Ettől a Ladától ledobod a láncot!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.12.27. 14.45

Itt a vége, ez a Lada a legnagyobb gépzsír! Ha megnézed a képeket, garantáltan a címben említett érzésben lesz részed.

Igaz, hogy csak pár képet sikerült összekaparni a járgányról, de maximálisan biztos vagyok benne, hogy kielégítő lesz a látvány. Ilyen elképesztően agyrobbantó Lada átalakítást én még soha nem láttam, Ti hogy vagytok vele? A képek után lehet szavazgatni, hajrá.
 
OSSZÁTOK MEG, ezt mindenkinek látni kell! 

Mi sem bizonyítja jobban a kocka Ladák halhatatlanságát, mint ez a pár kép, na meg a tény, hogy hiába állt le 2011-ben Togliattiban a VAZ 2107-es (magyarul Parasztmerci) gyártása, az IZS-üzem vette át a jogokat, tervrajzokat, komplett gyártósorokat, és rémes génmanipulációval valami elképesztően szürreálisat alkotott.
Ezzel a Fiat 124-licenc alapján készülő, kezdetben Zsiguliként forgalmazott autók korszaka 41 év és 16,8 millió legyártott példány után véget ér Oroszországban. Az IZS volt az a cég, akik megalkották az első szocialista hatchback-et a jó öreg 412-es Moszkvicsból (tudjátok, pedálos gyerekjáték is készült belőle), majd évtizedeken át lélegeztetőgépen tartották a szovjet sportkombit, gyakorlatilag az egész márkával együtt.

Átmenet Moszkvics limuzin és kombi között: IZS 2125, a gyár első önálló, sajnos belpiaci típusa. Állítólag szovjet mércével nem volt rossz a minősége.

Az ezredfordulón a Ladától jött a mentőöv, és elkezdtek az IZS-művekbe szállingózni a régi típusok. A nálunk Ezeröcsiként ismert, veteránkorú dupla kereklámpás nyitotta a sort 2001 és 2005 között, bár lökettérfogata alapján inkább Ezerhacsinak kellene neveznünk ezt az utolsó utáni 2106-os szériát. Egy évvel később a kocka Lada kombi gyártósorait is átköltöztették Togliattiból Izsevszkbe, tehát a szegény családosok és kisiparosok autója a mai napig él és virul.
Az IZS-gyár számára sorsfordító volt 2005: ekkor megkezdhették a Kiák összeszerelését. Azt gondolnánk, ez annyira lekötötte a mérnökök szürkeállományát, hogy legalább ebben az évben nem futotta a márkavédjegynek számító gányolásra. Hát nem. Fogták a 2104-es kocka kombit, és a B-oszloptól hátrafelé lefűrészelték a karosszériáját. Betoldottak a padlólemezbe és a kardántengelybe 30 centit.

IZS 27171 néven futott az Orbita pickup, ahol még ki lehetett használni a plató lehajtható oldalfalát. A B-oszloptól hátrafelé ebből készült a Lada furgon is

Képzelhetitek, ezek után milyen lehet manőverezni a dögnehéz kormányzásáról híres Ladával, de a legrosszabb csak most jön. Mivel eredetileg pick-upnak indult a projekt, az Oribtából faragott kisteherautó platóját eszkábálták fel hátra, ami tolatásnál jó hátralátást, a lehajtható oldalfalak miatt minden irányból remek pakolhatóságot nyújt – elméletileg. Oroszországban azonban még egy moslékkal teli vödörnek is hamar lába kél, ezért még a tervezés fázisában megszületett az ötlet a nyitott plató befedéséről. Így megszületett a csoda, íme:

Szavazás

Szóval, mi a véleményed?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • péloday

    Ez már egy régi kép…..

  • péloday
  • nemkalapos

    Mitől meglepő,ez az átalakítás. Nem ujdonság,mivel már a 80-s években Moszkvában a VDNH területén, a Latvia mikrobuszokak dupla nyergesre alakították át.Azokkal szállították körjáratban az utasokat a kiállítás területén,mivel óriási volt az egész Szovjetúniót bemutató állandó kiállítás.

  • imi001

    Egy vonószem és egy dolly Egy kicsit egyszerűbb lett volna ja ahhoz már ész is kéne

  • marek098

    1-2 észrevétel. Ezek a kishaszonjárművek nem Lada néven kerültek forgalomba (illetve IZS-ként is csak régebben), a nevük VIS, mely a Vaz Inter Service-re utal, mely korábban alkatrészgyártással foglalkozott, majd az említett izsevszki üzembe felvette a kishaszonok gyártását, ahol a Moszkvics alapú (IZS 2715 és társai) kishaszonoknak már hagyománya volt. Igazából a puttony is onnan származik, csak itt hosszabb egy “vakablakkal”, ennek a toldásnak a hegesztési nyomai kiválóan látszódnak is a járgányokon.
    A 2107-est 2012.áprilisában állították le, és a 2104-es kombi sem kapható már, az utolsó 2012. szeptember 17-én gördült le a szalagról az izsevszki üzemben, az utolsó előtti hátsókerekes Lada pedig egy platós VIS volt, tehát a kocka-Lada alapú kishaszonokkal is leálltak. A cikkben szereplő nyergesnek egyébként a pontos típusa a rendkívül fantáziadús

  • sforisek

    imi001: Egy vonoszem es egy fix vonohorgos utanfuto, vagy egy nyergesvontatonal egy csuklopont van. konnyu veluk tolatni.
    Egy vonoszem egy dolly, ket csuklopont, probalj vele tolatni, “ész”-revétel.

  • Tatooine

    Érdekes cikk.
    Ezt az oldalt szivesen lájkolom mert tényleg jó!
    Van még hasonló?

  • Syrakusa
  • gezaxy

    Amikor az ilyen förmedvényeket látom, akkor bizonyitott, hogy a ruszki iparnak miért nincsenek exportképes termékeik !

  • HERCULES
  • szaboata

    Már egyszer korábban ledobtam…

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.