6 millióból Pagani Zondát? Semmi nem lehetetlen, de ez igen

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.01.23. 15.45

Az 1990-es Ford Granadából Pagani Zondát varázsolni nem egyszerű feladat, és annyira nem is sikerült jól.

Láttunk már néhány raplikát az elmúlt években, ami szemre durvábban hatott, mint a paprikaspray, a mai találatot azonban a középmezőnybe sorolnám, legalábbis külsőre. Belül viszont elég elnagyolt munkát végzet az 53 éves ezermester. Vagy az 5 évnyi ráfordított idő volt kevés, vagy az a 6,2 millió forintnak megfelelő font, amit felemésztett projekt, mindenesetre a végeredmény nem az igazi. Persze ezért nevezik másolatnak, nem igaz?
Ránézésre azonnal rájönnek az autózás világában kicsit is jártasok, hogy ez bizony egy Pagani Zonda utánzat, az viszont már rejtve marad, hogy a low budget szupersportautó alapja az 1990-es évjáratú Ford Granada.
Az ötvenes éveit taposó Nick Truman agyába azután született meg a házilag készített Zonda ötlete, miután vásárolt egy ócska Jaguar-blokkot az interneten, és dohányzóasztalt készített belőle. Úgy érzete, ha ez ment, miért ne tudna barkácsolni egy autót is.
Az alkatrészek nagy részét szinte aprópénzért vásárolta össze az internetről, ebből a két turbón át lélegző V8-as blokk volt a leghúzósabb tétel, 240 font (100 ezer forint). A Ford Granada Scorpio donorautó mindössze 100 fontjába került, átszámítva 40 ezer forintba. Truman állítása szerint az elektromos ablakemelő és a klíma beépítése jelentette a legnagyobb kihívást.
Építője szerint a Ford Zonda teljesítménye valahol 500 lóerő környékén van, köszönhetően a két turbófeltöltőnek, ami ha azt nézzük, hogy az eredeti Pagani Zonda S 7.0 literes V12-es blokkja 550 lóerőt szabadít az utakra, egyáltalán nem rossz. Erre szokták azt mondani, hogy ronda és finom.
Az eredeti Zonda ára 1 millió font környékén mozog, azaz durván 280 millió forint.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.