Ritka sirályt találtak Kubában

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.12.17. 09.45

A fotós már épp hazafelé indult a szigetről, mikor belebotlott ebbe a különleges példányba.

Tudtátok, hogy Kubában szűk egy éve lehet ismét új autót vásárolni az 1959-es forradalom óta? Ezért van az, hogy a karibi szigetország még mindig tele van veterán korú amerikai és szovjet vasakkal. Ebből a szemszögből pedig egy autókedvelő fotós számára igazi kuriózum az ország. 
Classic Driver magazin fotósa, Pitor Degler is ellátogatott Kubába nemrég, hogy az ott készült fotóiból összerakjon egy 2015-ös naptárat. Egy hónapot töltött a szigeten, és az utolsó napokban olyan dologra bukkant, amire legmerészebb álmaiban sem számított.
A szebb napokat is látott Mercedes-Benz 300SL Gullwing a gazban tengeti napjait, és az idő már fogást talált rajta, talán már visszafordíthatatlan a folyamat.
1954 nyarán készültek el az első sirályszárnyas szupersportautók a Mercedesnél, majd 1963-ban szűnt meg a legendás autó gyártása. A roadsterből 1858, a sportosabb kupéból 1400 gurult az aszfaltra.
Gyakorlatilag az utcai forgalomban is használható, kissé megszelídített változata volt az 1953-as gyári versenyautónak. A csőrácsból álló vázszerkezet az autó oldalán magasra emelkedik, a vázat kis részben vagy teljes egészében alumínium karosszériaelemek borítják. A konstrukció merev és könnyű, épp csak a szilárdságot rontó, elöl lévő zsanéros ajtók nem fértek be a képbe. Az autó legendává válásában elévülhetetlen szerepű szárnyas ajtók tehát funkcionálisan jelentek meg az SL-en. A felfelé nyíló ajtókkal nem kellett megbontani a vázat a küszöbök felett.
Motorházában 3,0 literes, sorhatos motor várta a gázadást, végsebessége 235-260 km/óra között mozgott az autóhoz rendelt hátsó tengely áttételének függvényében. 
Pitor Degler hangulatvideója a kubai “túráról”

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.