Tolattál már azért, hogy megmenekülj egy balesettől? A videó főszereplője tolatott, és nem cserélnénk vele. Nagyon nem! A jeges domboldalon egy Toyota terepjáró kezdett el csúszni felé. Pörögve, egyre gyorsulva közeledett, emberünk pedig hátrált ahogy csak bírt.

A Toyotában ülőnek pedig kijár a nap pancsere díj, ennyire jeges úton a fékre állni egyenlő az irányíthatatlanul sodródó autóval, de a legjobb az lett volna, ha meg se próbálja az ereszkedést. Ami érdekes még, hogy egy olyan Toyota Land Cruisert látunk, amit 2002 és 2009 között gyártottak, tehát biztosan blokkolásgátlóval hagyta el a gyárkaput, mégis álló kerekekkel csúszik irányíthatatlanul lefelé.

Így lehet, hogy a sofőr csak az általa tanultakat alkalmazta, és taposta a féket, várta, hogy az elektronika tegye a dolgát, ami jelen esetben felmondta a szolgálatot (vagy lefulladt az autó, ezért nem működött az ABS). Vagy, ahogy Rácz Tamás rávilágított, lehetséges, hogy már álló helyzetből kezdett csúszni a Toyota. Így nem old ki automatikusan a fék újra, hogy kattoghasson az ABS, mert a számítógép nem ?tudja?, hogy mozog az autó.


Ilyen esetben bármennyire is nehéz, legjobb, ha higgadtan, kimérten cselekszünk. A hirtelen kormánymozdulatok, erős fékezés, és gázadás azt a leheletnyi tapadást, irányíthatóságot is elveszi, amire halvány esélyünk lenne. A felvételen látszik, hogy a tolató autó irányítható (eleve sikerült feljutnia), valamint a végén félreáll a lesikló terepjáró elől, tehát lett volna esély megakadályozni az egyre gyorsuló csúszást, de nehéz feloldani az agyban lévő erős kötést a fékpedál irdatlan erejű taposása, és az autó megállítása között.