Ilyen szexi Lada Nivát még nem láttál!

Cardi Next

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.12. 14.45

Sok minden eszébe jut az embernek a képek láttán, csak az nem, hogy a szeretni való, vicces karosszériában a Niva robusztus technikája dolgozik.


Látványos, kéttónusú fényezés, kétszemélyes utastér, 235/75 R15 méretű, ballonos homokgumik – íme a hamisítatlan mókajárgány, ahogy azt tizenöt-húsz éve az emberiség boldogabb fele elképzelte. A képeket látva hallani véled, ahogy mélyen bugyborékolva hörög az orrában a lassan forgó amcsi V8-as blokk, esetleg egy japán dízel veselkedik neki az akadályoknak…
Nos, erről szó sincs: ezt az autót ugyanis Oroszországban tervezték és gyártották még 1996-ban, ennek megfelelően a négy kerekét egy 1,7 literes, soros négyhengeres benzinmotor hajtja – bizony, a Cardi Next valójában egy totálisan átműtött Lada Niva.
Az alkotást az Oroszországban jó nevűnek számító Carli karosszériaműhely követte el. Persze a hajtásláncon kívül nem sok minden maradt a derék Nivából: acélcső térvázát kívül és belül egyaránt üvegszálas műanyag panelek borítják, ennek ellenére az AvtoVazzal kötött megállapodás értelmében az autó megőrizhette a donor Niva alvázszámát, ami a problémamentes forgalomba állítás garanciája volt. A szélvédő egyébként a Tavriától származik.
A Next kísértetiesen emlékeztet a Suzuki X-90-re, és mivel az egy évvel korábban látott napvilágot, mint az orosz csoda, akár ihletadónak is tekinthetjük, de még valószínűbb, hogy már formálódott a gondolat az alkotók fejében, amikor a végül csúfos véget ért Suzuki megadta nekik a végső lökést. Így született meg a nulla gyakorlati értékű, ám annál látványosabb autó (egyébként a látszat ellenére van csomagtartója; épp csak az utastér felől kell megközelíteni – ugyanitt tárolhatjuk a műanyag tetőpanelt).
Az 1100 kilós terepsportjáték utastere látványos és eredeti, itt csak a jellegzetes váltócsokorról jön rá az ember, hogy Niváról van szó.
A 15 ezer dollárosra becsült Cardi Next végül nem váltotta meg a világot, néhány darabnál többet nem gyártottak belőle, a projekt 1998-at sem érte meg…

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.