Idén nyáron láthatjuk a mozikban a Jurassic Park legújabb, Jurassic World című részét, és úgy tűnik, a készítők nem csak a sztoriban maradnak a jól bevált receptnél, hanem az 1997-es, második részhez hasonlóan, újra feltűnik egy Mercedes a filmben. Anno egy ML-t használtak néhány jelenetben, most pedig a Merci X6-osaként emlegetett GLE450 Coupé AMG fogja taposni a dinókakit.
Nemrég pedig számítógép segítségével készítette el az egyik brit autóportál a GLE Jurassic Parkosított változatát, az 1993-ben bemutatott első rész mintájára, amiben Ford Explorereket láthattunk a sárga-zöld-piros kombinációban. A filmben sajnos nem így fog kinézni, egyszerű ezüst színben tűnik majd fel.
A klasszikus M-osztály hagyatékát ápoló GLE mellett a nemrég bemutatott újonc GLE Coupé néven lépett színre. A 450 AMG kivitelben ötféle üzemmód közül választhatunk, a komfortos, a csúszós útra optimalizált és a sportos mellett van egy különösen dinamikus, valamint egy egyénileg parametrizálható állása is a rendszernek. A motorhang és a műszerfali kijelzők karaktere is módosul, de például Sport+ üzemmódban a fényszórók adaptív vakításgátló funkciója is gyorsabban dolgozik, nehogy a szükségesnél akár egy pillanattal is tovább vakoskodjon a pilóta.
Az AMG kivitelben 40:60 arányban oszlik meg a hajtónyomaték az első és hátsó tengelyek között, a többi modellvariáns a klasszikusabb 50:50 szplitet használja.
A GLE egyébként mindent megkapott, amit a Mercedes ma kínálhat, a kilencfokozatú automata sebességváltótól az S Coupéból ismert oldaldőlés-szabályozó rendszerig, a 360 fokos manőverező kamerától a lapátba épített, fűtött fúvókákkal dolgozó ablaktörlőkig. A GLE kiviteltől függően acél- vagy légrugókon nyugszik.
Ezzel menekülj, ha támad a T-Rex 1
Egyelőre három motorvariáció áll rendelkezésre: a GLE 350 d 4MATIC 258 lóerős, 620 Nm nyomatékú, a GLE 400 4MATIC új, közvetlen befecskendezéses V6-osa 33 lóerőt és 480 Nm nyomatékot ad le, míg a 450 AMG 367 lóerővel és 520 Nm-rel koptatja az elöl 285/40 R 22, hátul 325/35 R 22 méretű abroncsokat.