Így válik tengeralattjáróvá a luxusautó

Viccesek voltak a programozók

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.28. 08.00

Egy amerikai Tesla-tulajdonos jópofa tréfára bukkant autója menürendszerében. Nem ez az első alkalom, hogy a gyár megtréfálja kíváncsi ügyfeleit.

Nem tudni, hogy Josh Heffner (nem tévesztendő össze a Playboy-milliárdos Hugh Hefnerrel) csak unalmában nyomogatta autója érintőképernyőjét, vagy tudatosan keresett valamit, mindenesetre amit talált, ismét meggyőzhette a rajongókat arról, hogy nincs vagányabb autó a Tesla Model S-nél.
Az alábbi videó mindent elmagyaráz: a Tesla-logót nyomva tartva kijön a szervizmenü beléptetési ablaka. Ha ide beírjuk a 007 kódot (ld. James Bond), az autó átvált tengeralatti üzemmódra. 
A képernyőn a Model S grafikája helyett megjelenik a “Kém, aki szeretett engem” című filmből ismert, legendás kétéltű Lotus Esprit grafikája, a futómű magasságállítása menüpontban pedig tengerileuge-ben adhatjuk meg a merülés mélységét (egy tengerileuge egyenlő három tengeri mérfölddel, azaz 5556 méterrel).
A poén különösen akkor ül, ha tudjuk: a Tesla tulajdonosa, Elon Musk tavalyelőtt megvásárolta a tengeralattjáró Lotust. Ez önmagában nem nagy dolog, hiszen a forgatáshoz annak idején több példányt is átalakítottak, amiket utána el is adtak, ám Mr. Musk azt az egyetlen példányt kaparintotta meg, amellyel a filmben látható víz alatti manővereket végrehajtották. 
Apró csalódást okozott számára, hogy a kocsi átalakulni nem, csupán úszni tud, így elhatározta, hogy teljessé teszi az átépítést, és valódi kétéltűt farag a sportkocsiból. Sajnos nem tudjuk, hogy most hol tart a projekt, de Musknak nem szokása csak úgy feladni a dolgokat.
Egyébként nem ez volt az első húsvéti tojás (a videojáték-kultúrában így nevezik a szoftver mélyébe rejtett kincseket), amivel a Tesla megörvendeztette ügyfeleit: az alábbi videón a gyár alkalmazottairól készült csoportkép jelenik meg a hatalmas érintőképernyőn.
A Tesla Model S a Tesla Motors második és legnépszerűbb modellje. A kétféle teljesítményszinten, három kivitelben kínált szedánt eleve villanyautónak fejlesztették, az akkumulátorok a padlólemez részét alkotják, így teljesen sík padló, rengeteg férőhely, bolondbiztos menetstabilitás (a mély súlypont miatt), valamint tekintélyes hatótávolság jellemzi az autót, amit természetesen a vezess.hu is vezetett már.
A Tesla egyébként nem csak autót, hanem hozzá való gyorstöltő-hálózatot is fejleszt; ezzel Amerikát már többé-kevésbé lefedték, de Európában és Kínában is szeretne terjeszkedni a cég.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.