A cím amatőr ökörködést ígér, ezúttal azonban nem erről van szó. Egy norvég autós tv-műsor szerkesztői úgy gondolták, kipróbálják, mire is képes valójában egy modern szabadidőjármű, és ennek érdekében az ésszerűség határait sem voltak restek feszegetni.
Az alapfelvetés ismerős: nálunk is sokan vásárolnak azzal a felkiáltással összkerékhajtású járművet, hogy “valamivel csak oda kell jutni a nyaralóhoz.” Egészen mások persze a klimatikus és földrajzi viszonyok a Kárpát-medencében, mint Norvégiában, ahol a nyaraló általában hegyi házikó, az úttalan út pedig szó szerint értendő.


Egy Magnus Narum nevű férfi azonban olyan megközelíthetetlen helyre építette nyaralóját, hogy nem is terepjárót, hanem egyenesen katonai lánctalpast vásárolt megközelítéséhez. A svéd-norvég gyártású Hägglunds BV206 DN6 típusú jármű 3,1 literes, hathengeres Mercedes-dízelmotorja 143 lóerőt ad le, a jármű végsebessége 60 km/óra. A norvég hadsereg mentőautóként, aknavető-felépítménnyel vagy egyszerű csapatszállítóként használja az újonnan 1,3 millió koronába (45 millió Ft) kerülő járművet, amelynek két tagját hidraulikus erőátvitel köti össze. Mind a négy gumilánctalp hajtott, a jármű terepváltóval is rendelkezik, és akár nyílt vízen is képes átkelni. 
Ehhez képest a Duster jóval egyszerűbb jószág, a maga másfél literes, 110 lóerős dízelmotorjával, felezővel nem rendelkező, kapcsolható összkerékhajtásával jóval szerényebb képességeket ígér. A Norvégiában legálisan használható szöges gumikkal persze minden autó biblikus képességekre tesz szert jégen, ez esetben azonban egyszerű téli abroncsokkal vágott neki a kihívásnak a csapat.
A még márciusban készült, de pillanatokon belül ismét aktualitást nyerő film vége nem okozott meglepetést: a házfelújítással foglalkozó Magnus Narum nyilvánvalóan csupán vállalkozásának népszerűsítése és gyerekkori álmának megvalósítása miatt jár lánctalpassal, a lefagyott hegyi útra pedig ugyanúgy felment a Duster, mint a nála hatszor drágább katonai célgép – és a síkjégen, ahol a Dacia elakadt, a BV206 sem tudott továbbmenni.
Mégis, te melyiket választanád a kettő közül?