Ettől a Ladától ledobod a láncot!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.12.27. 14.45

Itt a vége, ez a Lada a legnagyobb gépzsír! Ha megnézed a képeket, garantáltan a címben említett érzésben lesz részed.

Igaz, hogy csak pár képet sikerült összekaparni a járgányról, de maximálisan biztos vagyok benne, hogy kielégítő lesz a látvány. Ilyen elképesztően agyrobbantó Lada átalakítást én még soha nem láttam, Ti hogy vagytok vele? A képek után lehet szavazgatni, hajrá.
 
OSSZÁTOK MEG, ezt mindenkinek látni kell! 

Mi sem bizonyítja jobban a kocka Ladák halhatatlanságát, mint ez a pár kép, na meg a tény, hogy hiába állt le 2011-ben Togliattiban a VAZ 2107-es (magyarul Parasztmerci) gyártása, az IZS-üzem vette át a jogokat, tervrajzokat, komplett gyártósorokat, és rémes génmanipulációval valami elképesztően szürreálisat alkotott.
Ezzel a Fiat 124-licenc alapján készülő, kezdetben Zsiguliként forgalmazott autók korszaka 41 év és 16,8 millió legyártott példány után véget ér Oroszországban. Az IZS volt az a cég, akik megalkották az első szocialista hatchback-et a jó öreg 412-es Moszkvicsból (tudjátok, pedálos gyerekjáték is készült belőle), majd évtizedeken át lélegeztetőgépen tartották a szovjet sportkombit, gyakorlatilag az egész márkával együtt.

Átmenet Moszkvics limuzin és kombi között: IZS 2125, a gyár első önálló, sajnos belpiaci típusa. Állítólag szovjet mércével nem volt rossz a minősége.

Az ezredfordulón a Ladától jött a mentőöv, és elkezdtek az IZS-művekbe szállingózni a régi típusok. A nálunk Ezeröcsiként ismert, veteránkorú dupla kereklámpás nyitotta a sort 2001 és 2005 között, bár lökettérfogata alapján inkább Ezerhacsinak kellene neveznünk ezt az utolsó utáni 2106-os szériát. Egy évvel később a kocka Lada kombi gyártósorait is átköltöztették Togliattiból Izsevszkbe, tehát a szegény családosok és kisiparosok autója a mai napig él és virul.
Az IZS-gyár számára sorsfordító volt 2005: ekkor megkezdhették a Kiák összeszerelését. Azt gondolnánk, ez annyira lekötötte a mérnökök szürkeállományát, hogy legalább ebben az évben nem futotta a márkavédjegynek számító gányolásra. Hát nem. Fogták a 2104-es kocka kombit, és a B-oszloptól hátrafelé lefűrészelték a karosszériáját. Betoldottak a padlólemezbe és a kardántengelybe 30 centit.

IZS 27171 néven futott az Orbita pickup, ahol még ki lehetett használni a plató lehajtható oldalfalát. A B-oszloptól hátrafelé ebből készült a Lada furgon is

Képzelhetitek, ezek után milyen lehet manőverezni a dögnehéz kormányzásáról híres Ladával, de a legrosszabb csak most jön. Mivel eredetileg pick-upnak indult a projekt, az Oribtából faragott kisteherautó platóját eszkábálták fel hátra, ami tolatásnál jó hátralátást, a lehajtható oldalfalak miatt minden irányból remek pakolhatóságot nyújt – elméletileg. Oroszországban azonban még egy moslékkal teli vödörnek is hamar lába kél, ezért még a tervezés fázisában megszületett az ötlet a nyitott plató befedéséről. Így megszületett a csoda, íme:

Szavazás

Szóval, mi a véleményed?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • péloday

    Ez már egy régi kép…..

  • péloday
  • nemkalapos

    Mitől meglepő,ez az átalakítás. Nem ujdonság,mivel már a 80-s években Moszkvában a VDNH területén, a Latvia mikrobuszokak dupla nyergesre alakították át.Azokkal szállították körjáratban az utasokat a kiállítás területén,mivel óriási volt az egész Szovjetúniót bemutató állandó kiállítás.

  • imi001

    Egy vonószem és egy dolly Egy kicsit egyszerűbb lett volna ja ahhoz már ész is kéne

  • marek098

    1-2 észrevétel. Ezek a kishaszonjárművek nem Lada néven kerültek forgalomba (illetve IZS-ként is csak régebben), a nevük VIS, mely a Vaz Inter Service-re utal, mely korábban alkatrészgyártással foglalkozott, majd az említett izsevszki üzembe felvette a kishaszonok gyártását, ahol a Moszkvics alapú (IZS 2715 és társai) kishaszonoknak már hagyománya volt. Igazából a puttony is onnan származik, csak itt hosszabb egy “vakablakkal”, ennek a toldásnak a hegesztési nyomai kiválóan látszódnak is a járgányokon.
    A 2107-est 2012.áprilisában állították le, és a 2104-es kombi sem kapható már, az utolsó 2012. szeptember 17-én gördült le a szalagról az izsevszki üzemben, az utolsó előtti hátsókerekes Lada pedig egy platós VIS volt, tehát a kocka-Lada alapú kishaszonokkal is leálltak. A cikkben szereplő nyergesnek egyébként a pontos típusa a rendkívül fantáziadús

  • sforisek

    imi001: Egy vonoszem es egy fix vonohorgos utanfuto, vagy egy nyergesvontatonal egy csuklopont van. konnyu veluk tolatni.
    Egy vonoszem egy dolly, ket csuklopont, probalj vele tolatni, “ész”-revétel.

  • Tatooine

    Érdekes cikk.
    Ezt az oldalt szivesen lájkolom mert tényleg jó!
    Van még hasonló?

  • Syrakusa
  • gezaxy

    Amikor az ilyen förmedvényeket látom, akkor bizonyitott, hogy a ruszki iparnak miért nincsenek exportképes termékeik !

  • HERCULES
  • szaboata

    Már egyszer korábban ledobtam…

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.