10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.09. 14.45

Mindegy, hogy családi kirándulás, munka, vagy kiruccanás a haverokkal, a sofőr szív a legjobban. Mutatjuk, min mész keresztül ilyenkor.

1.- A cél messze van, jó lenne időben odaérni, ezért korán kelsz, nagyon korán. Az álmából felébresztett ösztönlény ilyenkor szinte azonnal lánccal megy az ébresztőórára, telefonra vagy bármilyen csipogó marhaságra, amit előző este beállított.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 1
2.- Ha mást még nem is vesz be a gyomrod hajnalban, de a kötelező koffeinadag lecsúszik.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 2
3.- Az első néhány óra gyorsan eltelik…
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 3
4.- Aztán beleszaladsz egy araszoló kocsisorba, ami ráébreszt, hogy hiába keltél fel olyan korán, ez most elb@ssza az idődet. Ilyen esetben mindig kalkulálj előre, hiszen bármikor bedugulhat még az autópálya is, például baleset vagy útkarbantartás miatt.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 4
5.- Túl vagy a torlódáson, hasítasz tovább, amikor hirtelen rádöbbensz, hogy piszkosul unatkozol.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 5
6.- Elkezded nézegetni a többi autót, és mikor egy-egy különlegesebb példánnyal találkozol, percekig elvagy vele. Megpróbálsz a legértelmetlenebb rendszámokból is mozaikszavakat gyártani, és elképzeled, miről dumálhatnak az utasok.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 6
7.- Vészesen fáradsz, valami gyorsító kell, de gyorsan. A reggeli koffeinbombát már rég elégette a szervezet, pótolni kell. De vigyázz! Ha túl sok kávét vagy energiaitalt tolsz be rövid idő alatt, annak nem lesz jó vége.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 7
8.- Kezded unni a banánt, kiütközik rajtad a frusztráció. Na ilyenkor kell megállni 10-15 percre, és kiszállni az autóból.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 8
9.- De ahogy egyre közelebb a cél, ismét felpörögsz.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 9
10.- Megérkezel, és úgy érzed, te vagy a világ ura!

Kommentek

  • subtotal

    A 12 érzésből pedig 2 tuti kiesik a fejedből, mire elérsz a célodig :)

  • zoldfulu2000

    Évente 6-8-szor csinálunk egy 1500km-es utat két kis gyerekkel. Többnyire egyedül végigvezetve. És nem, nem ismerősek ezek a szituk. Na jó, a négyes kicsit. Normális autó kell normális szórakoztató-elektronika, és megfelelően szoktatott porontyok :). Meg egy közepesen autóőrült pár :)

  • Krisszi07

    Igen ám, de ha egyedül nyomod le az 1500-at? Úgy már annyira nem mókás…sorban ezek a tünetek jelentkeznek. :)

  • vargagixxxer

    Nálam ennek kb. a fele jelentkezik, pedig általában 3-4 hetente letolok egy nyugateu.-magyaro. oda-visszát. A legtöbb, amit egyedül levezettem, az egy Svéd-Magyar etap volt, laza 3000 km. Sokban függ ám attól is, hogy mikor, mennyire kipihenten, milyen időjárásban, nappal-vagy éjjel vezet az ember. Sokszor a legkisebb fáradtság nélkül megvan az út, máskor meg már az osztrákokig is alig bírom nyitva tartani a szemem. A legjobb recept: jól beebédelni, lefeküdni “delelni” – késő estig, aztán éjjel menni, akkor nincs forgalom, nyugi van. Persze unalmasabb, de inkább az unalom, mint a dugókba megőrülés. Esti órákban volt, hogy 9 óra alatt kölnben voltam, de volt olyan is, hogy du. 2-kor indultam frankfurtból és este 10-kor még az osztrák-német határon sem voltam… :S Erős 30-as átlag az autópályán.

  • zoldfulu2000

    Krisszi: volt hogy vizsonlyag gyakran egyedül nyomtam, akkor tudtam variálni az időzítéssel de a van pár dolog amin érdemes időben túllenni vagy borul az egész. Pl hétköznap Nyugat-Európának vágva hasznos túllenni Bécsen a reggeli csúcs előtt, de van még pár ilyen aranyszabályom.

    Mostanában már családdal megyek és nem mindegy hogy mennyit nyomorgunk a dugóban.

    Speciel én is máshogy viszonyulok a fáradság-, sáv- és holdtérfigyelő-rendszerekhez, talán ezért is…

  • Zside

    Én az 1900km+kis kerülő dél olaszországba vezető utamon gondoltam már mindenre… :D :D pedig dvd lejátszó is van a kocsiba,mondjuk az jól jött a két órás dugóba ülés közbe… Nápolyig pikk-pakk leértem de onnan csak egy sávos autpálya illetve akkor épült ezért valamikor a hegyekbe is tereltek és még minden észak olasz tartott délre nyaralni ezért a maradék kb 700km úgy nézett ki hogy 5-10perc haladás 2-3óra dugó… így ha jól emlékszem 30óra alatt tudtam le az utat…de egy percig nem bántam meg hogy kocsival mentem

  • Calogero

    Londonban elek mar 4 eve, kb evente ketszer vezetek haza. Az ut nagyjabol 2000km oda. :) A dugoban ragadas ismeros. :) Igy alakult az, hogy meg Nyiregyhazan leesett a hatso kipufogom, ugyhogy a Metro aruhazba beugorvan vettem egy keszlet csllag-villast, amit az utpadkara fel kerekkel fel allva sikeresen visszaraktam, majd jo nehany ora utan beszivtam a Brusszeli elkerulon a dugot, a varoson atvagva csak 2 orat buktam, viszont a kompot el kellett erni. Elkapott egy olyan vihar, hogy nem lehetett latni, 4*4-es SUV-ok 100-zal pirickeltek, es annyit lehetett csak latni, hogy egy jobbkormanyos 17 eves B Corsa 150-nel villogtat le mindenkit a belso savban. :D Imadom elmeselni ezt a sztorit. Persze eloben lehet jobban hangzik. Mindenesetre nagyon szeretek kocsival hazajarni. :)

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.