Az ilyen balesetek miatt várjuk a robotautókat

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.02.01. 17.15

Színtiszta emberi hiba okozta a balesetet, egyszerűen elkerülhető lett volna a kicsúszás, ha a sofőr idejében átgondolja a helyzetet.

Színtiszta emberi hiba okozta a balesetet, egyszerűen elkerülhető lett volna a kicsúszás, ha a sofőr idejében átgondolja a helyzetet. Lett volna idő megállni, vagy szabályosan jobbról kerülni, de az Opel vezetője a lehető legrosszabb megoldást választotta, egyszerre fordult a tétován kanyarodóval, és ez a manőver megpecsételte sorsát.

Mondjuk az sem tiszta, hogy az előtte haladó hova akart kanyarodni, mintha egy zebrára fordulna be. De ettől függetlenül, az ilyen ordító helyzetek mutatják, mennyivel alkalmasabb lesz majd egy 100 százalékban figyelő gép a mindennapi közlekedésre, mint mi emberek.

Kommentek

  • menõmanó

    “…az ilyen ordító helyzetek mutatják, mennyivel alkalmasabb lesz majd egy 100 százalékban figyelő gép a mindennapi közlekedésre, mint mi emberek.”

    A balesetek 95%-át emberi hiba okozza, ezért kár ilyen komolytalan végkövetkeztetéseket levonni.
    Mellesleg már így is agyon van szabályozva a közlekedés a sok hülye miatt, így már valóban csak a gépek hiányoznak.

  • hopp

    Mert az az autó amit egy szintén hülye csinált, aki lehet, hogy az életben nem is ült még sose a kormány mögött az aztán biztos marha jó lesz. Pláne, hogy sokszor egy 10 forintos bizbaszt sem tudnak normálisan megcsinálni.

  • cszoli

    Az elektromos rendszerek megbízhatatlanná válnak, ahogy öregednek. Amikor minden autó robotvezérlésű lesz, “biztonsági okokból” kötelező lesz háromévente autót cserélni – erre megy ki a játék. Amúgy tökmindegy, hogy “vezetői hiba” vagy “szoftverhiba” szerepel a “baleset oka” rovatban, ha már alulról szagolod az ibolyát…

  • Vorserie

    Az itt okoskodóktól kérdezném,hogy mennyi repülőgépet vág földhöz évente a robotpilóta és mennyit a pilóta?

    Cszoli!

    Ezek a rendszerek valószínűleg képesek lesznek kikerülni a veszélyhelyzeteket ahogy mi emberek is,tehát mekkora az esély arra,hogy a te autód szoftvere is akkor hibásodik meg amikor a másik autó szoftver hiba miatt nem tudja elkerülni a veled való ütközést?

  • HakapesziM

    Szerintem egyhamar nem fognak elterjedni a robotautók. Miért? Egyszerű, egy robot minden szabályt be fog tartani, ezzel azonnal megbénul, de legalábbis nagyon meglassul a forgalom. A vezetés lényege épp az az emberi rutin, hogy mely szabályokat szeghetek meg a biztonságos és gyors közlekedés érdekében és melyek azok, amit viszont szó szerint be kell tartani. Ezt egy robot egyhamar nem sajátítja el.

    Másfelől sok ún. vezetéstámogató és biztonsági rendszer sem alkalmas még erre, pl. mikor Svédországban kamionoztam, ha ilyenkor télen eljött a tükörjegek ideje a sózatlan utakon, azzal kezdtük, hogy kikapcsoltuk az ASR- t, és áttettük manuális módba az automata váltót, mert automatikával az első emelkedőn megállt volna a technika.

  • hopp

    “mennyi repül?gépet vág földhöz évente a robotpilóta és mennyit a pilóta?

    Miért mennyit? Vezesd már elő! Te amúgy honnan tudod? Mindnél ott vagy?

  • Vorserie

    hopp!

    Esetelg olvass nemzetközi repülési esemény statisztikát!
    Igy nem kell ott lenni mindennél!

    Illetve kérdésre nem kérdéssel válaszounk,nem néztem meg pontosan mennyit csupán annyit hogy évente durván 90-100 menetrend szerinti repülőbaleset törénik ebből 85-90% emberi hiba miatt!
    Tehát a kérdés mégegyszer:

    Mennyi repülőgépet vág földhöz évente a robotpilóta és mennyit a pilóta?
    Nézd meg kiíváncsi vagyok rá!

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Örülünk az értelmes hozzászólásoknak, ezért van itt a felület, de a másokat sértő kommenteket változatlanul töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdvözlettel,
    Vezess.hu

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.