A világ legpusztítóbb fegyvere a könyv – négy keréken

Mozgókönyvtár Ford Falconból

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.07. 08.00

Egy argentin művész, Raul Lemesoff saját építésű tankkal járja az ország nagyvárosait, mégsem került még összetűzésbe a rendőrséggel.

Arma De Instruccion Masiva, azaz nem tömegpusztító, hanem tömegoktató fegyver – az elnevezés bolondos, de ha az alábbi filmecskéből megismerjük Rault, kiderül, hogy még ez projektjének a leginkább földhöz ragadt vonása.

A Tömegoktató Fegyver első verziója vonalaiban még jobban emlékeztetett az eredeti autóra

A Buenos Airesben élő művész szerint az emberek, elsősorban a fiatalok nem olvasnak eleget, ezért különleges ötlete támadt: fogott egy 1979-es Ford Falcont, darabjaira szedte, majd a használható alkatrészekből összeeszkábált magának egy harckocsi-féleséget, forgó lövegtoronnyal, meg minden. 
A járműválasztás nem véletlen: az autót eredetileg, még a diktatúra idején a hadsereg használta, ami még szimbolikusabbá teszi a pacifista Raul küldetését.
Páncél nincs a tankon, az új korában 166 lóerős, 3,6 literes sorhatos benzinmotor nem is biztos, hogy örülne neki; a karosszériát ködfejlesztők, repeszkazetták vagy kötényezések helyett polcok borítják, roskadásig megpakolva könyvekkel – átlagosan úgy 900 darabbal.

Ford Falcon Sprint (1978) - A modell sportosabb változatát 166 lóerős, hathengeres motor hajtotta. A nyolcvanas évektől 70 lóerős dízelmotorral is forgalmazták a Falcont.

Ford Falcon Sprint (1978) – A modell sportosabb változatát 166 lóerős, hathengeres motor hajtotta. A nyolcvanas évektől 70 lóerős dízelmotorral is forgalmazták a Falcont.


Ezzel a gumikerekes csatagéppel járja Argentína nagyvárosait, és úton-útfélen osztogatja az irodalmat az embereknek. Mindent ingyen ad, egy feltétellel: a megajándékozottaknak meg kell ígérniük, hogy elolvassák a könyvet.
Raul évek óta építi és fejleszti könyvtártankját, amelynek muníció-utánpótlását adományokból biztosítja. A furcsa jószággal már a környező országokban is járt, sőt, felmerült benne a gondolat, hogy világszerte több hasonló járgányt is építene.

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.