10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at

Szerző: Kovács Miklós levél küldés  Erdős Norti levél küldés  Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.01.06. 15.00

Nincs 40 milliód a BMW szuperhibridjére? Ne bánkódj, tudunk tíz indokot, hogy könnyebb legyen elengedni az i8 iránti birtoklási vágyat.

A BMW aktuális álomautója már kapható hazánkban is, és nem kevesebb mit 40 775 000 magyar kreditet kérnek darabjáért. Nagy valószínűséggel az i8 ára lesz az oka annak, hogy az UFO-jelenségek hisztériáját fogja kiváltani, ha egy-egy példány feltűnik a hazai utakon.
Nincs 40 milliód a BMW szuperhibridjére? Ne bánkódj, tudunk tíz indokot, hogy könnyebb legyen elengedni az i8 iránti birtoklási vágyat. Már az autóról készült képek és videók is erős vonzalmat váltanak ki a legtöbb autóbuziból, de most, hogy megkaparintottuk a tesztpéldányt, néhány óra alatt durva függőség alakult ki bennünk. Kezdjük is el gyorsan az elvonókúrát, amíg rá nem csúszunk még jobban:
1.- Zöldben gondolkozol? Ez nem az aminek ígérték. A tanulmányban két villanymotor és egy háromhengeres dízel volt, amelyek együttesen 358 lóerős és 800 Nm nyomatékú hibridrendszert alkottak. Ez lett volna a takarékos, mélyzöld gondolkodásnak kedvező megoldás, de végül maradt a biztonsági játék a bajorok részéről, egy villanymotor elöl, és egy háromhengeres, turbós benzinmotor hátul és a benzinest kis fordulaton felpörgető villanymotor. Ráadásul a 2009-es Vision Efficient Dynamics tanulmány még ötven kilométeres hatótávot ígért, (amit pl. az Audi A3 e-tron tud is) a széria i8 végül csak 37-et megy el.

Íme a Vision Efficient Dynamics 2009-ből

2.- Mágnesként vonzza a tekintetet. Nem lenne egy nyugodt pillanatod mert ezt az autót ma, holnap, húsz év múlva is körülzsongjak majd az emberek. A BMW-sek pedig szó szerint falkában követnek majd, hogy elölről, oldalról és hátulról is lőhessenek egy fotót. A csordában közlekedő turistákról nem is beszélve, akik úgy körbeveszik, hogy nem tudnál kiállni a parkolóból.
3.- Nem tudod megmutatni a motort. Már mindenki tudja, hogy szupersportkocsid van, aminek FELFELÉ NYÍLIK AZ AJTAJA! A kedvenc kocsmádban már mindenki azt meséli, hogy 40 milla, karbonból készült, brutálisan gyors és erős. A közönség pedig látni szeretné a szörny dobogó szívét. Helyette viszont legfeljebb az apró csomagtartót, vagy az orrában kikandikáló hűtőt tudod felmutatni. Bár az 1,5 literes háromhengeres blokkon nincs is mit nézni.
4.- Lehet vele szűk helyre parkolni, de nem érdemes. Ugyanis az ajtó kialakításának köszönhetően, ha túl közel állsz a falhoz vagy egy másik járműhöz, nem fogod tudni teljesen felnyitni az ajtót, a magas küszöbnek köszönhetően pedig a kis résen lehetetlen kipréselni magad.
5.- A normális méretű abroncs feláras, de egy sportautóhoz képest még az is soványka. A BMW i8 hivatalos sajtóanyagában 34 alkalommal szerepel a sportautó szó, ezért kétség sem merülhet fel, hogy ezt az autót milyen kategóriába szánja a bajor gyártó. Viszont ha valaki nem olvasta el ezt a 42 oldalas bemutatót, de látta az autót élőben, az könnyen kiszúrhatta az elöl 195/50, hátul 215/45 gumikat (500 ezerért kaphatsz 215/45 és 245/40 párosítást), amik ebben a kategóriában nevetségesnek tűnnek. Valahogy azonban meg kell közelíteni azt a 2,1 literes átlagfogyasztást, amit a gyártó meghatározott. (pl. Audi R8 abroncsméret: 235/35 elöl, 305/30 hátul)
6.- Hátul max. két gyerekülés. A hátsó ülésnek nevezett két valami mindenre alkalmas csak arra nem amire tervezték, bár két gyerekülés vagy a csomagok kétségtelenül elférnek hátul. Azért is érdemes ezt választani raktérnek a hétvégi bevásárlás után, mert a csomagtartóba bizony nem sok minden fér, maximum egy kisebb sporttáska.
7.- Nem farol, ellenben túrja az orrát. Egy BMW-től mindenki azt várja, hogy lehessen vele kilinccsel előre csapatni, főleg, ha ilyen horribilis összeget kérnek érte. Viszont a középmotoros, tökéletes, 50:50 arányú súlyelosztással tervezett, mind a négy kerékkel hajtó BMW i8 csak nagy szenvedés árán bírható rá a mutatványra. A virsligumi jót tesz a fogyasztásnak, de orrtúrós vele az autó, és egy orrtolós sportautó pont olyan, mint egy bombanő erogén zónák nélkül.
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 1
8. Leszabályoz. Milyen sportautó az, amelynek a végsebességét elektronika szabja meg, nem pedig az elemek? Bőven elég a 250, de ne vegye el a gázt helyettünk a számítógép.
10 indok, hogy miért ne vegyél BMW i8-at 2
9.- Meglett a 2,1 liter százon, kilométerenként 49 gramm CO2-vel, ami parádés. De a fogyasztáscsökkentési kompromisszumok miatt az autó nem megy el 50 kilométert tisztán elektromos üzemben. Ez azért kínos, mert Kína bizonyos metropoliszaiban csak a legalább 50 füstmentes kilométer megtételére képes autók mentesülnek a rendszámsorsolás alól. Nehezebb akkukkal vélhetően nem jött volna ki az előírt fogyasztás.
10.- Csupán nyolc helyen lehet gyorstölteni. Budapesten, Győrött, Tatán, Mosonmagyaróváron, Siófokon, Fonyódon, Keszthelyen és Balatonfüreden. Ezeken a helyeken bő 2 óra alatt csurig lehet vágni az akkumulátorokat, ha van megfelelő kábel a tarsolyban. De ha több száz kilométerre laksz ezektől a városoktól, akkor marad a sárga hosszabbító.
A kúrának ezzel vége, reméljük sikerült valamennyire enyhítenünk az i8 iránti birtoklási vágyat, de az a gond, hogy ennél sokkal több olyan indokunk van, ami csak gerjeszti a függőséget. Ezeket is hamarosan olvashatod, az ország legelső, minden részletre kiterjedő BMW i8 tesztjében, itt a Vezess.hu-n. Még videó is lesz benne! ;)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Külön köszönet hogy belinkeltetek további infót erről a hazánkban kevésbé ismert márkáról :) . Enélkül sokunk nem tudta volna elhelyezni ezt az autót :)

  • a.szorenyi

    Kedves Zoldfulu2000! Örülünk, hogy még Neked is sikerült újat mutatnunk:-) Ez egyébként automatikus link, a márkanév első említésére linkeli a márkaoldalt, ahol a sporadikusan ismert BMW-ről is találni infomorzsákat;-)

  • szaboata

    Még egy indok:Van ennél komolyabb,szebb gép ebben a kategóriában.

  • demagóg

    Pont most akartam átutalni a vételárat a BMW-nek, de a cikk hatására meggondoltam magam.
    Inkább veszek egy családi házat, meg egy zöld X1-est (zöld színűt).

  • galgy

    Most akkor jól értettem, ez egy 40 millás gép, ami 50 km-t tud megtenni elektromos hajtással?!
    Akkor se venném meg, ha megtehetném….

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.