Így szól egy ős-Lamborghini 280-nál

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.01.11. 13.45

A nyolcvanas évek legőrültebb álomautója volt a Lamborghini Countach. Ez a videó jól bizonyítja, miért.

A nyolcvanas évek legőrültebb álomautója volt a Lamborghini Countach. Ez a videó jól bizonyítja, miért.

Még ma sem akad sok autótípus, ami simán viszi a 280 km/órás tempót, és ráadásul úgy néz ki, minta most gördült volna le a filmvászonról. A Countach mindezt ma is tudja, és vagánysági faktora mit sem csökkent az elmúlt évtizedek során. Sőt, tovább nőtt, ahogy a legmodernebb Lamborghini-típusok egyre haladnak a kimért tökéletesség felé.

Így szól egy ős-Lamborghini 280-nál 1
Ez a bika még vad volt, irracionális és kiszámíthatatlan. Totális őrület, amihez őrült sofőr is kellett, elég csak a leszakadás ellen küzdő ablaktörlőlapátot figyelni. Beteg!


A Lamborghini Countach hosszú karriert futott be, 1974-től egészen 1990-ig gyártották, de a Bertone stúdióban született forma, és az igazi őserővel toló V12-es motor még ma is kiolthatatlan birtoklási vágyat ébreszt minden autórajongóban. Az erőforrás még igazi kézműves darab, bitek szabályozta keverékképzés helyett még karburátorokon át lélegzett, és ez is hozzájárul a szívhez szóló üvöltéshez.

Így szól egy ős-Lamborghini 280-nál 2
A motor teljesítménye 355-490 lóerő között mozgott az évek során, és lehet, hogy ma már az LP400-at egy új Audi TT is lenyomja százon, azért nem kérdés, melyiket választanánk.

Kommentek

  • hanyistok

    Hogy lobog az a nyomorult ablaktörlőlapát. :)

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.