Tragikus balesetek sora mutatja, hogy autópályán állni, lépésben haladni halálos veszély. Ezek a srácokat centikkel kerültek el egy pusztító erejű ütközést, hihetetlen szerencsés megúszásuk komoly tanulsággal szolgál. 

A helyszín biztosítása nélkül, ilyen esetben csak idő kérdése az ütközés. Műszaki hibát észlelve ezért a legrosszabb döntés megvárni, míg teljesen lelassul az autó, és őrült ötletként megpróbálni letolni az útról. Bár a leállósáv sem életbiztosítás, elsőként ezt a területet kell megcélozni, húzódjunk minél inkább jobbra, tegyük ki az elakadásjelző háromszöget 150-200 méterre. 
Használjuk a láthatósági mellényt és az autó vészvillogóját. Vigyázzunk, hogy sem az autó, sem mi magunk ne lógjunk be a forgalomba, ahol elsodorhatnak. Az utasok mindenképpen a szalagkorláton kívül tartózkodjanak, még akkor is, ha csak pár percnyi leállásról van szó.

Mit mond a KRESZ a baleseti segítségnyújtással kapcsolatban a láthatóságról? 

Az elromlott járművet (…) éjszaka és korlátozott látási viszonyok között – az álló járművek kivilágítására vonatkozó szabályok szerint – ki kell világítani. 

Ha a vezető ezeknek a rendelkezéseknek eleget tenni nem tud (a jármű mozgásképtelen, világító berendezése romlott el stb.), mindent el kell követnie a közlekedés biztonságának megóvása érdekében. 

Lakott területen kívül az úttesten vagy a leállósávon levő elromlott gépjárművet (…) elakadást jelző háromszöggel meg kell jelölni. Az elakadást jelző háromszöget a jármű mögött úgy kell elhelyezni, hogy az elromlott járművet a többi jármű vezetője kellő távolságból észlelhesse. (…) 

Az úttesten levő elromlott járművet az elakadást jelző háromszögön kívül meg szabad jelölni mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének egyidejű működtetésével vagy villogó narancssárga fényjelzést adó elakadást jelző lámpával. A lakott területen kívüli út úttestjén, leállósávján, útpadkáján tartózkodó gyalogosnak/személynek (…) éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.