Így szól egy ős-Lamborghini 280-nál

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.01.11. 13.45

A nyolcvanas évek legőrültebb álomautója volt a Lamborghini Countach. Ez a videó jól bizonyítja, miért.

A nyolcvanas évek legőrültebb álomautója volt a Lamborghini Countach. Ez a videó jól bizonyítja, miért.

Még ma sem akad sok autótípus, ami simán viszi a 280 km/órás tempót, és ráadásul úgy néz ki, minta most gördült volna le a filmvászonról. A Countach mindezt ma is tudja, és vagánysági faktora mit sem csökkent az elmúlt évtizedek során. Sőt, tovább nőtt, ahogy a legmodernebb Lamborghini-típusok egyre haladnak a kimért tökéletesség felé.

Így szól egy ős-Lamborghini 280-nál 1
Ez a bika még vad volt, irracionális és kiszámíthatatlan. Totális őrület, amihez őrült sofőr is kellett, elég csak a leszakadás ellen küzdő ablaktörlőlapátot figyelni. Beteg!


A Lamborghini Countach hosszú karriert futott be, 1974-től egészen 1990-ig gyártották, de a Bertone stúdióban született forma, és az igazi őserővel toló V12-es motor még ma is kiolthatatlan birtoklási vágyat ébreszt minden autórajongóban. Az erőforrás még igazi kézműves darab, bitek szabályozta keverékképzés helyett még karburátorokon át lélegzett, és ez is hozzájárul a szívhez szóló üvöltéshez.

Így szól egy ős-Lamborghini 280-nál 2
A motor teljesítménye 355-490 lóerő között mozgott az évek során, és lehet, hogy ma már az LP400-at egy új Audi TT is lenyomja százon, azért nem kérdés, melyiket választanánk.

Kommentek

  • hanyistok

    Hogy lobog az a nyomorult ablaktörlőlapát. :)

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.