Ez a magyar autósok véleménye a fizetős M0-ról

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.12.12. 16.45

Van aki felháborodott, van aki örül, és olyan is akad, akit hidegen hagy az egész.

Az elmúlt napok maghasadását egyértelműen az M0-s elkerülő és a budapesti autópályák bevezetőinek fizetőssé tétélének híre okozta, nem beszélve a megyénkénti matricáról. Több ízben feldolgoztuk a témát, próbáltuk a jó oldalát nézni (bár nem volt könnyű), megkérdeztünk szakértőket és egyesületeket, de úgy gondoljuk, hogy az autósok véleménye a legfontosabb.
Ez a magyar autósok véleménye a fizetős M0-ról 1
Ezért most csokorba szedtük a cikkeink alá, és azok Facebook-posztjához érkező hozzászólásaitok legjavát. Több száz kommentről van szó, próbáltunk minden kategóriából válogatni. Vannak ellenzők, van, aki kimondottan örül a január 1-től érkező sarcnak, és van, aki a humor oldaláról közelíti meg:

Fizetnék az M9-en is, ha lenne, vagy az M8-on. Így legalább örülök,hogy nem érint egy újabb adó.

Végre a kormányzó pártok találtak maguknak egy igazi kihívást, túl sima lenne a következő választás egy normális vezetéssel. :)

Nagy lúzer ez a kormány. Én a földutakra is bevezetném a matricás rendszert. Mindenhova! Nincs kivétel! Olcsó a benzin, tessék fizetni az úthasználatért!

Ez tényleg akkor lesz szép, ha majd bevezetik a dugódíjat is, amelynek az a célja, hogy elkerüld a fővárost pl. az M0-n. Most már értelmes ötletnek tartom, hogy a politikusoknak kötelező legyen a drogteszt. De én kiegészíteném egy IQ teszttel is, és 90 IQ alatt elzavarnám őket.

Ilyen az, mikor a pénzügyi keretek szabják meg az irányokat :D Amúgy miért is nem lehet svájci rendszerben az összes útra érvényes matricás rendszert bevezetni? Akár 2 falu közötti mellékút, akár 2 nagyváros közötti gyorsforgalmi. Akár M0.

..egyébként meg valójában csak azzal a kieső résszel nem számoltak aki idáig megvette az egész országos éves matricát, de 2 hetente lement a Balatonra, vagy meglátogatta az anyukáját Gyöngyösön. Ezek kevesebbet fognak fizetni az biztos, hacsak be nem vezetik, hogy max 2 megyére lehet élni az 5000 forintos lehetőséggel :)

Én meg szívni fogok, mert egy régebbi egy számjegyű úton tudok csak bemenni Budapestre, és ez reggelente már így is 100%-on van, de mivel csak földúton tudom megközelíteni az M0-t ezért ott fogok a dugóban állni. Mindegy a szomszéd zöldségesnek újra felvirágzik a biznisz, hogy legyen valami jó is…

Tehát ha 2016-tól jön a dugódíj, akkor addig létre kell hozni mesterségesen dugókat, hogy legyen értelme miért kivetni az új sarcot (pl. villamos vágány- és útfelújítások) és ha ez nem elég, akkor beterelni a sehányad rendű utakra az autóst, hogy legyen minél nagyobb a dugó, amire ki lehet vetni az újabb sarcot. De most komolyan és viccet félre téve! Ha nem elég a pénz az államkasszában, akkor tényleg az a normális út, hogy újabb adókat vetnek ki? Mert szerintem inkább abban kéne gondolkodni, hogy nem kéne annyit ellopni! 

Sokan jól járnak ezzel egyébként. A megyejegy szerintem nagy előrelépés az ingázóknak, akik elég sokan vannak. És lehetőség azoknak, akik eddig ugyan útdíj nélkül jártak be dolgozni, viszont privát útjaikon sem tudták használni a megye autópályáit.

Az a szívás a megyeivel, hogy abban a pillanatban vehetsz mellé matricát, hogy nem a megszokott útvonaladon közlekedsz. Az is szívás sokaknak, hogy a megszokott útvonaluk, ami eddig tartalmazta az ingyenes pályaszakaszt, innentől nem használható csak 5000Ft ellenében.

Szóval az költségcsökkentésnek minősül SZERINTÜK, ha egy évben egy alkalommal lemegyek a Balcsira, ezért 5 megyére + az M0-ra ki kell váltanom az éves matricát? 30 000 Ft 1 útért.

Nem lenne semmi baj, a sarcokat meg le is nyelnénk de könyörgöm, mikor az autópályán kátyúra figyelmeztető jel van, vagy főúton beszakad a Maruti alatt a csatornafedel…akkor hova megy a rengeteg autós pénze??

Évi 15x felmegyek Pestre. 10ezrembe kerul ezentul az ami eddig 43 volt. Felfújja mindenki ezt az egeszet. Akinek van kocsija es hasznalja is, annak ez nem tetel. A pestieknek meg -5e evente, komolyan ezen igy kell porogni? Menjetek busszal!
Vidék eddig is fizetett ….Budapest miért nem? nagyon pozitív, megkésett intézkedés volt!!!

Miért lázadtok pesti barátaim? Vidéki lévén,ha a fővárosba akarok menni, fizetnem kell a pályáért,és nem lázadok. Ha nem akarok fizetni,megyek az alsóbb rendűn. Fizessetek ti is,ha autózni akartok. Ha meg nem akartok fizetni, csináljatok úgy,mint mi itt vidéken: BICIKLIZÜNK.

Abszurdisztan! Az elkerülőt szinte a világ minden pontján ingyenesek,hogy csökkentsék a belvárosi átmenő forgalmat. Ezeknek megint elgurult a gyógyszerük!

Járda adó? Bicikliadó? Levegőadó? Újabb rezsicsökkentés! Magyarország jobban teljesít!!!

Most vagy a cba-kat kell kiköltöztetni az M0 mellé, vagy beterelni az embereket a városba … na melyik az egyszerűbb!???

Bele se merek gondolni, hogy Budaörs mennyire be lesz dugulva egész évben. A bevezető szakaszok fizetőssé tételét egy kissé túlzásnak tartom.

De legalább nincs internet-adó! :D

Január 1-től, még lúdtalpbetét adó is lesz!

Ezeket már megint megrázta az áram. Na meg valamiből kell fedezni a várba való költözést, 1.5 milliárdot.

Szerintem ez kacsa. :D :D

Van, aki képek formájában nyilvánított véleményt:

Ez a magyar autósok véleménye a fizetős M0-ról 2
Ez a magyar autósok véleménye a fizetős M0-ról 3
Ez a magyar autósok véleménye a fizetős M0-ról 4

Kommentek

  • péloday

    Nyugalom ennek egyszerű oka van…..2016 év végére kb.50 dollár/hordó lesz az olaj elemzők szerint,tehát a költségvetésen keletkezett lyukakat próbálják az idióták tömködni, előre !!!

  • demagóg

    Először nekem sem tetszett a hír.
    DE! Ha tényleg lesz megyére szóló éves matrica 5.000 Ft-ért, akkor kár itt jajveszékelni…
    Engem ez kifejezetten pozitívan fog érinteni. Meg gondolom még sok más autóst is.
    Aki meg havi 400 Ft-ért inkább a kerülőutakon hajt az M0 helyett, annak úgy is kell…

  • menőmanó

    Mindig vannak és voltak akiknek nehezebben forog az agyuk és sokadszorra értenek meg dolgokat, de ettől még azoknak, akik eddig nem fizettek és most fognak, még nem lesz jobb a helyzete.

  • Szentmiki

    Nekünk vidékieknek eddig is fizetni kellett, miért legyen a pestieknek minden ingyen

  • CoIie

    Mindenkinek olcsóbb lesz a közlekedés, ezt megígérte vezéretek! Tehát jobb lesz!

  • menőmanó

    Szentmiki

    Fizetsz, mert használod az utat. Ha a budapesti használja, akkor ő is fizet.
    Gondolom nem nehéz logikát találni benne.
    Egyébként az ne zavarjon, hogy a főváros lakossága fizeti a legtöbb adót. Akkor a te településed és a hozzá kapcsolódó utak is csak az adótok alapján legyen fejlesztve?

  • kolbi007

    de b*meg nekem megéri mert pestmegyében lakok és itt van a legtöbb fizetős autópálya szakasz és igaz h az m0 ás miatt megkell venni a matricát évi kenyeretveszélyeztető 5 ezer ft ér de melette az összes fizetős pálya pestmegyei szakaszárt tudom használni….. nem is értem h ezt mértnem fogják fel sokan!

  • Kempelen

    “Egyébként az ne zavarjon, hogy a főváros lakossága fizeti a legtöbb adót.”
    Bizonyíték? Talicskamenedzser. Tények, számok, nem úgy, ahogy a betonszegélyt zsaluzod olyan csálén.

    “Mindig vannak és voltak akiknek nehezebben forog az agyuk”
    ?menőmanó első őszinte önkritikája. Érdemes volt ma felkelni!

  • ldaracing

    “De én kiegészíteném egy IQ teszttel is, és 90 IQ alatt elzavarnám őket.”
    Nem vártok tőlük túl sokat? Elvégre zömében jogászok, ügyvédek, nem programozó matematikusok.

  • Phrascarica

    @péloday:”.2016 év végére kb.50 dollár/hordó lesz az olaj elemzők szerint,tehát a költségvetésen keletkezett lyukakat próbálják az idióták tömködni, előr”
    Az elemzők lóf@sz se tudnak, csak a trendvonalakat hosszabítgatják, a pénzügyi elemzés ezen fajtája nem több szimpla jóslásnál, vagyis hétköznapi nevén szemfényvesztés. Olyasmi ez mint a meteorológia. Mára 7-15 fokot mondtak, de 4.5-nél nem volt melegebb Pesten, pedig ha a tegnapi időből indul ki akkor eleve kb 70% az esélye hogy megmondja a másnapit.

  • menőmanó

    Saját magad járatod le:
    1. lakosok száma
    2. átlagjövedelmek nagysága
    3. bejelentett cégek száma
    4. bejelentett gépjárművek száma
    5. fogyasztások nagysága (annak áfa tartalma)
    Gondolkodj, ha van mivel!

  • Norbi50

    Én speciel kevesebbet fogok jövőre fizetni az autópályáért. Az eddigi kb. 60.000 Ft helyett mindössze 10.000 Forintot.
    Ez az én zsebemben plusz pénz, amit költhetek másra.
    A többieket meg leszarom, azokat is akik holnap az utcán hőzöngenek…

  • Norbi50

    Jah, és még mielőtt vki megjegyezné,h milyen szolidáris vagyok másokkal, szólok: épp olyan szolidáris vagyok ,mint ők velem, vagy mint ők az utcán fekvő hajléktalanokkal (fogadják be őket), vagy épp annyira, amennyire nem akarnak “varjak” mellé költözni.

  • Norbi50

    Ki vagyok én, hogy más nyugjet is a hátamon hordjam? Nincs olyan politikaa,ami mindenkinek jó lenne, ahogy a demokráciában is a többség nyer, a kissebbsegnek szoporoller. Csaba, Te nem tudom hol élsz?

  • menőmanó

    kempelen

    Sejtettem, hogy valami ilyesmit fogsz írni, amiben semmi logika nincs.
    Olvass vissza, hogy mire és milyen szövegkörnyezetben írtam az általad idézetteket.
    Nyilván nem az egész országgal szemben, hanem egyes településekkel, de még egy égész megyével szemben is így van.
    Valóban ki lehet forgatni az írásomat, de aki egy kicsit is érti a mondanivalóját, annak nem kell magyarázni.
    A fővárosiak adójából nagyon sok megy a vidéki településekre, amivel semmi gond nincs, csak nem szeretem azokat a megjegyzéseket a vidéken élőktől, hogy bezzeg a budapestiek így meg úgy…

  • tama74

    Menö te miröl beszélsz? torony magasan budapestre költik a legtöbb pénzt. szerintem csak a 4-es metróra többet költöttek mint némely megyére. és a legnagyobb adó fizetök nem biztos hogy bp-en vannak.(mol,audi,mercedes,stb stb)a bkv-ba beölt pénzröl meg már nem is kell szolni.Egyébként te tudod hányan laknak a fövárosban és mennyi adót fizetnek?

  • tama74

    A fövárosiak adója arra nem elég hogy a fövárost fenttartsa szerintem.

  • menõmanó

    tama 74

    Te miről írsz? :)
    Ki gondolt itt az általad felsorolt cégekre?
    Lakcímmel rendelkező állampolgárok adójáról írtam!

    “A fövárosiak adója arra nem elég hogy a fövárost fenttartsa…”
    Szerinted!

    Szerintem meg igen. Esetleg gondolod, hogy a vidéki emberek adója finanszírozza a budapesti beruházásokat? Egyébként uniós támogatásról hallottál már?

    Na, mindegy tulajdonképpen ezt csak megemlítettem, de a végén túl nagy feneket kerítettünk a dolognak. A lényeg, hogy szerintem nem korrekt állandóan a vidékieknek a budapestieket “szidni”.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.