Egy magyar megélhetési kivándorló utolsó hagyatéka

A kőkemény magyar valóság, egyetlen hirdetésben

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.02.20. 11.45

Nem elég, hogy beleugrottak egy műszakilag a szakadék szélén táncoló használt autóba, de hitelre vették, aztán jött a külföldi munka.

Karácsony már rég elmúlt, de a 2004-es Citroën Xsara még mindig a használtautón figyel, az ár mondhatni fix, nem alku tárgya, itt kőkemény magyar kreditekre van szükség, vagy aranyra, semmiképp nem lehúzós nepperekre.
Állítólag nincs megélhetési kivándorlás hazánkban, de egyes források szerint magyarok százezrei dolgoznak külföldön, tavaly év végén még rekordot is döntött ez a szám. De ezt csak zárójelben, nézzük a dolgot autós szemmel.
Nemrég futottunk bele a következő hirdetésbe, ami ékes példája a magyar valóságnak: hitelre vásárolt autó, aztán robbant a svájci frank, a család külföldön talált munkát, kiköltöztek, az autó pedig itt maradt, és már jó ideje eladó. A helyzetet csak rontja, hogy a francia vas a szakadék szélén táncolt műszakilag már akkor is, mikor megvették.
“KARACSONYI AKCIO! Az autó megkímélt, átlagnál jobb állapotban van. Sajnos az utóbbi egy évben csak állt. Jelenleg 3 havonta indítjuk, mert hol én hol a párom tud hazajönni érte. Folyamatosan cserelve az alkatrészek, számlával igazolhatók benn a kocsiba, 3 éve új kuplung szett, jól megszívtuk, azzal kezdtük a hitelt. 2 hónapja új akkumulátor, 2 év garancia, új első tárcsák BREMBO és fékbetétek készlettel együtt. 
Mivel áll sajnos valami barom a jobbos tükröt letörte így kapott egy újat jobb oldalra. Belül nagyon szép nincs lelakva, kiülve, kiszakadva, kiégetve semmi hiba a kárpiton, szép állapotú az autó. Nagyon keveset eszik. A km óra nincs visszatekerve, mert 3 évig hitelt fizettünk rá tehát csórók vagyunk és ilyenre pláne nincs pénzünk, tényleg 176 ezer km van benne. 
Vonóhorgos. Gumik cseréje ajánlott, de műszakiig kibírja. Valamint rengeteg sok minden ki lett rajta cserélve, mert az idén lett rá pénz és idő, de most már lett munkánk külföldön így nem tudjuk Angliába kivinni. Nincs értelme. Ezért eladó. Ja most jut eszembe tavaly kapott új első telókat kompletten és izzítógyertyát. Minimális esztétikai hibák vannak pl. első lökhárító csavarjai engednek, hátsóé is. Hátsóét már egyszer megcsináltattam azt mondták ilyenek a bolhák vagy mik. Hátsó híd cseréje is lassan ajánlott kezd terpeszteni, de nem recseg nem nyikorog semmi baja, csak kissé lejjebb van. 60 ezerért cserélik, erre már se időm, se pénzem. 

Mivel utcán áll, valami barom mindig beletolat, ezek a minimális hibák láthatóak a lökhárítón. Eredeti fényezése van. Részletbe nem tudom odaadni mar 1x megjártam és csak átíratással. ARANYAT BESZÁMOLOK, VAGY KP. KÉREM KERESKEDŐK VISZONT NE HÍVJANAK, NEM ADOM EL 300 EZERÉRT, SE 400-ért.”
Hogy megér-e ennyit az autó? Számít ez most? Nem hinném, és ha milliárdok lennének a párnámba varra, még többet is fizetnék érte, ha ezzel segíthetnék. Remélem érezni az áthallást…

Kommentek

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.