Szereld össze új autód motorját!

Feláras opció a Corvette Z06 rendelésekor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.09. 15.00

Ha a kedves vevő úgy szeretné, akár saját maga is összerakhatja a motort, amely majd autóját fogja hajtani. 650 lóerőről van szó, a biztos kéz erősen javallott.

Ötezer dollár, azaz mai árfolyamon 1,3 millió forint: ennyibe kerül a megtiszteltetés, hogy beállhatsz a gyártósorra, és magad rakhatod össze vadonatúj autód motorját.
Hétköznapi embernek aligha jutna eszébe ezzel fárasztani magát, de ez esetben nem akármilyen autóról, és nem akármilyen motorról van szó: a Corvette még sportosabb kiadásának, a Z06 típusnak a 650 lóerős, kompresszoros V8-asáról.
Mivel senki nem születik motorépítő szakmunkásnak, a tehetős vásárlók kezét gyakorlott mesterszerelők vezetgetik, ügyelve arra, hogy minden a lehető legnagyobb rendben menjen.
Az 1,3 millió forintos kaland természetesen nem merül ki abban, hogy összepiszkolja a kezét a vevő: bejárhatják a helyi Corvette múzeumot, az egész szerelősdiről profi fotókat készítenek, és végül emléktáblát helyeznek el a blokkon, amelyre rákerül az építés dátuma, valamint a szerelést végző személy (a későbbi tulajdonos) neve.
A történet persze akkor volna a legszebb, ha egy kiadós ebéd után rögtön be is pattanhatnának a frissen összepakolt autójukba, ám ez így nem lehetséges: logisztikai okok miatt a motorok nem aznap kerülnek beépítésre, amikor összeszerelik őket. 
A kaland így is kívánatos, és mivel az utazás költségeit a vevő állja, semmi akadálya, hogy akár Európából is bejelöljék a megrendelőlapon a PBC kódot, ami mozgásba indítja az örömszerelés gépezetét.
A minden idők legfejlettebb, legerősebb Corvette-jeként emlegetett Z06 egyébként öt dollár híján 79 ezerbe (21,2 millió Ft) kerül; ehhez képest az az ötezer azért érezhető összeg  – csak hogy az arányokat érezd, háromezer dollárt kérnek a szénszálas aerodinamikai csomagért, és nyolcat a karbon-kerámia fékeket, módosított futóművet, komoly leszorítóerőt termelő légterelőket, és Michelin sportabroncsokat tartalmazó Z07 sportcsomagért.

Kommentek

  • Guevara

    Jó az ötlet, de úgy lenne az igazi, ha el is vihetné a gyárból a vevő azt a kocsit aminek ő rakta össze a motorját. Szerintem volna az a pénz amiért a logisztikán lehetne egy kicsit alakítani.

  • Vorserie

    Volna csak azt még kevesebben fizetnék ki….

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.