Ilyen a halálfélelem velőtrázó ordítása

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.12.27. 08.15

A szemben közeledő kamion is visszahúzódott, ő pedig amennyire lehetett, kitért a jobb oldalra, ez pedig épp elég volt a legrosszabb elkerülésére.

Ez minden közlekedő rémálma. Az elkerülhetetlen ütközés. Amikor látod, hogy kibújik előtted az előzni vágyó, és nincs hely kitérni, nincs idő fékezni. A videón szereplő teherautó sofőrje átélte ezt a borzalmas pillanatot, de hatalmas mázlival végül sikerült elkerülniük a komolyabb balesetet. A szemben közeledő kamion is visszahúzódott, ő pedig amennyire lehetett, kitért a jobb oldalra, ennyi pedig elég volt a legrosszabb elkerülésére.


Papolhatnék még a téli gumik hasznosságáról, és az körültekintő, felkészült téli közlekedés fontosságáról, de azt hiszem, ez a videó mindent elmondott helyettem. Ezért is jó, ha minél többen látják. Ha valaki pont azért marad veszteg egy rizikós előzés előtt, mert eszébe jut ez az eset, mert látta megosztva az üzenőfalán, már megérte.

Osszátok meg!

Ezen a videón csoda hogy nem halt meg senki

Ilyen a halálfélelem velőtrázó ordítása 1


Kommentek

  • Guilltonie

    Hát hogy tegnap se jött semmi! :)

  • djsilas

    Szerintem “hülye” volt mindkettő! Bár nincs C-s jogsim, de szerintem egy nagy monstrumnak se kell ráncigálni a kormányát télen. Ha egy nyerges megindul… meg nem fogja semmi, max az árok. Na meg nem is gokart módjára fog viselkedni egy 20 méteres szerelvény.
    Feltételezem a kamerás mobil (hahaha…) se a viszonyoknak megfelelően közlekedett. Érzésre a sebessége is mintha sok lenne kicsit, és még ha nem is Ő a hibás… azért látszott az már hamarabb is, hogy itt biza készül valami…

  • v_cápa

    Lett volna ideje lassítani a kamerásnak,semmi lassulás nem volt érzékelhető a veszély észlelésekor.ok tudom hogy havas az út,de lassulni ott is lehet!

  • Guevara

    Nagyon meredek a helyzet az kétségtelen, de nem értem ezt a “rikácsolást”, pláne egy keménytökű kamionsofőrtől végképp fura. Ha ennyire elmegy az önkontroll nála, akkor talán nagyon gyorsan pályát kéne váltania, lehetne belőle esetleg kitűnő fodrász is, vagy bármi amit nem az utakon kell csinálni.

  • Jozscsi

    Hibás volt az is, aki előzött, mert rövidebb volt a belátható útszakasz, mint az előzési táv. Ugyanakkor a másik f@sz nem értem, miért állt a gázon majdnem végig. Ha akkor elkezd lassítani, amikor feltűnik a szemből érkező kamion, simán vissza tudott volna húzódni a hóeke mögé. Kb 300 m-t megy lassítás nélkül.

  • sattya

    Árulja már el valaki, hogy kinek az érdekét sérti, hogy itthon is kötelező legyen a téli gumi használat!?

  • TéGé2

    vicces ahogy óbégat :), akkor kellett volna gondolkoznia amikor belement ilyen sebességgel a messze fékút alatti, beláthatatlan kanyarba

    sattya

    kamionokra, buszokra a világon sehol sem kötelező a téligumi, pedig én is támogatnám, a személyautókkal ellentétben azokon értelme is lenne

  • 561

    sattya áruld már el régen hogyan közlekedtünk a mostani téltől komolyabb hidegekben és hóesésben diagonál abroncsokkal és keleti dobfékes kocsikkal virsli gumikkal?Azon kívül a nemzetközi viszonylatból haza térő kamionokkal se tudtok mit kezdeni pedig azok kivétel nélkül mind mind téli gumival közlekedik a környező Országok szabályai szerint!Takarítani kellene a havat és nem a média téli gumio mizériájára halgatni,meg kellene tanulni vezetni (nem két hét alatt jogsit kapni)és tudomásul venni hogy ,A TÉLI GUMI CSAK SZÁRAZ ÚT VISZONYOK MELLET éri el a média általhirdetett biztonságot.Ha egyszer nincs adhéziós tapadás mert hó vagy ónos eső,jég van az út felületen akkor baszhatod a téli gumidat meg a törvényedet.

  • 561

    sattya ekkora baromságot üsd már be a keresőbe a “téli gumi és hólánc szabályozást a nehéz tehergépjárművekre”szavakat.Ember Ausztria,Szlovákia.Lengyel Ország ,Német Ország,stb!Mit kezdjen egy kamion a téli gumiddal ha a teher nagyobbik része a pótkocsi három tengejére jut,és a hajtoot tengely valamint a pótkocsi “A”tengelye között van 10méter.Mivel hogyan viszel oda tapadást traktor gumival?Már megint a hozzád hasonló okostojások beszélnek egy olyan dologról amiről halvány fingjuk sincs.

  • Specialized78

    561!
    Kezdjük azzal,hogy marhaságot beszélsz.A téli guminak pont,hogy nem száraz útfelületen van nagyobb előnye,hanem a havon,csúszós úton.Kétségbe vonom azt,hogy van jogsid…A videóhoz meg annyit,hogy bár idióta volt a kamionsofőr,a rikácsoló kamerás már messziről kellett volna,hogy lássa,mi történik.Ha időben fékez és reagál,akkor NO PROBLEM…

  • Pityek

    Vitatkozhattok,téli, nyári gumi stb. ez akkor is hubame. TéGé2:Te a saját oldaladon közlekedve minden beláthatatlan kanyarban erősen lelassítasz ezek szerint hátha vmi állat a te sávodba jön szembe? Senkinek nem kívánom még neked sem, hogy ilyen helyzetben viccesen kelljen óbégass más hülyesége miatt.

  • gereblye92

    hát de 10méterről veszi csak észre?? :D már az elején (0:05-6nál) gyanús volt az előzési szándék, ráadásul tiszta csuma hó az út.. ott már kellett volna minimum egy motorfék, de ez a szerencsés csak nyomja az egyterű kutyaólnak örülhet hogy szalagkorlátot nyalt nem kardántengelyt :D

  • TéGé2

    Pityek

    minden esetben olyan sebességgel megyek, hogy a belátott út hossza nagyobb legyen mint a féktáv. Aki nem így közlekedik, az köz- és önveszélyes és alkalmatlan a vezetésre. Ez a majom akkor sem tudott volna megállni, ha a kanyar után, szimplán csak keresztben áll egy autó.

    Egyébként halgasd meg a motorhangot, a filmen kb. a 9. mp-nél kezd el halkulni a motor addig megy a barma -gondolom- tempomattal, pedig már a 2. mp-nél feltűnik a szembejövő kamion az ő sávjában.

    Nem mondom, hogy ő volt a hibás, de hogy szarul vezet -hivatásosként, még úrvezetőkhöz mérten is- az egyértelmű.

  • 561

    Specialized78:1988-óta vezetek-van jogosítványom,1991-óta vezetek hivatás szerűen,bejártam Európát,a FÁK utód államait előtte Szovjetúniót is meg látogattam egy párszor.Ennyit kezdésnek továbbá próbáld meg értelmezni amit le írtam HA EZ NEM SIKERŰL PRÓBÁLD meg elképzelni amint a te téli gumid nedves havas út felületen plusz adhéziós tapadást biztosít ,ugye ez hihetetlen mert az is.A téli gumi száraz út felületén biztosít nagyobb tapadó erőt de már havas vagy nedves felületen nincs nagy különbség a téli,nyári,négy évszakos gumik között.Elég csak ha a keresőbe be ütöd a téli gumi lehetőségeit és lás csodát sajnos nem képes a te vagy a ti általatok le írt kizárólagos csodákra!Anno “az én”időmben keleti kocsikat vezettünk diagonál virsli gumikkal kutyább időjárási viszonyok között és mégse volt ennyi baleset.Te vagy ti okoskodtok én vezetek ennyi .

  • menőmanó

    TéGé2
    Ezt egy kicsit benézted.
    Eleinte (2.mp-nél) a kamion nincs az ő sávjában, csak úgy látszik, mert ívben halad az út. Egyébként valóban lassan reagál a kamerás sofőr.

  • Guilltonie

    561!

    Érdekes!

    Én marha meg azt hittem hogy a lamellák azért vannak a téli gumin,hogy a hóba jobban belekapaszkodjon így nem csak felül rá hanem fogja is.

    Például az egyik autónk télen a hóban egy enyhe kanyarban kidobta a hátulját 20-al másnap rákerülteka téli gumik és simán bevette a kellő íven 40-el is.
    Emelett a téli gumi a megfeleleő gyári keréknyomás értéken is puhább így jobban felfekszik a hóra tehát nagyobb a tapadó felület.

    Aki azt vallja,hogy mindegy hogy hóban téli vagy nyári gumval megyünk az legalább annyira hülye mint aki azt vallja ,hogy mindegy hogy be vagy kikapcsolt biztosnági övvel közlekedünk.

    Az emg,hogy mióta van jogsit senkit nem érdekel.

    Vannak jó egypáran akiknek nálad 10-20 évvel előbb volt jogsijuk azt mégse tudnak vezetni.

  • prs

    “hogyan közlekedtünk a mostani téltől komolyabb hidegekben és hóesésben diagonál abroncsokkal és keleti dobfékes kocsikkal virsli gumikkal?”

    Úgy, hogy azok nem nyári gumik voltak. (De télik sem!) A mostani négyévszakosokhoz álltak közel, mert a gumigyártás még nem a mai szinten volt, nem volt speckó tél-nyári gumikeverék, meg játék a a lamellák formájával. Plusz az akkori autók lassabbak voltak, rosszabbul gyorsultak, és kevesebben voltunk az úton.

    Mondom ezt úgy, hogy én is vezettem ilyen autót épp eleget (’90 óta van jogsim, kb. egykorúak lehetünk). Amit terjesztesz (hogy régen sem volt téli gumi), az az egyik legnagyobb tévedés, amire a téli gumit ellenzők hivatkoznak.

    ” havas vagy nedves felületen nincs nagy különbség a téli,nyári,négy évszakos gumik között”
    Ez nettó butaság. Gondolom a profilmélység, a lamellák kialakítása meg a gumikeverék nem számít nálad különbségnek. (Tükörjégen van igen kicsi különbség egyébként, ha már itt tartunk, azzal nehéz mit kezdeni.)

  • subtotal

    561!
    Írok neked 2014-es tesztadatokat:

    Fékút havon 50km/h-ról:
    Nyári: 58,2m
    Legjobb téli: 27,1m

    Fékút vizes felületen 80km/h-ról:
    Nyári és téli egyaránt 36m

    Fékút szárazon 100km/h-ról:
    Nyári: 37m
    Legjobb téli: 41,6m

    Akkor most vitatkozz tovább tesztadatokkal, ha gondolod…

  • Iceman.

    561,

    Beszarás, de gyakorlatilag minden amit leírtál baromság. Ilyen hosszú kommentekben, mint amiket te írtál már egy-egy igazság is elő szokott fordulni. Az, hogy 25 éve vezetsz csak jelentősen súlyosbítja a helyzetet, így még kínosabb.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.