Tudtátok, hogy Kubában szűk egy éve lehet ismét új autót vásárolni az 1959-es forradalom óta? Ezért van az, hogy a karibi szigetország még mindig tele van veterán korú amerikai és szovjet vasakkal. Ebből a szemszögből pedig egy autókedvelő fotós számára igazi kuriózum az ország. 
Classic Driver magazin fotósa, Pitor Degler is ellátogatott Kubába nemrég, hogy az ott készült fotóiból összerakjon egy 2015-ös naptárat. Egy hónapot töltött a szigeten, és az utolsó napokban olyan dologra bukkant, amire legmerészebb álmaiban sem számított.
A szebb napokat is látott Mercedes-Benz 300SL Gullwing a gazban tengeti napjait, és az idő már fogást talált rajta, talán már visszafordíthatatlan a folyamat.
1954 nyarán készültek el az első sirályszárnyas szupersportautók a Mercedesnél, majd 1963-ban szűnt meg a legendás autó gyártása. A roadsterből 1858, a sportosabb kupéból 1400 gurult az aszfaltra.
Gyakorlatilag az utcai forgalomban is használható, kissé megszelídített változata volt az 1953-as gyári versenyautónak. A csőrácsból álló vázszerkezet az autó oldalán magasra emelkedik, a vázat kis részben vagy teljes egészében alumínium karosszériaelemek borítják. A konstrukció merev és könnyű, épp csak a szilárdságot rontó, elöl lévő zsanéros ajtók nem fértek be a képbe. Az autó legendává válásában elévülhetetlen szerepű szárnyas ajtók tehát funkcionálisan jelentek meg az SL-en. A felfelé nyíló ajtókkal nem kellett megbontani a vázat a küszöbök felett.
Motorházában 3,0 literes, sorhatos motor várta a gázadást, végsebessége 235-260 km/óra között mozgott az autóhoz rendelt hátsó tengely áttételének függvényében. 
Pitor Degler hangulatvideója a kubai “túráról”