8 hátsókerekes sportautó, ami lassabb, mint az új Civic Type R

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.06. 09.15

Úgy érzem, amíg az új NSX-et rá nem engedik a pályára, addig a Honda aktuális kínálatának leggyorsabbja az Civic Type R marad. Lehet, hogy utána is?

Nem aprózza el a Honda, lazán utcai versenyautónak hívja az új Civic Type R-t, amit már “titokban”, szigorúan lemaszkolva körbezavartak a Nürburgring aszfaltcsíkján, és az eredménytől sokak szája tátva maradt, a miénk is.
A 7 perc 50 másodperces időt egy előszériás autóval futották 2014 májusában, és érthető módon az eredményt nem verték nagy dobra – egészen biztos, hogy látjuk még az új Type R-t munka közben a Zöld Pokolban -, a videót is csak a Genfi Autószalonnal egy időben hozták nyilvánosságra, március 3-án.
2015 Honda Civic Type R  
Teljesítménye 310 lóerő, maximális nyomatéka 400 Nm, így ez a valaha épült legerősebb Type R-motor. Mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, végsebessége 270 km/óra.
És íme néhány hátul kaparó sportautó (hiszen egy valamire való sportverda hátul hajt, tartja a mondás…), amik ha csak másodpercekkel is, de lassabban teljesítettek a legendás versenypályán, mint a Honda legfiatalabb, elsőkerék-hajtású izomautója. 

1.- 2003 BMW M3 CSL

1. 2003 BMW M3 CSL - 7m 50s

2.- 2009 Mercedes SL 65 AMG Black Series 

2.- 2009 Merc SL 65 AMG Black Series - 7m 51s

3.- 2011 Jaguar XKR-S

3. 2011 Jaguar XKR-S - 7m 51s

4.- 2004 Ford GT

4. 2004 Ford GT - 7m 52s

5.- 2004 Mercedes CLK DTM

5. 2004 Mercedes CLK DTM - 7m 54s

6.- 2007 Porsche 997 Turbo

7 perc 54 másodperc

7.- 2005 Ferrari F430

7. 2005 Ferrari F430 - 7m 55s

8.- 2012 BMW M5 

8. 2012 BMW M5 - 7m 55s

De néhány összkerekes szupersportautót is maga mögé utasított az új Type R, mint például a Gallardót vagy az Audi R8-at.

2003 Lamborghini Gallardo - 7m 52s

2008 Audi R8 – 8 perc 01,90 másodperc
Az pedig egy másik kérdés, hogy az NSX mikor taszítja le a gyári trónról. Valószínűleg első pályára lépése alkalmával…

Kommentek

  • Fogash73

    ezek közül BÁRMELYIKET választanám a CTR helyett…

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.