Sirályszárnyú Mercedes természetes közegében

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.12.13. 15.00

Sajnos a ritka sportautók általában a világtól elzárva senyvednek. De nem ez az 1955-ös Mercedes 300 SL, ez a Gullwing még szabadon szárnyal.

Úja és újra felvetődik a kérdés autórajongó körökben. Hol a régi, ritka, felbecsülhetetlenül értékes veterán sportgépek helye? Zúzzák velük a pályán, kockáztatva az örök pusztulást? Vagy szabályzott páratartalom mellett, pormentes üvegkalitkában maradjanak fenn az utókornak?

Erre a kérdésre sosem fogunk megnyugtató választ kapni. Személy szerint én az előbbi véleményt osztom. Tapossák csak! Jobb, ha hegyi szerpentinen mutatja meg igazi énjét egy legenda, minthogy kitömött állatként díszelegjen egy milliárdos trófeatermében.

Mercedes 300 SL Gullwing

1954 nyarán készültek el az első sirályszárnyas szupersportautók a Mercedes-nél és 1963-ban szűnt meg a legendás autó gyártása. A roadsterből 1858, a sportosabb kupéból 1400 született meg.

Gyakorlatilag az utcai forgalomban is használható, kissé megszelídített változata volt az 1953-as gyári versenyautónak. A csőrácsból álló vázszerkezet az autó oldalán magasra emelkedik, a vázat kis részben vagy teljes egészében alumínium karosszériaelemek borítják.

A konstrukció merev és könnyű, épp csak a szilárdságot rontó, elöl lévő zsanéros ajtók nem fértek be a képbe. Az autó legendává nemesülésében elévülhetetlen szerepű szárnyas ajtók tehát funkcionális szükségszerűségként jelentek meg az SL-en. A felfelé nyíló ajtókkal nem kellett megbontani a vázat a küszöbök felett.

Végsebessége 235-260 km/óra között mozgott az autóhoz rendelt hátsó tengely áttételének függvényében.

Viszont egy kitétel van, és ez nagyon fontos. Aki vállalkozik arra, hogy meghajt egy autóipari műremeket, az nőjön fel a feladathoz. Tudjon vezetni, tisztelje a technikát, és félelem nélkül, magabiztosan viselje a mutatvány kockázatát. A videón volánt tekerő Daniel Müller úgy tűnik megfelel a kihívásnak.

Határon terelgeti a Mercedes 300 SL-t, látszik, hogy nagy az összhang közte, és az ötvenes évek leggyorsabb, legvágyottabb négykerekűje között. Ami nem csoda, hiszen 1992 óta birtokolja a típust, és azóta 120 000 kilométert tett meg vele különböző veterán ralikon, hegyi versenyeken.

Nyugi, nem csak te irigykedsz. Mi is.

Kommentek

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.