Igaz, hogy csak pár képet sikerült összekaparni a járgányról, de maximálisan biztos vagyok benne, hogy kielégítő lesz a látvány. Ilyen elképesztően agyrobbantó Lada átalakítást én még soha nem láttam, Ti hogy vagytok vele? A képek után lehet szavazgatni, hajrá.
 
OSSZÁTOK MEG, ezt mindenkinek látni kell! 

Mi sem bizonyítja jobban a kocka Ladák halhatatlanságát, mint ez a pár kép, na meg a tény, hogy hiába állt le 2011-ben Togliattiban a VAZ 2107-es (magyarul Parasztmerci) gyártása, az IZS-üzem vette át a jogokat, tervrajzokat, komplett gyártósorokat, és rémes génmanipulációval valami elképesztően szürreálisat alkotott.
Ezzel a Fiat 124-licenc alapján készülő, kezdetben Zsiguliként forgalmazott autók korszaka 41 év és 16,8 millió legyártott példány után véget ér Oroszországban. Az IZS volt az a cég, akik megalkották az első szocialista hatchback-et a jó öreg 412-es Moszkvicsból (tudjátok, pedálos gyerekjáték is készült belőle), majd évtizedeken át lélegeztetőgépen tartották a szovjet sportkombit, gyakorlatilag az egész márkával együtt.

Átmenet Moszkvics limuzin és kombi között: IZS 2125, a gyár első önálló, sajnos belpiaci típusa. Állítólag szovjet mércével nem volt rossz a minősége.

Az ezredfordulón a Ladától jött a mentőöv, és elkezdtek az IZS-művekbe szállingózni a régi típusok. A nálunk Ezeröcsiként ismert, veteránkorú dupla kereklámpás nyitotta a sort 2001 és 2005 között, bár lökettérfogata alapján inkább Ezerhacsinak kellene neveznünk ezt az utolsó utáni 2106-os szériát. Egy évvel később a kocka Lada kombi gyártósorait is átköltöztették Togliattiból Izsevszkbe, tehát a szegény családosok és kisiparosok autója a mai napig él és virul.
Az IZS-gyár számára sorsfordító volt 2005: ekkor megkezdhették a Kiák összeszerelését. Azt gondolnánk, ez annyira lekötötte a mérnökök szürkeállományát, hogy legalább ebben az évben nem futotta a márkavédjegynek számító gányolásra. Hát nem. Fogták a 2104-es kocka kombit, és a B-oszloptól hátrafelé lefűrészelték a karosszériáját. Betoldottak a padlólemezbe és a kardántengelybe 30 centit.

IZS 27171 néven futott az Orbita pickup, ahol még ki lehetett használni a plató lehajtható oldalfalát. A B-oszloptól hátrafelé ebből készült a Lada furgon is

Képzelhetitek, ezek után milyen lehet manőverezni a dögnehéz kormányzásáról híres Ladával, de a legrosszabb csak most jön. Mivel eredetileg pick-upnak indult a projekt, az Oribtából faragott kisteherautó platóját eszkábálták fel hátra, ami tolatásnál jó hátralátást, a lehajtható oldalfalak miatt minden irányból remek pakolhatóságot nyújt – elméletileg. Oroszországban azonban még egy moslékkal teli vödörnek is hamar lába kél, ezért még a tervezés fázisában megszületett az ötlet a nyitott plató befedéséről. Így megszületett a csoda, íme:

Szóval, mi a véleményed?

  • Itt a vége, ledobtam a láncot, ez a legnagyobb gépzsír!29%
  • ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ29%
  • Ilyen van?13%
  • Csak kapkodom a levegőt11%
  • Hát nem tudom, nem nagy szám...11%
  • Mi ez a mocsok?7%

Szóval, mi a véleményed?