10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.09. 14.45

Mindegy, hogy családi kirándulás, munka, vagy kiruccanás a haverokkal, a sofőr szív a legjobban. Mutatjuk, min mész keresztül ilyenkor.

1.- A cél messze van, jó lenne időben odaérni, ezért korán kelsz, nagyon korán. Az álmából felébresztett ösztönlény ilyenkor szinte azonnal lánccal megy az ébresztőórára, telefonra vagy bármilyen csipogó marhaságra, amit előző este beállított.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 1
2.- Ha mást még nem is vesz be a gyomrod hajnalban, de a kötelező koffeinadag lecsúszik.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 2
3.- Az első néhány óra gyorsan eltelik…
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 3
4.- Aztán beleszaladsz egy araszoló kocsisorba, ami ráébreszt, hogy hiába keltél fel olyan korán, ez most elb@ssza az idődet. Ilyen esetben mindig kalkulálj előre, hiszen bármikor bedugulhat még az autópálya is, például baleset vagy útkarbantartás miatt.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 4
5.- Túl vagy a torlódáson, hasítasz tovább, amikor hirtelen rádöbbensz, hogy piszkosul unatkozol.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 5
6.- Elkezded nézegetni a többi autót, és mikor egy-egy különlegesebb példánnyal találkozol, percekig elvagy vele. Megpróbálsz a legértelmetlenebb rendszámokból is mozaikszavakat gyártani, és elképzeled, miről dumálhatnak az utasok.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 6
7.- Vészesen fáradsz, valami gyorsító kell, de gyorsan. A reggeli koffeinbombát már rég elégette a szervezet, pótolni kell. De vigyázz! Ha túl sok kávét vagy energiaitalt tolsz be rövid idő alatt, annak nem lesz jó vége.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 7
8.- Kezded unni a banánt, kiütközik rajtad a frusztráció. Na ilyenkor kell megállni 10-15 percre, és kiszállni az autóból.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 8
9.- De ahogy egyre közelebb a cél, ismét felpörögsz.
10 érzés, amit tuti átélsz, ha hosszú autózásra indulsz 9
10.- Megérkezel, és úgy érzed, te vagy a világ ura!

Kommentek

  • subtotal

    A 12 érzésből pedig 2 tuti kiesik a fejedből, mire elérsz a célodig :)

  • zoldfulu2000

    Évente 6-8-szor csinálunk egy 1500km-es utat két kis gyerekkel. Többnyire egyedül végigvezetve. És nem, nem ismerősek ezek a szituk. Na jó, a négyes kicsit. Normális autó kell normális szórakoztató-elektronika, és megfelelően szoktatott porontyok :). Meg egy közepesen autóőrült pár :)

  • Krisszi07

    Igen ám, de ha egyedül nyomod le az 1500-at? Úgy már annyira nem mókás…sorban ezek a tünetek jelentkeznek. :)

  • vargagixxxer

    Nálam ennek kb. a fele jelentkezik, pedig általában 3-4 hetente letolok egy nyugateu.-magyaro. oda-visszát. A legtöbb, amit egyedül levezettem, az egy Svéd-Magyar etap volt, laza 3000 km. Sokban függ ám attól is, hogy mikor, mennyire kipihenten, milyen időjárásban, nappal-vagy éjjel vezet az ember. Sokszor a legkisebb fáradtság nélkül megvan az út, máskor meg már az osztrákokig is alig bírom nyitva tartani a szemem. A legjobb recept: jól beebédelni, lefeküdni “delelni” – késő estig, aztán éjjel menni, akkor nincs forgalom, nyugi van. Persze unalmasabb, de inkább az unalom, mint a dugókba megőrülés. Esti órákban volt, hogy 9 óra alatt kölnben voltam, de volt olyan is, hogy du. 2-kor indultam frankfurtból és este 10-kor még az osztrák-német határon sem voltam… :S Erős 30-as átlag az autópályán.

  • zoldfulu2000

    Krisszi: volt hogy vizsonlyag gyakran egyedül nyomtam, akkor tudtam variálni az időzítéssel de a van pár dolog amin érdemes időben túllenni vagy borul az egész. Pl hétköznap Nyugat-Európának vágva hasznos túllenni Bécsen a reggeli csúcs előtt, de van még pár ilyen aranyszabályom.

    Mostanában már családdal megyek és nem mindegy hogy mennyit nyomorgunk a dugóban.

    Speciel én is máshogy viszonyulok a fáradság-, sáv- és holdtérfigyelő-rendszerekhez, talán ezért is…

  • Zside

    Én az 1900km+kis kerülő dél olaszországba vezető utamon gondoltam már mindenre… :D :D pedig dvd lejátszó is van a kocsiba,mondjuk az jól jött a két órás dugóba ülés közbe… Nápolyig pikk-pakk leértem de onnan csak egy sávos autpálya illetve akkor épült ezért valamikor a hegyekbe is tereltek és még minden észak olasz tartott délre nyaralni ezért a maradék kb 700km úgy nézett ki hogy 5-10perc haladás 2-3óra dugó… így ha jól emlékszem 30óra alatt tudtam le az utat…de egy percig nem bántam meg hogy kocsival mentem

  • Calogero

    Londonban elek mar 4 eve, kb evente ketszer vezetek haza. Az ut nagyjabol 2000km oda. :) A dugoban ragadas ismeros. :) Igy alakult az, hogy meg Nyiregyhazan leesett a hatso kipufogom, ugyhogy a Metro aruhazba beugorvan vettem egy keszlet csllag-villast, amit az utpadkara fel kerekkel fel allva sikeresen visszaraktam, majd jo nehany ora utan beszivtam a Brusszeli elkerulon a dugot, a varoson atvagva csak 2 orat buktam, viszont a kompot el kellett erni. Elkapott egy olyan vihar, hogy nem lehetett latni, 4*4-es SUV-ok 100-zal pirickeltek, es annyit lehetett csak latni, hogy egy jobbkormanyos 17 eves B Corsa 150-nel villogtat le mindenkit a belso savban. :D Imadom elmeselni ezt a sztorit. Persze eloben lehet jobban hangzik. Mindenesetre nagyon szeretek kocsival hazajarni. :)

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.