Az ilyen balesetek miatt várjuk a robotautókat

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.02.01. 17.15

Színtiszta emberi hiba okozta a balesetet, egyszerűen elkerülhető lett volna a kicsúszás, ha a sofőr idejében átgondolja a helyzetet.

Színtiszta emberi hiba okozta a balesetet, egyszerűen elkerülhető lett volna a kicsúszás, ha a sofőr idejében átgondolja a helyzetet. Lett volna idő megállni, vagy szabályosan jobbról kerülni, de az Opel vezetője a lehető legrosszabb megoldást választotta, egyszerre fordult a tétován kanyarodóval, és ez a manőver megpecsételte sorsát.

Mondjuk az sem tiszta, hogy az előtte haladó hova akart kanyarodni, mintha egy zebrára fordulna be. De ettől függetlenül, az ilyen ordító helyzetek mutatják, mennyivel alkalmasabb lesz majd egy 100 százalékban figyelő gép a mindennapi közlekedésre, mint mi emberek.

Kommentek

  • menõmanó

    “…az ilyen ordító helyzetek mutatják, mennyivel alkalmasabb lesz majd egy 100 százalékban figyelő gép a mindennapi közlekedésre, mint mi emberek.”

    A balesetek 95%-át emberi hiba okozza, ezért kár ilyen komolytalan végkövetkeztetéseket levonni.
    Mellesleg már így is agyon van szabályozva a közlekedés a sok hülye miatt, így már valóban csak a gépek hiányoznak.

  • hopp

    Mert az az autó amit egy szintén hülye csinált, aki lehet, hogy az életben nem is ült még sose a kormány mögött az aztán biztos marha jó lesz. Pláne, hogy sokszor egy 10 forintos bizbaszt sem tudnak normálisan megcsinálni.

  • cszoli

    Az elektromos rendszerek megbízhatatlanná válnak, ahogy öregednek. Amikor minden autó robotvezérlésű lesz, “biztonsági okokból” kötelező lesz háromévente autót cserélni – erre megy ki a játék. Amúgy tökmindegy, hogy “vezetői hiba” vagy “szoftverhiba” szerepel a “baleset oka” rovatban, ha már alulról szagolod az ibolyát…

  • Vorserie

    Az itt okoskodóktól kérdezném,hogy mennyi repülőgépet vág földhöz évente a robotpilóta és mennyit a pilóta?

    Cszoli!

    Ezek a rendszerek valószínűleg képesek lesznek kikerülni a veszélyhelyzeteket ahogy mi emberek is,tehát mekkora az esély arra,hogy a te autód szoftvere is akkor hibásodik meg amikor a másik autó szoftver hiba miatt nem tudja elkerülni a veled való ütközést?

  • HakapesziM

    Szerintem egyhamar nem fognak elterjedni a robotautók. Miért? Egyszerű, egy robot minden szabályt be fog tartani, ezzel azonnal megbénul, de legalábbis nagyon meglassul a forgalom. A vezetés lényege épp az az emberi rutin, hogy mely szabályokat szeghetek meg a biztonságos és gyors közlekedés érdekében és melyek azok, amit viszont szó szerint be kell tartani. Ezt egy robot egyhamar nem sajátítja el.

    Másfelől sok ún. vezetéstámogató és biztonsági rendszer sem alkalmas még erre, pl. mikor Svédországban kamionoztam, ha ilyenkor télen eljött a tükörjegek ideje a sózatlan utakon, azzal kezdtük, hogy kikapcsoltuk az ASR- t, és áttettük manuális módba az automata váltót, mert automatikával az első emelkedőn megállt volna a technika.

  • hopp

    “mennyi repül?gépet vág földhöz évente a robotpilóta és mennyit a pilóta?

    Miért mennyit? Vezesd már elő! Te amúgy honnan tudod? Mindnél ott vagy?

  • Vorserie

    hopp!

    Esetelg olvass nemzetközi repülési esemény statisztikát!
    Igy nem kell ott lenni mindennél!

    Illetve kérdésre nem kérdéssel válaszounk,nem néztem meg pontosan mennyit csupán annyit hogy évente durván 90-100 menetrend szerinti repülőbaleset törénik ebből 85-90% emberi hiba miatt!
    Tehát a kérdés mégegyszer:

    Mennyi repülőgépet vág földhöz évente a robotpilóta és mennyit a pilóta?
    Nézd meg kiíváncsi vagyok rá!

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Örülünk az értelmes hozzászólásoknak, ezért van itt a felület, de a másokat sértő kommenteket változatlanul töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdvözlettel,
    Vezess.hu

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.