1,1 milliót spórolt az autós, aki inkább otthon szerelt

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.02.14. 16.55

Tanulságos történet egy Toyota Camry hibrid tulajdonosáról, akire több mint 1 milliós szervizszámla várt, de ő inkább otthon szerelt, és megúszta kétezerből.

Figyelem! Senkinek sem ajánljuk a képeken ábrázolt módszer követését, otthoni kipróbálását. A magasfeszültségű akkumulátorok babrálása életveszélyes, ha nem vagyunk tisztában a kockázattal, és nem tudunk gondoskodni a megfelelő érintésvédelemről. A képek feltöltője képzett villanyszerelő. 

Egyesült Államokban élő főszereplőnk vásárolt egy használt Toyota Camry-t hibrid hajtáslánccal, természetesen garancia nélkül. Két hétig használta boldogan az autót, amikor karácsonyfára váltott a műszerfal, és megjelent a “Check Hybrid System” figyelmeztetés. Csak a benzines motor vitte az autót, a hibridrendszer nem üzemelt, nem is töltött.
Ezt illik komolyan venni, ezért egy Toyota szakszerviz felé vette az irányt, ahol négy órás szerelés után szörnyű híreket közöltek. Az akksinak lőttek, a csere 4400 dollárba kerül majd, ami több mint a fele az autó vételárának. Brutális hideg zuhany, alig fél hónapos használat után. 
Innen indul a történet lényege, mivel villanyszerelőnk inkább úgy döntött, saját szemmel is vet egy pillantást a Camry akkumulátorára. 
Ahogy az ilyenkor lenni szokott, elővette a feszültségmérőt, és mért serényen, minden csatlakozást, minden cellát külön-külön ellenőrzött. A végén kiderült, hogy az akkumulátor cellái egyenként tökéletesen működnek, a problémát a rézből készült összekötők adták. 
Eloxidálódtak, amit egy gyors, otthon tárolt tisztítószerekkel végzett takarítással orvosolni lehetett. Miután mind a 34 visszakerült a helyére, az akkupakkal egyetemben, jöhetett az első indítás. 
Siker! A hibaüzenetek eltűntek, 4400 dollár (kb 1,1 millió forint) helyett pár óra munkával, és 7 dolláros befektetéssel. 
 A történet tanulsága, hogy a gyártók nem egy esetben pazarló, és oktalanul drága szerviz megoldásokat alkalmaznak, az alkatrészek felépítése, konstrukciója néha mintha célzottan szűkítené le az autószerelő lehetőségeit a cserére. Bár a nagyfeszültségű hibridakkumulátor cellái egyenként cserélhetőek, ezt a kinti márkaszerviz nem ajánlotta fel a tulajnak, mert a gyártói utasítás miatt nem végezhet javítást az akkucsomagon.

Magyarországon szerencsére más a helyzet. Például a monori márkaszervizben ki is állítottak egy Prius-telepet, amelyen kifejezetten látható az akkucsomag moduláris felépítése, ami biztosítja a cellák egyenkénti cseréjét. Itt azonban nem az akkucellákkal volt a gond, hanem a vezetők oxidációjával.

forrás: imgur.com

Kommentek

  • Vorserie

    És még hány ilyen történet születhetne ha azok az okosok akik márkaszervízbe hordják az autóikat vetnének egy pillantást a problémás részre vagy megpróbálnának 120ezredik kilométer környékén már maguk kicserélni egy ablaktörlő lapátot vagy egy légszűrök.

    ?k ezt nevezik sufni szerelésnek aminek szerintük csak Mo.-n van keletje,pedig láss csodát máshol is tudják,hogy akik az autót tervezték és karbantartják azok is csak emberek.

    Ez szép volt!

  • Barca

    A gyártók nem “nem egy esetben”, hanem állandóan olyan megoldásokat alkalmaznak, amivel nem a problémát, hanem a problémás elem és komponens cseréit végzik, Persze ezt lehet a javítás garanciás mivoltára és egyéb minőségbiztosítási, valamint biztonság okára fogni, de mind tudjuk mi az a márkaszerviz…

    Garancia után semmi értelme odavinni, ja de a rozsda garira, bár az is érdekes egy dolog, de most hagyjuk. Amit lehet végezzenek otthon az emberek, fékbetét, olaj csere stb. Ezek pár szerszámmal megoldhatók, az autó élete során pedig 100e-be mérhető módon lehet velük spórolni.
    Nálam a márkaszerviz addig tartott gari után (még fiatal fejjel, után kezdtem szerelgetni és érdeklődni a szerelgetés iránt) amikor kértem cseréljék ki a fényszorókat, mert az egyik kiégett. Ez még 2008 táján lehetett, 16800Ft-os tétel volt a számlán :D… Természetesen 500Ft Tunsgram égőt tettek bele, legközelebb én cseréltem, otthon egy csavarhúzó társaságában, 10 percig tartott, a csavarhúzó adott volt, minőségi égőt raktam bele és spóroltam 15.000-et :)

  • Iceman.

    Aranyos sztori, bár egyértelműen szélsőség. Egy irodista soha nem fog még fékbetétet sem cserélni szerencsére, az úriember meg nem csak kreatív volt, hanem a képzettsége is megfelelő volt.

    Mit várunk a márkaszervíztől? Van a gyári utasítás sor, logikusan nincs benne az akku ripityára szedése és takarítás. Lehetőségük sincs erre, legalábbis egy márkaszervíznek nincs.

    Nekem hasonló sztorim volt a hátsó lámpámmal. A lámpatest rugós réz elektróda által kap áramot. Bevittem a szervizbe, mert a ledes rész nem égett – azt ugyan ki nem cseréled otthon -,kivették és mondták, hogy kuka, mert nem megbontható 154k HuF. Még ott kértem egy darab csiszoló vásznat és 30mp munka után a visszarakott lámpa tökéletes volt.

  • olomana

    Az én új autóm műszerfal plexije tiszta karcos volt. Mondanom sem kell, nem lehetett a 20 Ft-os plexit cserélni, hanem az egész műszeregységet. Szerencsére gariban ment, de azért ez is idiótaság.

  • maliganhuligan

    Ilyenkor szoktam megkérdezni, mi a búbánatnak van a Greenpeace? Látványbaromságokat csinálni, ja, értelmesen környezetet védeni meg nem.

  • Vorserie

    Itt nagy általánosságban azokkal van a baj akik a gari idő lejárta után egy olaj+összes szűrő cserére elviszik a kocsit márkaszervizbe és ezért kicsengetnek akár 120 rugót szó nélkül “mer hát azt a márkaszerviz csinálta csak jó lehet” eközben át..sszák őkőket,ők meg saját magukat.
    Nem beszélve,hogy erre nem sajnálják a pénzt de Pick szalámira a gyereknek vagy karácsonykor egy kis adományra biztosan.

  • The Good Boy

    a márkaszervizes javitásos sztorikról mindig a kollégám jut eszembe, aki a mai napig márkaszervizbe hordja mindenért a most már 8 éves dizel corolláját.

    Büszkén mesélte, hogy milyen rendesek voltak, amikor 40.000 km-nél az éves szervizen kicserélték a váltóolaját (sok pénzért) a kézi váltós autójában… (én meg gratuláltam neki az év balekja cím megszerzése miatt), meg négy éves korában kifizetett 63.000.- Ft-ot műszaki vizsgára a 30.000. km-t sem futott teljesen újszerű állapotú autójára.
    A napokban mondta éppen, hogy ismét viszi olajcserére a márkaszervizbe, hiába próbáltam meggyőzni, ő hajthatatlan, mivel bennük megbízik…

  • HERCULES

    Én nem rég kényszerültem a 6 éves Chrysler 300 C-s autómban a két első, tompított lámpa izzóját cserélni..! Mivel Németországban élek, így ott vásároltam meg a szükséges izzókat! nem akármilyen izzóról beszélünk (az anyjába szakadt volna a feje, aki kitalálta), hanem DS-1-es Xenon-ról..! Írd és mond, 180

  • HERCULES

    Az adminnak!
    Mi a faszomért nem jelenik meg a teljes írásom? Miért csak a felét lehet olvasni??
    Elmentek a picsába!

  • a.szorenyi

    Sajnálom, hogy ennyire rosszul jártatok a márkaszervizekkel. Nekem jó tapasztalatom van velük, a család autóit oda hordjuk (nemcsak a cégest, saját zsebre is). Nem akarok cégeket írni, pesti és Veszprém megyei márkaszervizekről van szó, mert az esik közel. Négy Passat, egy B Zafira ill. a II-es Focus meg a Mondeo Mk3 miatt a Fordról van tapasztalatom. Nem újságíróként állítok be, édesapámról végképp nem tudnák, hogy “veszélyes” ügyfél. Az öregebb autókra kitalált kedvezményes szervizcsomagok pl. az Opelnél nagyon jók és jutányosak. A vezérműszettcsere az 1,8-as Zafirán talán 10 000 forinttal volt több, mint egy barátom testvérénél a házi műhelyben csináltatva. Ott is beraknak utángyártott alkatrészt, ha a gyári kedvezményekkel együtt is drága. Ennyit megér a márkaszervizes szervizkönyv, ha egyszer el akarjuk adni a kocsikat. Érdemes újra elnézni, sok lehúzó banda bezárt, mert már nem lehet csak úgy ráírni mindenfélét a munkalapra aztán csörög a kassza. A Ti hozzáértésetekkel a lehúzásnak szerintem nem nagy a veszélye.

  • Vorserie

    Szörényi úr!

    Legalább már tudom mitől vagy ennyire VW fan….:)

    Esetemben beszéljenek a számok:

    Renault Laguna 1.9dci 2003 vezérlés csere Renault márkaszerviz 125ezer gyári alkatrészekkel (Valeo) 55ezer ismerős autószerelőnél (SKF) utángyártott alkatrészekkel.

    Range Rover 3.6TDV8 2006

    Olajcsere difikben is + összes szűrő.

    BMW-Land Rover márkaszervizben 155ezer
    Landycarnál 80ezer.

    Nem tudom érdemes e vitatkozni?!

    Az ismerős szerelőhöz vagy a Landycarhoz ugynúgy visszamehetek reklamálni ha valami nem jó ráadásul ha átvernek bármivel akkor csak egyszer teszik és legközelebb nem oda viszem.

    Nem úgy a márkaszerviz kötelezőknél…

  • Szöcske

    Első szerviznél a márkaszerviz megszívatott rendesen-idővel is,szükségtelen munka elvégzésével is /nem létező alkatrész csere/ráadásul a főnököm lehordott:ő a tótokhoz hordja a rönyóját,mért nem szóltam előbb,elmentem volna vele szétnézni.Aztán,ha kedvem van,vihetem a gépet is.Hát,a miskóci szerviz közelébe se megyek.

  • Iceman.

    a.szorenyi: Miért van, hogy a hozzászólások nagy részében a hosszú öööö és üüüü betűk kérdőjelként jelennek meg míg máshol meg nem?

  • rusty

    Igen ez így megy Australiaban is és ha netalán tan a Párizs tulajdonosa egy nő lett volna vagy egy nem hozzáértő férfi akkor simán tejelt volna! Borzasztó rablás megy az auto szerelő iparban! Remelem a cikk hőse visszament a szervizbe es megmondta a magáé ! Szerintem a szervizben csak csak hiba keresővel akartak megtudni hogy mi a baj, es az nem mutatja ki hogy réz alátét!

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga lett a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.