Brutális nagyvadak az új James Bond-filmben

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.02.10. 11.15

Nem bánnám, ha ez a néhány autó az én garázsomból kandikálna kifelé, de sajnos nem vagyok titkos ügynök.

A 007-es ügynököt legközelebb év végén veti be újra a brit titkosszolgálat, immár 24. alkalommal, de a nagy várakozásban már jó néhány morzsát elszórtak a filmmel kapcsolatban. Ilyen például, hogy James Bond autója egy vadonatúj Aston Martin lesz.
A DB10-ről egyelőre semmi információnk nincs, a puszta létezésétől eltekintve, de amiről van, az a Jaguar-Land Rovar alakulat, amiből az alábbi modellek fognak visszaköszönni a filmvásznon:

Jaguar C-X75

A hibrid szupersportkocsi-tanulmányát 2010-ben mutatta be a brit gyártó, ami méltó ellenfele lehetett volna a Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder, McLaren P1 triumvirátusnak, de végül anyagi okok miatt nem érte meg a sorozatgyártást. Állítólag az 1,6 literes, négyhengeres benzinmotorból és két elektromotorból álló hibrid hajtáslánc helyett azonban az F-Type-ból jól ismert ötezres, kompresszoros V8-as motort hallhatjuk majd felbőgni a mozikban. 
A C-X75 az aktuális főgonosz verdája lesz – mindössze öt prototípus készült belőle.

Range Rover Sport SVR

A hangzást és a gázáramlásokat szabályozó, aktív kipufogó-csappantyú, 5 másodpercen belüli gyorsulás 100-ra, 260 km/óra végsebesség – ezek nem egy sportkupé, esetleg egy forró ferdehátú adatai, hanem egy több mint kéttonnás, hétszemélyes luxusterepjáróé. 
A kompresszoros, ötliteres V8-as 550 lóerősre izmosított, 680 Nm-es kivitelében került a gépházba; az állandó összkerékhajtást és a nyolcfokozatú ZF automata sebességváltót áthangolták, a tapadásról és úttartásról a márkánál korábban nem alkalmazott, 22 colos kerekek és az arra szerelt, 295/40 R22 méretű Continental SportContact 5 sportabroncsok gondoskodnak. Az autó egyébként a gyár állítása szerint semmit sem veszített terepképességeiből, bár ehhez más kerék/abroncs párosítást (21 colos felnit négyévszakos, 275/45 R21 gumikkal) kell felszerelni.

Land Rover Defender

Az óriási, 37 colos kerekeken gördülő változat egy Ausztriában játszódó jelenetben kapott szerepet. Mind a három autót a Jaguar-Land Rover speciális alakulata, a Special Operations készítette el, de a C-X75 legyártásában a Williams F1-es istálló mérnökei is közreműködtek.
2014 decemberében egyébként a forgatásról elloptak öt darab Range Rover Sportot és még négy másik modellt, összesen 800 ezer euró (246 millió forint) értékben. Ez valamelyest megdobta a gyártási költségeket, de van annyira népszerű a Daniel Craig főszereplésével készülő újabb James Bond, hogy ennek a sokszorosát hozza el a mozikból.

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.