6 millióból Pagani Zondát? Semmi nem lehetetlen, de ez igen

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.01.23. 15.45

Az 1990-es Ford Granadából Pagani Zondát varázsolni nem egyszerű feladat, és annyira nem is sikerült jól.

Láttunk már néhány raplikát az elmúlt években, ami szemre durvábban hatott, mint a paprikaspray, a mai találatot azonban a középmezőnybe sorolnám, legalábbis külsőre. Belül viszont elég elnagyolt munkát végzet az 53 éves ezermester. Vagy az 5 évnyi ráfordított idő volt kevés, vagy az a 6,2 millió forintnak megfelelő font, amit felemésztett projekt, mindenesetre a végeredmény nem az igazi. Persze ezért nevezik másolatnak, nem igaz?
Ránézésre azonnal rájönnek az autózás világában kicsit is jártasok, hogy ez bizony egy Pagani Zonda utánzat, az viszont már rejtve marad, hogy a low budget szupersportautó alapja az 1990-es évjáratú Ford Granada.
Az ötvenes éveit taposó Nick Truman agyába azután született meg a házilag készített Zonda ötlete, miután vásárolt egy ócska Jaguar-blokkot az interneten, és dohányzóasztalt készített belőle. Úgy érzete, ha ez ment, miért ne tudna barkácsolni egy autót is.
Az alkatrészek nagy részét szinte aprópénzért vásárolta össze az internetről, ebből a két turbón át lélegző V8-as blokk volt a leghúzósabb tétel, 240 font (100 ezer forint). A Ford Granada Scorpio donorautó mindössze 100 fontjába került, átszámítva 40 ezer forintba. Truman állítása szerint az elektromos ablakemelő és a klíma beépítése jelentette a legnagyobb kihívást.
Építője szerint a Ford Zonda teljesítménye valahol 500 lóerő környékén van, köszönhetően a két turbófeltöltőnek, ami ha azt nézzük, hogy az eredeti Pagani Zonda S 7.0 literes V12-es blokkja 550 lóerőt szabadít az utakra, egyáltalán nem rossz. Erre szokták azt mondani, hogy ronda és finom.
Az eredeti Zonda ára 1 millió font környékén mozog, azaz durván 280 millió forint.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.