Sirályszárnyú Mercedes természetes közegében

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.12.13. 15.00

Sajnos a ritka sportautók általában a világtól elzárva senyvednek. De nem ez az 1955-ös Mercedes 300 SL, ez a Gullwing még szabadon szárnyal.

Úja és újra felvetődik a kérdés autórajongó körökben. Hol a régi, ritka, felbecsülhetetlenül értékes veterán sportgépek helye? Zúzzák velük a pályán, kockáztatva az örök pusztulást? Vagy szabályzott páratartalom mellett, pormentes üvegkalitkában maradjanak fenn az utókornak?

Erre a kérdésre sosem fogunk megnyugtató választ kapni. Személy szerint én az előbbi véleményt osztom. Tapossák csak! Jobb, ha hegyi szerpentinen mutatja meg igazi énjét egy legenda, minthogy kitömött állatként díszelegjen egy milliárdos trófeatermében.

Mercedes 300 SL Gullwing

1954 nyarán készültek el az első sirályszárnyas szupersportautók a Mercedes-nél és 1963-ban szűnt meg a legendás autó gyártása. A roadsterből 1858, a sportosabb kupéból 1400 született meg.

Gyakorlatilag az utcai forgalomban is használható, kissé megszelídített változata volt az 1953-as gyári versenyautónak. A csőrácsból álló vázszerkezet az autó oldalán magasra emelkedik, a vázat kis részben vagy teljes egészében alumínium karosszériaelemek borítják.

A konstrukció merev és könnyű, épp csak a szilárdságot rontó, elöl lévő zsanéros ajtók nem fértek be a képbe. Az autó legendává nemesülésében elévülhetetlen szerepű szárnyas ajtók tehát funkcionális szükségszerűségként jelentek meg az SL-en. A felfelé nyíló ajtókkal nem kellett megbontani a vázat a küszöbök felett.

Végsebessége 235-260 km/óra között mozgott az autóhoz rendelt hátsó tengely áttételének függvényében.

Viszont egy kitétel van, és ez nagyon fontos. Aki vállalkozik arra, hogy meghajt egy autóipari műremeket, az nőjön fel a feladathoz. Tudjon vezetni, tisztelje a technikát, és félelem nélkül, magabiztosan viselje a mutatvány kockázatát. A videón volánt tekerő Daniel Müller úgy tűnik megfelel a kihívásnak.

Határon terelgeti a Mercedes 300 SL-t, látszik, hogy nagy az összhang közte, és az ötvenes évek leggyorsabb, legvágyottabb négykerekűje között. Ami nem csoda, hiszen 1992 óta birtokolja a típust, és azóta 120 000 kilométert tett meg vele különböző veterán ralikon, hegyi versenyeken.

Nyugi, nem csak te irigykedsz. Mi is.

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.