Sirályszárnyú Mercedes természetes közegében

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.12.13. 15.00

Sajnos a ritka sportautók általában a világtól elzárva senyvednek. De nem ez az 1955-ös Mercedes 300 SL, ez a Gullwing még szabadon szárnyal.

Úja és újra felvetődik a kérdés autórajongó körökben. Hol a régi, ritka, felbecsülhetetlenül értékes veterán sportgépek helye? Zúzzák velük a pályán, kockáztatva az örök pusztulást? Vagy szabályzott páratartalom mellett, pormentes üvegkalitkában maradjanak fenn az utókornak?

Erre a kérdésre sosem fogunk megnyugtató választ kapni. Személy szerint én az előbbi véleményt osztom. Tapossák csak! Jobb, ha hegyi szerpentinen mutatja meg igazi énjét egy legenda, minthogy kitömött állatként díszelegjen egy milliárdos trófeatermében.

Mercedes 300 SL Gullwing

1954 nyarán készültek el az első sirályszárnyas szupersportautók a Mercedes-nél és 1963-ban szűnt meg a legendás autó gyártása. A roadsterből 1858, a sportosabb kupéból 1400 született meg.

Gyakorlatilag az utcai forgalomban is használható, kissé megszelídített változata volt az 1953-as gyári versenyautónak. A csőrácsból álló vázszerkezet az autó oldalán magasra emelkedik, a vázat kis részben vagy teljes egészében alumínium karosszériaelemek borítják.

A konstrukció merev és könnyű, épp csak a szilárdságot rontó, elöl lévő zsanéros ajtók nem fértek be a képbe. Az autó legendává nemesülésében elévülhetetlen szerepű szárnyas ajtók tehát funkcionális szükségszerűségként jelentek meg az SL-en. A felfelé nyíló ajtókkal nem kellett megbontani a vázat a küszöbök felett.

Végsebessége 235-260 km/óra között mozgott az autóhoz rendelt hátsó tengely áttételének függvényében.

Viszont egy kitétel van, és ez nagyon fontos. Aki vállalkozik arra, hogy meghajt egy autóipari műremeket, az nőjön fel a feladathoz. Tudjon vezetni, tisztelje a technikát, és félelem nélkül, magabiztosan viselje a mutatvány kockázatát. A videón volánt tekerő Daniel Müller úgy tűnik megfelel a kihívásnak.

Határon terelgeti a Mercedes 300 SL-t, látszik, hogy nagy az összhang közte, és az ötvenes évek leggyorsabb, legvágyottabb négykerekűje között. Ami nem csoda, hiszen 1992 óta birtokolja a típust, és azóta 120 000 kilométert tett meg vele különböző veterán ralikon, hegyi versenyeken.

Nyugi, nem csak te irigykedsz. Mi is.

Kommentek

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.