Tolass, tolass az életedért!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 08.45

Tolattál már azért, hogy megmenekülj egy balesettől? A videó főszereplője tolatott, és nem cserélnénk vele. Nagyon nem!

Tolattál már azért, hogy megmenekülj egy balesettől? A videó főszereplője tolatott, és nem cserélnénk vele. Nagyon nem! A jeges domboldalon egy Toyota terepjáró kezdett el csúszni felé. Pörögve, egyre gyorsulva közeledett, emberünk pedig hátrált ahogy csak bírt.

A Toyotában ülőnek pedig kijár a nap pancsere díj, ennyire jeges úton a fékre állni egyenlő az irányíthatatlanul sodródó autóval, de a legjobb az lett volna, ha meg se próbálja az ereszkedést. Ami érdekes még, hogy egy olyan Toyota Land Cruisert látunk, amit 2002 és 2009 között gyártottak, tehát biztosan blokkolásgátlóval hagyta el a gyárkaput, mégis álló kerekekkel csúszik irányíthatatlanul lefelé.

Így lehet, hogy a sofőr csak az általa tanultakat alkalmazta, és taposta a féket, várta, hogy az elektronika tegye a dolgát, ami jelen esetben felmondta a szolgálatot (vagy lefulladt az autó, ezért nem működött az ABS). Vagy, ahogy Rácz Tamás rávilágított, lehetséges, hogy már álló helyzetből kezdett csúszni a Toyota. Így nem old ki automatikusan a fék újra, hogy kattoghasson az ABS, mert a számítógép nem ?tudja?, hogy mozog az autó.


Ilyen esetben bármennyire is nehéz, legjobb, ha higgadtan, kimérten cselekszünk. A hirtelen kormánymozdulatok, erős fékezés, és gázadás azt a leheletnyi tapadást, irányíthatóságot is elveszi, amire halvány esélyünk lenne. A felvételen látszik, hogy a tolató autó irányítható (eleve sikerült feljutnia), valamint a végén félreáll a lesikló terepjáró elől, tehát lett volna esély megakadályozni az egyre gyorsuló csúszást, de nehéz feloldani az agyban lévő erős kötést a fékpedál irdatlan erejű taposása, és az autó megállítása között.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Szerintem a megoldás egyszerű, a kretén csóka slick nyári gumival indult el, mert ő úgy gondolta hogy annyira jani hogy a ‘Cruiser azzal is mindenkit lenyom.

  • gabetdi

    Az ABS csak 10-20 km/h-ig működik, az alatt ugyanúgy blokkolnak a kerekek mintha nem lenne benne ABS. Tekintve, hogy a fényszóró ég az autón kicsi a valószínűsége, hogy lefulladt. Mivel ezeknek az autóknak a 2/3-át automata váltóval adták el még kisebb az esély rá, hogy lefulladt volna.

    Az érdekes ebben a videóban inkább az, hogy a Land Cruiser egy jó terepjáró, a vezető pedig már a videó elején keresi az út szélén a havat, hogy ne csússzon. A nagy batár mégis megállíthatatlanul sodródik. Ennek ellenére amiből kameráznak az pedig könnyedén megy fel az emelkedőn majd tolat… :D

  • Vorserie

    Gabe!

    A fényszóró nem ég hanem világít.
    Emellett felfelé elég nehéz bármivel is csúszni….
    De az ABS-t illetően igazad van.
    Mostani hóban én is jártam így lefelé hogy 5km/h környékés simán blokkolva csúsztam,közben én azért fel engedtem a féket és próbáltam érzéssel addig nyomni,hogy a lehető legjobban fékezzen,de ne blokkoljon.
    Egyébként jégen mit sem ér az ABS.
    Kb ugyanilyen tempóban jött volna lefelé ha működik is legfeljebb,valamelyest jobban tudta volna irányítani,talán.

  • Guevara

    zf2k : A szög bizony az ő fején lett találva! Te jó ég, mennyi összkerekes divatterepjárót látok télen is nyári gumival…

  • Guevara

    Akkor az én ABS-sem rossz, az ugyanis sosem engedi blokkolni a kereket. Lépésben haladásból sem lehet megcsúsztatni a kerekeket, máris érzem a pedál birizgálását.

  • Vorserie

    Guevara!

    Bizony a tied a legszuperebb!:)
    Áruld már el,hogy mitől működne abban az esetben az ABS ha nem érzékeli hogy mozog az auto?!
    Lassítasz,teljesen állóra fékezed az autót,nem szállsz le a fékről mikor már megálltál de kisvártatva mégis elkezd tovább csúszni az autó miközben még mindig nyomod a féket.
    Na ebben az esetben egyetlen ABS sem fog működni mivel az autó azt hiszi hogy áll.
    Az lehet hogy ha felengeded a féket és csak kicsit is megmozdul a kerék akkor már érzékeli a csúszást.
    Ezt az érzékenységet nyílván autója válogatja.
    Lehet hogy a tiéd érzékenyebb.
    De tükörjégen és hóbam nekem nem különösebben hiányzik az ABS főleg nem 5km/h alatt.Nem sok mindent segít,sőt jégen drasztikusan növeli a fékutat.
    Száraz úton veszélyhezet elkerülésekor, vészfékezéskor tökéletes.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.