Tolass, tolass az életedért!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 08.45

Tolattál már azért, hogy megmenekülj egy balesettől? A videó főszereplője tolatott, és nem cserélnénk vele. Nagyon nem!

Tolattál már azért, hogy megmenekülj egy balesettől? A videó főszereplője tolatott, és nem cserélnénk vele. Nagyon nem! A jeges domboldalon egy Toyota terepjáró kezdett el csúszni felé. Pörögve, egyre gyorsulva közeledett, emberünk pedig hátrált ahogy csak bírt.

A Toyotában ülőnek pedig kijár a nap pancsere díj, ennyire jeges úton a fékre állni egyenlő az irányíthatatlanul sodródó autóval, de a legjobb az lett volna, ha meg se próbálja az ereszkedést. Ami érdekes még, hogy egy olyan Toyota Land Cruisert látunk, amit 2002 és 2009 között gyártottak, tehát biztosan blokkolásgátlóval hagyta el a gyárkaput, mégis álló kerekekkel csúszik irányíthatatlanul lefelé.

Így lehet, hogy a sofőr csak az általa tanultakat alkalmazta, és taposta a féket, várta, hogy az elektronika tegye a dolgát, ami jelen esetben felmondta a szolgálatot (vagy lefulladt az autó, ezért nem működött az ABS). Vagy, ahogy Rácz Tamás rávilágított, lehetséges, hogy már álló helyzetből kezdett csúszni a Toyota. Így nem old ki automatikusan a fék újra, hogy kattoghasson az ABS, mert a számítógép nem ?tudja?, hogy mozog az autó.


Ilyen esetben bármennyire is nehéz, legjobb, ha higgadtan, kimérten cselekszünk. A hirtelen kormánymozdulatok, erős fékezés, és gázadás azt a leheletnyi tapadást, irányíthatóságot is elveszi, amire halvány esélyünk lenne. A felvételen látszik, hogy a tolató autó irányítható (eleve sikerült feljutnia), valamint a végén félreáll a lesikló terepjáró elől, tehát lett volna esély megakadályozni az egyre gyorsuló csúszást, de nehéz feloldani az agyban lévő erős kötést a fékpedál irdatlan erejű taposása, és az autó megállítása között.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Szerintem a megoldás egyszerű, a kretén csóka slick nyári gumival indult el, mert ő úgy gondolta hogy annyira jani hogy a ‘Cruiser azzal is mindenkit lenyom.

  • gabetdi

    Az ABS csak 10-20 km/h-ig működik, az alatt ugyanúgy blokkolnak a kerekek mintha nem lenne benne ABS. Tekintve, hogy a fényszóró ég az autón kicsi a valószínűsége, hogy lefulladt. Mivel ezeknek az autóknak a 2/3-át automata váltóval adták el még kisebb az esély rá, hogy lefulladt volna.

    Az érdekes ebben a videóban inkább az, hogy a Land Cruiser egy jó terepjáró, a vezető pedig már a videó elején keresi az út szélén a havat, hogy ne csússzon. A nagy batár mégis megállíthatatlanul sodródik. Ennek ellenére amiből kameráznak az pedig könnyedén megy fel az emelkedőn majd tolat… :D

  • Vorserie

    Gabe!

    A fényszóró nem ég hanem világít.
    Emellett felfelé elég nehéz bármivel is csúszni….
    De az ABS-t illetően igazad van.
    Mostani hóban én is jártam így lefelé hogy 5km/h környékés simán blokkolva csúsztam,közben én azért fel engedtem a féket és próbáltam érzéssel addig nyomni,hogy a lehető legjobban fékezzen,de ne blokkoljon.
    Egyébként jégen mit sem ér az ABS.
    Kb ugyanilyen tempóban jött volna lefelé ha működik is legfeljebb,valamelyest jobban tudta volna irányítani,talán.

  • Guevara

    zf2k : A szög bizony az ő fején lett találva! Te jó ég, mennyi összkerekes divatterepjárót látok télen is nyári gumival…

  • Guevara

    Akkor az én ABS-sem rossz, az ugyanis sosem engedi blokkolni a kereket. Lépésben haladásból sem lehet megcsúsztatni a kerekeket, máris érzem a pedál birizgálását.

  • Vorserie

    Guevara!

    Bizony a tied a legszuperebb!:)
    Áruld már el,hogy mitől működne abban az esetben az ABS ha nem érzékeli hogy mozog az auto?!
    Lassítasz,teljesen állóra fékezed az autót,nem szállsz le a fékről mikor már megálltál de kisvártatva mégis elkezd tovább csúszni az autó miközben még mindig nyomod a féket.
    Na ebben az esetben egyetlen ABS sem fog működni mivel az autó azt hiszi hogy áll.
    Az lehet hogy ha felengeded a féket és csak kicsit is megmozdul a kerék akkor már érzékeli a csúszást.
    Ezt az érzékenységet nyílván autója válogatja.
    Lehet hogy a tiéd érzékenyebb.
    De tükörjégen és hóbam nekem nem különösebben hiányzik az ABS főleg nem 5km/h alatt.Nem sok mindent segít,sőt jégen drasztikusan növeli a fékutat.
    Száraz úton veszélyhezet elkerülésekor, vészfékezéskor tökéletes.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.