Így szól egy ős-Lamborghini 280-nál

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.01.11. 13.45

A nyolcvanas évek legőrültebb álomautója volt a Lamborghini Countach. Ez a videó jól bizonyítja, miért.

A nyolcvanas évek legőrültebb álomautója volt a Lamborghini Countach. Ez a videó jól bizonyítja, miért.

Még ma sem akad sok autótípus, ami simán viszi a 280 km/órás tempót, és ráadásul úgy néz ki, minta most gördült volna le a filmvászonról. A Countach mindezt ma is tudja, és vagánysági faktora mit sem csökkent az elmúlt évtizedek során. Sőt, tovább nőtt, ahogy a legmodernebb Lamborghini-típusok egyre haladnak a kimért tökéletesség felé.

Így szól egy ős-Lamborghini 280-nál 1
Ez a bika még vad volt, irracionális és kiszámíthatatlan. Totális őrület, amihez őrült sofőr is kellett, elég csak a leszakadás ellen küzdő ablaktörlőlapátot figyelni. Beteg!


A Lamborghini Countach hosszú karriert futott be, 1974-től egészen 1990-ig gyártották, de a Bertone stúdióban született forma, és az igazi őserővel toló V12-es motor még ma is kiolthatatlan birtoklási vágyat ébreszt minden autórajongóban. Az erőforrás még igazi kézműves darab, bitek szabályozta keverékképzés helyett még karburátorokon át lélegzett, és ez is hozzájárul a szívhez szóló üvöltéshez.

Így szól egy ős-Lamborghini 280-nál 2
A motor teljesítménye 355-490 lóerő között mozgott az évek során, és lehet, hogy ma már az LP400-at egy új Audi TT is lenyomja százon, azért nem kérdés, melyiket választanánk.

Kommentek

  • hanyistok

    Hogy lobog az a nyomorult ablaktörlőlapát. :)

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.