Egy magyar megélhetési kivándorló utolsó hagyatéka

A kőkemény magyar valóság, egyetlen hirdetésben

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.02.20. 11.45

Nem elég, hogy beleugrottak egy műszakilag a szakadék szélén táncoló használt autóba, de hitelre vették, aztán jött a külföldi munka.

Karácsony már rég elmúlt, de a 2004-es Citroën Xsara még mindig a használtautón figyel, az ár mondhatni fix, nem alku tárgya, itt kőkemény magyar kreditekre van szükség, vagy aranyra, semmiképp nem lehúzós nepperekre.
Állítólag nincs megélhetési kivándorlás hazánkban, de egyes források szerint magyarok százezrei dolgoznak külföldön, tavaly év végén még rekordot is döntött ez a szám. De ezt csak zárójelben, nézzük a dolgot autós szemmel.
Nemrég futottunk bele a következő hirdetésbe, ami ékes példája a magyar valóságnak: hitelre vásárolt autó, aztán robbant a svájci frank, a család külföldön talált munkát, kiköltöztek, az autó pedig itt maradt, és már jó ideje eladó. A helyzetet csak rontja, hogy a francia vas a szakadék szélén táncolt műszakilag már akkor is, mikor megvették.
“KARACSONYI AKCIO! Az autó megkímélt, átlagnál jobb állapotban van. Sajnos az utóbbi egy évben csak állt. Jelenleg 3 havonta indítjuk, mert hol én hol a párom tud hazajönni érte. Folyamatosan cserelve az alkatrészek, számlával igazolhatók benn a kocsiba, 3 éve új kuplung szett, jól megszívtuk, azzal kezdtük a hitelt. 2 hónapja új akkumulátor, 2 év garancia, új első tárcsák BREMBO és fékbetétek készlettel együtt. 
Mivel áll sajnos valami barom a jobbos tükröt letörte így kapott egy újat jobb oldalra. Belül nagyon szép nincs lelakva, kiülve, kiszakadva, kiégetve semmi hiba a kárpiton, szép állapotú az autó. Nagyon keveset eszik. A km óra nincs visszatekerve, mert 3 évig hitelt fizettünk rá tehát csórók vagyunk és ilyenre pláne nincs pénzünk, tényleg 176 ezer km van benne. 
Vonóhorgos. Gumik cseréje ajánlott, de műszakiig kibírja. Valamint rengeteg sok minden ki lett rajta cserélve, mert az idén lett rá pénz és idő, de most már lett munkánk külföldön így nem tudjuk Angliába kivinni. Nincs értelme. Ezért eladó. Ja most jut eszembe tavaly kapott új első telókat kompletten és izzítógyertyát. Minimális esztétikai hibák vannak pl. első lökhárító csavarjai engednek, hátsóé is. Hátsóét már egyszer megcsináltattam azt mondták ilyenek a bolhák vagy mik. Hátsó híd cseréje is lassan ajánlott kezd terpeszteni, de nem recseg nem nyikorog semmi baja, csak kissé lejjebb van. 60 ezerért cserélik, erre már se időm, se pénzem. 

Mivel utcán áll, valami barom mindig beletolat, ezek a minimális hibák láthatóak a lökhárítón. Eredeti fényezése van. Részletbe nem tudom odaadni mar 1x megjártam és csak átíratással. ARANYAT BESZÁMOLOK, VAGY KP. KÉREM KERESKEDŐK VISZONT NE HÍVJANAK, NEM ADOM EL 300 EZERÉRT, SE 400-ért.”
Hogy megér-e ennyit az autó? Számít ez most? Nem hinném, és ha milliárdok lennének a párnámba varra, még többet is fizetnék érte, ha ezzel segíthetnék. Remélem érezni az áthallást…

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.