Az ilyen balesetek miatt várjuk a robotautókat

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.02.01. 17.15

Színtiszta emberi hiba okozta a balesetet, egyszerűen elkerülhető lett volna a kicsúszás, ha a sofőr idejében átgondolja a helyzetet.

Színtiszta emberi hiba okozta a balesetet, egyszerűen elkerülhető lett volna a kicsúszás, ha a sofőr idejében átgondolja a helyzetet. Lett volna idő megállni, vagy szabályosan jobbról kerülni, de az Opel vezetője a lehető legrosszabb megoldást választotta, egyszerre fordult a tétován kanyarodóval, és ez a manőver megpecsételte sorsát.

Mondjuk az sem tiszta, hogy az előtte haladó hova akart kanyarodni, mintha egy zebrára fordulna be. De ettől függetlenül, az ilyen ordító helyzetek mutatják, mennyivel alkalmasabb lesz majd egy 100 százalékban figyelő gép a mindennapi közlekedésre, mint mi emberek.

Kommentek

  • menõmanó

    “…az ilyen ordító helyzetek mutatják, mennyivel alkalmasabb lesz majd egy 100 százalékban figyelő gép a mindennapi közlekedésre, mint mi emberek.”

    A balesetek 95%-át emberi hiba okozza, ezért kár ilyen komolytalan végkövetkeztetéseket levonni.
    Mellesleg már így is agyon van szabályozva a közlekedés a sok hülye miatt, így már valóban csak a gépek hiányoznak.

  • hopp

    Mert az az autó amit egy szintén hülye csinált, aki lehet, hogy az életben nem is ült még sose a kormány mögött az aztán biztos marha jó lesz. Pláne, hogy sokszor egy 10 forintos bizbaszt sem tudnak normálisan megcsinálni.

  • cszoli

    Az elektromos rendszerek megbízhatatlanná válnak, ahogy öregednek. Amikor minden autó robotvezérlésű lesz, “biztonsági okokból” kötelező lesz háromévente autót cserélni – erre megy ki a játék. Amúgy tökmindegy, hogy “vezetői hiba” vagy “szoftverhiba” szerepel a “baleset oka” rovatban, ha már alulról szagolod az ibolyát…

  • Vorserie

    Az itt okoskodóktól kérdezném,hogy mennyi repülőgépet vág földhöz évente a robotpilóta és mennyit a pilóta?

    Cszoli!

    Ezek a rendszerek valószínűleg képesek lesznek kikerülni a veszélyhelyzeteket ahogy mi emberek is,tehát mekkora az esély arra,hogy a te autód szoftvere is akkor hibásodik meg amikor a másik autó szoftver hiba miatt nem tudja elkerülni a veled való ütközést?

  • HakapesziM

    Szerintem egyhamar nem fognak elterjedni a robotautók. Miért? Egyszerű, egy robot minden szabályt be fog tartani, ezzel azonnal megbénul, de legalábbis nagyon meglassul a forgalom. A vezetés lényege épp az az emberi rutin, hogy mely szabályokat szeghetek meg a biztonságos és gyors közlekedés érdekében és melyek azok, amit viszont szó szerint be kell tartani. Ezt egy robot egyhamar nem sajátítja el.

    Másfelől sok ún. vezetéstámogató és biztonsági rendszer sem alkalmas még erre, pl. mikor Svédországban kamionoztam, ha ilyenkor télen eljött a tükörjegek ideje a sózatlan utakon, azzal kezdtük, hogy kikapcsoltuk az ASR- t, és áttettük manuális módba az automata váltót, mert automatikával az első emelkedőn megállt volna a technika.

  • hopp

    “mennyi repül?gépet vág földhöz évente a robotpilóta és mennyit a pilóta?

    Miért mennyit? Vezesd már elő! Te amúgy honnan tudod? Mindnél ott vagy?

  • Vorserie

    hopp!

    Esetelg olvass nemzetközi repülési esemény statisztikát!
    Igy nem kell ott lenni mindennél!

    Illetve kérdésre nem kérdéssel válaszounk,nem néztem meg pontosan mennyit csupán annyit hogy évente durván 90-100 menetrend szerinti repülőbaleset törénik ebből 85-90% emberi hiba miatt!
    Tehát a kérdés mégegyszer:

    Mennyi repülőgépet vág földhöz évente a robotpilóta és mennyit a pilóta?
    Nézd meg kiíváncsi vagyok rá!

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Örülünk az értelmes hozzászólásoknak, ezért van itt a felület, de a másokat sértő kommenteket változatlanul töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdvözlettel,
    Vezess.hu

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.