Figyelem! Senkinek sem ajánljuk a képeken ábrázolt módszer követését, otthoni kipróbálását. A magasfeszültségű akkumulátorok babrálása életveszélyes, ha nem vagyunk tisztában a kockázattal, és nem tudunk gondoskodni a megfelelő érintésvédelemről. A képek feltöltője képzett villanyszerelő. 

Egyesült Államokban élő főszereplőnk vásárolt egy használt Toyota Camry-t hibrid hajtáslánccal, természetesen garancia nélkül. Két hétig használta boldogan az autót, amikor karácsonyfára váltott a műszerfal, és megjelent a “Check Hybrid System” figyelmeztetés. Csak a benzines motor vitte az autót, a hibridrendszer nem üzemelt, nem is töltött.
Ezt illik komolyan venni, ezért egy Toyota szakszerviz felé vette az irányt, ahol négy órás szerelés után szörnyű híreket közöltek. Az akksinak lőttek, a csere 4400 dollárba kerül majd, ami több mint a fele az autó vételárának. Brutális hideg zuhany, alig fél hónapos használat után. 
Innen indul a történet lényege, mivel villanyszerelőnk inkább úgy döntött, saját szemmel is vet egy pillantást a Camry akkumulátorára. 
Ahogy az ilyenkor lenni szokott, elővette a feszültségmérőt, és mért serényen, minden csatlakozást, minden cellát külön-külön ellenőrzött. A végén kiderült, hogy az akkumulátor cellái egyenként tökéletesen működnek, a problémát a rézből készült összekötők adták. 
Eloxidálódtak, amit egy gyors, otthon tárolt tisztítószerekkel végzett takarítással orvosolni lehetett. Miután mind a 34 visszakerült a helyére, az akkupakkal egyetemben, jöhetett az első indítás. 
Siker! A hibaüzenetek eltűntek, 4400 dollár (kb 1,1 millió forint) helyett pár óra munkával, és 7 dolláros befektetéssel. 
 A történet tanulsága, hogy a gyártók nem egy esetben pazarló, és oktalanul drága szerviz megoldásokat alkalmaznak, az alkatrészek felépítése, konstrukciója néha mintha célzottan szűkítené le az autószerelő lehetőségeit a cserére. Bár a nagyfeszültségű hibridakkumulátor cellái egyenként cserélhetőek, ezt a kinti márkaszerviz nem ajánlotta fel a tulajnak, mert a gyártói utasítás miatt nem végezhet javítást az akkucsomagon.

Magyarországon szerencsére más a helyzet. Például a monori márkaszervizben ki is állítottak egy Prius-telepet, amelyen kifejezetten látható az akkucsomag moduláris felépítése, ami biztosítja a cellák egyenkénti cseréjét. Itt azonban nem az akkucellákkal volt a gond, hanem a vezetők oxidációjával.

forrás: imgur.com