy 5-10perc haladás 2-3óra dugó… így ha jól emlékszem 30óra alatt tudtam le az utat…de egy percig nem bántam meg hogy kocsival mentem

  • Calogero

    Londonban elek mar 4 eve, kb evente ketszer vezetek haza. Az ut nagyjabol 2000km oda. :) A dugoban ragadas ismeros. :) Igy alakult az, hogy meg Nyiregyhazan leesett a hatso kipufogom, ugyhogy a Metro aruhazba beugorvan vettem egy keszlet csllag-villast, amit az utpadkara fel kerekkel fel allva sikeresen visszaraktam, majd jo nehany ora utan beszivtam a Brusszeli elkerulon a dugot, a varoson atvagva csak 2 orat buktam, viszont a kompot el kellett erni. Elkapott egy olyan vihar, hogy nem lehetett latni, 4*4-es SUV-ok 100-zal pirickeltek, es annyit lehetett csak latni, hogy egy jobbkormanyos 17 eves B Corsa 150-nel villogtat le mindenkit a belso savban. :D Imadom elmeselni ezt a sztorit. Persze eloben lehet jobban hangzik. Mindenesetre nagyon szeretek kocsival hazajarni. :)

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.